Skulle ni köpa blöjor innan barnet föds
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Skulle ni köpa blöjor innan barnet föds

    Hm, alltså inte världens mest betydelsefulla fråga men nja ändå. Har fått hem vanlig reklam, där det finns med en kupong där man kan köpa blöjor för 22% lägre pris än det vanliga. Vi har inget blöjbarn än, men om allt går som det ska så kommer vi ha det om någonstanns mellan 10-13veckor. Det är ju fortvarade ett tag tills dess, men å andra sidan så blir ju inte blöjor dåliga och det handlar inte om så mycket pengar hur som helst. Men det argumentet gäller ju nästan lika mycket för som emot.

    Hm velar alltså.
  2. 1
    Skulle ni köpa blöjor innan barnet föds Hm, alltså inte världens mest betydelsefulla fråga men nja ändå. Har fått hem vanlig reklam, där det finns med en kupong där man kan köpa blöjor för 22% lägre pris än det vanliga. Vi har inget blöjbarn än, men om allt går som det ska så kommer vi ha det om någonstanns mellan 10-13veckor. Det är ju fortvarade ett tag tills dess, men å andra sidan så blir ju inte blöjor dåliga och det handlar inte om så mycket pengar hur som helst. Men det argumentet gäller ju nästan lika mycket för som emot.

    Hm velar alltså.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    hade jag gjort
  4. 2
    hade jag gjort
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    jag är för skrockfull, har jag insett. så nej, det hade jag inte
  6. 3
    jag är för skrockfull, har jag insett. så nej, det hade jag inte
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    hur mkt får man köpa då?
  8. 4
    hur mkt får man köpa då?
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5

    Ja...

    varför inte liksom...

    Disk låter jag numera bli de minsta newbornstorlekarna, och går på mini direkt då mina barn brukar vara stora när de kommer!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  10. 5
    Ja... varför inte liksom...

    Disk låter jag numera bli de minsta newbornstorlekarna, och går på mini direkt då mina barn brukar vara stora när de kommer!
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Jag fick med en massa blöjor i alla de där olika bebispaketen man fick. Det räckte ett tag. Sen tror jag maken köpte när jag och N låg på BB.

    Å andra sidan kan man alltid köpa blöjor billigt nånstans. Jag tycker Bambo som finns hoc CityGross är jättebra, billiga, bra och Svanenmärkta dessutom!
  12. 6
    Jag fick med en massa blöjor i alla de där olika bebispaketen man fick. Det räckte ett tag. Sen tror jag maken köpte när jag och N låg på BB.

    Å andra sidan kan man alltid köpa blöjor billigt nånstans. Jag tycker Bambo som finns hoc CityGross är jättebra, billiga, bra och Svanenmärkta dessutom!
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Ja, varför inte!
  14. 7
    Ja, varför inte!
  15. Medlem sedan
    Dec 2008
    #8
    Det tycker jag att du ska göra, ett litet paket i alla fall.
    Du får lite blöjor i en s k Babybag när du går hem från BB/Patienthotellet men det är ju lite trist att behöva kasta sig iväg till affären det första man gör. För det går ju en del blöjor...

    Du kommer att få massor av rabattkupnger på blöjor...
    www.marianyckelpiga.se
    Silversmycken på nätet.
  16. 8
    Det tycker jag att du ska göra, ett litet paket i alla fall.
    Du får lite blöjor i en s k Babybag när du går hem från BB/Patienthotellet men det är ju lite trist att behöva kasta sig iväg till affären det första man gör. För det går ju en del blöjor...

    Du kommer att få massor av rabattkupnger på blöjor...
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9
    gillar också Bamboo
  18. 9
    gillar också Bamboo
  19. Medlem sedan
    Apr 2007
    #10
    jajjamänsan, det gjorde jag med alla mina. Hade både kläder och blöjor och allt inhandlat och klart.
  20. 10
    jajjamänsan, det gjorde jag med alla mina. Hade både kläder och blöjor och allt inhandlat och klart.
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Ja, varför inte? Om det mest tragiska skulle inträffa, nämligen att barnet dör av någon anledning, så tror jag inte att du kommer ångra att "Fasen också, jag som köpte blöjor helt i onödan."
    Jag hade ALLT ordnat innan jag födde mitt första barn. Blöjor staplade på skötbordet, babykorgen bäddad, garderoben fylld med kläder i storlek 56 och barnvagen redo. Det var bara jättemysigt att gå och plocka med innan bebisen föddes och superskönt att komma hem till när bebisen var född! Jag har gjort så med alla tre och skulle göra så med fyran med. Om jag fick en fyra, vill säga.
  22. 11
    Ja, varför inte? Om det mest tragiska skulle inträffa, nämligen att barnet dör av någon anledning, så tror jag inte att du kommer ångra att "Fasen också, jag som köpte blöjor helt i onödan."
    Jag hade ALLT ordnat innan jag födde mitt första barn. Blöjor staplade på skötbordet, babykorgen bäddad, garderoben fylld med kläder i storlek 56 och barnvagen redo. Det var bara jättemysigt att gå och plocka med innan bebisen föddes och superskönt att komma hem till när bebisen var född! Jag har gjort så med alla tre och skulle göra så med fyran med. Om jag fick en fyra, vill säga.
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    Hm ja de vet jag inte.. har aldrig tänkt på de. Men tja varför inte.
  24. 12
    Hm ja de vet jag inte.. har aldrig tänkt på de. Men tja varför inte.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Hur menar du - känner du att du utsätter barnet för någon ökad risk genom att köpa blöjor innan det är fött? Eller vad säger det gamla skrocket?
  26. 13
    Hur menar du - känner du att du utsätter barnet för någon ökad risk genom att köpa blöjor innan det är fött? Eller vad säger det gamla skrocket?
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14

    Ja, varför inte...

    det är skönt att ha hemma såna praktiska grejjor när man kommer hem från BB.
    Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder.

    Källa: Magnus von Platen
  28. 14
    Ja, varför inte... det är skönt att ha hemma såna praktiska grejjor när man kommer hem från BB.
  29. Medlem sedan
    Mar 2004
    #15
    Tack för alla svar. Hm, det lutar nog åt att jag köper i alla fall något paket och inte de minsta storlekarna utan lite större så att det inte blir en massa över sen. Har faktiskt kvar blöjor av den minsta storleken sen mitt första barn var liten.

    Med förra barnet så hade vi lite dyrare blöjor när barnet var litet, för vi tyckte att de var bättre (fick ju prover från flera) sen ju äldre han blev destu mer åt andra hållet blev det, ju mindre bekväma destu bättre. Så att han skulle vilja sluta någon gång.

    Tygblöjor är vi för lata för, så det blir engåns bara.

    Tack för alla svar, det är alltid roligt att höra hur andra tänker.
  30. 15
    Tack för alla svar. Hm, det lutar nog åt att jag köper i alla fall något paket och inte de minsta storlekarna utan lite större så att det inte blir en massa över sen. Har faktiskt kvar blöjor av den minsta storleken sen mitt första barn var liten.

    Med förra barnet så hade vi lite dyrare blöjor när barnet var litet, för vi tyckte att de var bättre (fick ju prover från flera) sen ju äldre han blev destu mer åt andra hållet blev det, ju mindre bekväma destu bättre. Så att han skulle vilja sluta någon gång.

    Tygblöjor är vi för lata för, så det blir engåns bara.

    Tack för alla svar, det är alltid roligt att höra hur andra tänker.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16
    Ja, det skulle jag absolut kunna göra. Varför inte? SKulle nåt hända så r jag nog ledsen ändå, oavsett om det finns grejr hemma eller inte.
  32. 16
    Ja, det skulle jag absolut kunna göra. Varför inte? SKulle nåt hända så r jag nog ledsen ändå, oavsett om det finns grejr hemma eller inte.
  33. Medlem sedan
    Mar 2004
    #17
    Jo, håller med, i en sådan situvation så är ju det, det sista man skulle tänka på.
  34. 17
    Jo, håller med, i en sådan situvation så är ju det, det sista man skulle tänka på.
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18

    Nej inte jag...

    Jag skulle nämligen inte tro att jag verkligen skulle få bli mamma innan jag ligger där med en LEVANDE bebis bredvid mig. DÅ först skulle jag köpa allt som man kan tänkas behöva som typ vagn,blöjor och allt annat. En nära vän till mig förlorade femte barnet i PSD två timmar innan förlossningen så jag litar inte på det där med att vara höggravid och tro sig få barn.
  36. 18
    Nej inte jag... Jag skulle nämligen inte tro att jag verkligen skulle få bli mamma innan jag ligger där med en LEVANDE bebis bredvid mig. DÅ först skulle jag köpa allt som man kan tänkas behöva som typ vagn,blöjor och allt annat. En nära vän till mig förlorade femte barnet i PSD två timmar innan förlossningen så jag litar inte på det där med att vara höggravid och tro sig få barn.
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19

    Ja jag gjorde det..

    inga mängder iof men jag menar om det går illa så är ju de onödiga inte blöjorna största bekymret.
    Dom band som binder mig här
    Ska jag långsamt lösa upp
    Då jag vet att jag gjort allt jag kan
    Ger jag mig rätten att ge upp
    Det blir aldrig bättre
    Jag vill alltid närmre
    Längtans trådar som snärjer oss som vill mer
    Bunden till händer fötterna bundna
    Tyngda faller vi ner
  38. 19
    Ja jag gjorde det.. inga mängder iof men jag menar om det går illa så är ju de onödiga inte blöjorna största bekymret.
  39. Medlem sedan
    Apr 2008
    #20
    ja, typ. jag köpte inte någotn innan. men egentligen så tycker ajg skrock är dumt, så bara för att jag är sådan, så är det ju bra om andra inte tänker så
  40. 20
    ja, typ. jag köpte inte någotn innan. men egentligen så tycker ajg skrock är dumt, så bara för att jag är sådan, så är det ju bra om andra inte tänker så
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Om barnet föds i juni?
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 13:39
  2. Fp innan första barnet är 2,5
    By anonymt namn in forum Föräldraledighet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 09:08
  3. Fp innan första barnet är 1,9.
    By anne_26 in forum Föräldraledighet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 22:15
  4. Vad bör jag skaffa innan barnet
    By Malin in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 14:35
  5. SGI-skydd 6-mån innan 2a barnet?
    By Myra in forum Föräldraledighet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 18:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar