SIT/SPSM på besök
Hörselskador & nedsättning
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    SIT/SPSM på besök

    Äntligen ska Sit, eller SPSM som de heter numer, komma på besök igen till skolan.
    Senast hon var till oss, sp ped därifrån, var för över ett år sedan.. sedan blev det tyst, fick ingen info alls tills nu strax före jul när jag fick veta att sp ped hade slutat. Bra att de meddelar oss, eller.. *hrm*

    Nu ska iaf den som ersatt henne komma, veckan före sportlovet blir det. Pratade i tfn med honom i går, han undrade hur det var i skolan.. och ja, vad säger man? Ingen förståelse men viljan finns..? För det är så det känns.. Så han behövs verkligen, jag är ju bara en "hysterisk morsa" som hävdar att ungen måste få mer tsp (talet kommer mer ju mer vi använder TSP) och att de ska använda slingan.. "han hör ju iaf, jag pratar så högt", sa en senast i går till mig när jag ifrågasatte varför linken låg i hennes ficka, hur skulle micken då kunna ta upp nåt ljud alls? De har helt enkelt inte insett vad linken är till för, vad hans happar gör.. sedan plockar de ur dem på musiken vilket resulterar i att grabben sitter med händerna för öronen, fast jag sagt att det är _bättre_ att de sitter i!
    Hoppas denna sp ped får dem att lyssna/förstå/ta åt sig lite! Synd bara det är så lång tid till v8.
    anne.h med fyra absolut perfekta barn.

    Nätverk Dalarna för alla oss i Dalarna med stora som små barn med det lilla extra
  2. 1
    SIT/SPSM på besök Äntligen ska Sit, eller SPSM som de heter numer, komma på besök igen till skolan.
    Senast hon var till oss, sp ped därifrån, var för över ett år sedan.. sedan blev det tyst, fick ingen info alls tills nu strax före jul när jag fick veta att sp ped hade slutat. Bra att de meddelar oss, eller.. *hrm*

    Nu ska iaf den som ersatt henne komma, veckan före sportlovet blir det. Pratade i tfn med honom i går, han undrade hur det var i skolan.. och ja, vad säger man? Ingen förståelse men viljan finns..? För det är så det känns.. Så han behövs verkligen, jag är ju bara en "hysterisk morsa" som hävdar att ungen måste få mer tsp (talet kommer mer ju mer vi använder TSP) och att de ska använda slingan.. "han hör ju iaf, jag pratar så högt", sa en senast i går till mig när jag ifrågasatte varför linken låg i hennes ficka, hur skulle micken då kunna ta upp nåt ljud alls? De har helt enkelt inte insett vad linken är till för, vad hans happar gör.. sedan plockar de ur dem på musiken vilket resulterar i att grabben sitter med händerna för öronen, fast jag sagt att det är _bättre_ att de sitter i!
    Hoppas denna sp ped får dem att lyssna/förstå/ta åt sig lite! Synd bara det är så lång tid till v8.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Hej.. Förstår din frustation.. Berätta gärna hur det gått med spec. pedagogens besök... Hoppas det leder något vart...
  4. 2
    Hej.. Förstår din frustation.. Berätta gärna hur det gått med spec. pedagogens besök... Hoppas det leder något vart...
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Hur gick det??? Hoppas det gick bra och situationen har förbättrats för din son..
  6. 3
    Hur gick det??? Hoppas det gick bra och situationen har förbättrats för din son..

Liknande trådar

  1. SIT/SPSM på besök
    By anne h in forum Downs Syndrom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 18:02
  2. SPSM - råd och stöd.
    By henrys_mamma in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 15:28
  3. v 29 Bm besök samt soc-besök
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 17:27
  4. Visko besök och BVC besök
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 17:58
  5. Skillnad på besök och besök
    By mamma till tre in forum Kärlek & relationer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 15:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar