Lillasyster är här!
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Lillasyster är här!

    I torsdags kom lillasyster Klara äntligen ut! Jag gick över 6 dagar. Hon var 52 cm och vägde 4340 gram. För den som vill veta mer står förlossningsberättelse på Ankomst januari!

    Kram Feliciaett - nu lycklig mamma till två IVF-mirakel!
  2. 1
    Lillasyster är här! I torsdags kom lillasyster Klara äntligen ut! Jag gick över 6 dagar. Hon var 52 cm och vägde 4340 gram. För den som vill veta mer står förlossningsberättelse på Ankomst januari!

    Kram Feliciaett - nu lycklig mamma till två IVF-mirakel!
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Åh, vad mysigt! Stort grattis!
  4. 2
    Åh, vad mysigt! Stort grattis!
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Suoergrattis! På något underligt sätt känns det alltid lite extra varmt i hjärtat när det kommer sånna små mirakel som fått kämpa lite för att komma till oss
  6. 3
    Suoergrattis! På något underligt sätt känns det alltid lite extra varmt i hjärtat när det kommer sånna små mirakel som fått kämpa lite för att komma till oss
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Grattiskramar kommer här från oss till er. Åh vad mysigt och roligt med en liten
  8. 4
    Grattiskramar kommer här från oss till er. Åh vad mysigt och roligt med en liten
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    Grattis till lilla Klara!
  10. 5
    Grattis till lilla Klara!
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Jättegrattis till lillasyster!!!
  12. 6
    Jättegrattis till lillasyster!!!
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Stort grattis! Hur tar Adrian det att ha blivit storebror? Men de får säkert roligt när de blir lite större, för det är ju perfekt åldersskillnad.
  14. 7
    Stort grattis! Hur tar Adrian det att ha blivit storebror? Men de får säkert roligt när de blir lite större, för det är ju perfekt åldersskillnad.
  15. Medlem sedan
    Feb 2007
    #8
    STORT Grattis!!!
  16. 8
    STORT Grattis!!!
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9
    Stort grattis till lillasyster
  18. 9
    Stort grattis till lillasyster
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Vill först tacka för alla grattis!

    Nu är vår sötnos Klara 12 dagar. Det har varit ganska intensivt. Amningen blev ett h-e den här gången. På BB snuttade hon 5-6 gånger och jag trodde att det skulle gå alldeles utmärkt men sen vägrade hon ta tag. Efter mycket kämpande och tårar bestämde vi att lägga ner försöken. Mina tuttar blev som cementblock och det tog ungefär fem minuter att ta sig upp ur sängen när de hade stelnat i en något annorlunda position. Kunde inte hålla Klara. Nu är tuttarna mjuka...och långa... Äter antimjölkmedicin.
    Klara tog flaskan direkt och resultatet blev en harmonisk bebis som kunde sova mycket mera också. Hennes mor blev också mer harmonisk. Det känns lite sorgligt att inte amma den här andra och sista gången, men så kan det vara.
    Otroligt att det bara är min lilla flicka som väger över 4 kg i ankomstgruppen! Sumotjej. Själv gick jag bara upp 5 kg = gick ner flera kg. Har använt vanliga jeans nu. Vet inte hur den hårda degmagen ska drivas bort, dock... Magmusklerna verkar helt döda.
    Klara verkar vara en kräksbebis, som storebror. Han kräktes mindre blaffor men oftare. (Rekordet var 37 gånger på en dag...) Hon kräks färre gånger men rejält, lite mer åt kaskadhållet. Hoppades på att det skulle vara infektionsspyor eftersom hon varit förkyld men det hänger i. Adrian hade 40,5 grader i torsdags och jag var ganska orolig att Klara skulle bli riktigt sjuk, hon också.
    Adrian är en aning för burdus i sina ömhetsbetygelser. Han har bland annat slagit till Klara i ansiktet med duplotraktorn som han fick av henne. Man får vara med och passa honom hela tiden, särskilt när han börjar bli trött och tycker att han gott kan få sitta i vårt knä istället.
    Klara är så söt! Man kan drunkna i hennes kloka blick. Verkligen. Min mirakelunge.
  20. 10
    Vill först tacka för alla grattis!

    Nu är vår sötnos Klara 12 dagar. Det har varit ganska intensivt. Amningen blev ett h-e den här gången. På BB snuttade hon 5-6 gånger och jag trodde att det skulle gå alldeles utmärkt men sen vägrade hon ta tag. Efter mycket kämpande och tårar bestämde vi att lägga ner försöken. Mina tuttar blev som cementblock och det tog ungefär fem minuter att ta sig upp ur sängen när de hade stelnat i en något annorlunda position. Kunde inte hålla Klara. Nu är tuttarna mjuka...och långa... Äter antimjölkmedicin.
    Klara tog flaskan direkt och resultatet blev en harmonisk bebis som kunde sova mycket mera också. Hennes mor blev också mer harmonisk. Det känns lite sorgligt att inte amma den här andra och sista gången, men så kan det vara.
    Otroligt att det bara är min lilla flicka som väger över 4 kg i ankomstgruppen! Sumotjej. Själv gick jag bara upp 5 kg = gick ner flera kg. Har använt vanliga jeans nu. Vet inte hur den hårda degmagen ska drivas bort, dock... Magmusklerna verkar helt döda.
    Klara verkar vara en kräksbebis, som storebror. Han kräktes mindre blaffor men oftare. (Rekordet var 37 gånger på en dag...) Hon kräks färre gånger men rejält, lite mer åt kaskadhållet. Hoppades på att det skulle vara infektionsspyor eftersom hon varit förkyld men det hänger i. Adrian hade 40,5 grader i torsdags och jag var ganska orolig att Klara skulle bli riktigt sjuk, hon också.
    Adrian är en aning för burdus i sina ömhetsbetygelser. Han har bland annat slagit till Klara i ansiktet med duplotraktorn som han fick av henne. Man får vara med och passa honom hela tiden, särskilt när han börjar bli trött och tycker att han gott kan få sitta i vårt knä istället.
    Klara är så söt! Man kan drunkna i hennes kloka blick. Verkligen. Min mirakelunge.
  21. Medlem sedan
    May 2006
    #11
    Ett STORT GRATTIS!!!! IMT
  22. 11
    Ett STORT GRATTIS!!!! IMT
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    Tack! imt
  24. 12
    Tack! imt

Liknande trådar

  1. Lillasyster är här
    By mamma till D & A in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 09:23
  2. en lillasyster!
    By Ullu in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 08:58
  3. Lillasyster
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 19:58
  4. Lillasyster heter ännu lillasyster
    By Cissi & lillasyster 11/5 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 17:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar