Julgransplundring?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Julgransplundring?

    Är det totalt ute med julgransplundringar nu för tiden?
    Har för mig att det var ganska mycket sådant då jag var liten, åtminstone 1-2 varje år som vi gick på och fler som vi hade möjlighet att gå på.
    Är det ute nu eller är det bara vi som inte vet om dem?

    Vi har haft julgransplundring hemma idag, en hemmagjord variant som blev riktigt lyckad:
    Först grillade vi korv och köttbullar inomhus (annanas och vindruvor för de som inte ville/vågade sig nära elden). Sedan lekte alla barnen (5 inbjudna, och våra två) en stund på egen hand. Lite uppstyrda lekar och så dansade vi ut julen!

    Dotterns lilla gran hade vi klätt med godis (popcorn och annat godis på sytråd, små kexchoklad, skumtomtar) och alla barn fick äta tills de var nöjda. Fri lek igen tills alla skulle hem. Alla verkade nöjda!
  2. 1
    Julgransplundring? Är det totalt ute med julgransplundringar nu för tiden?
    Har för mig att det var ganska mycket sådant då jag var liten, åtminstone 1-2 varje år som vi gick på och fler som vi hade möjlighet att gå på.
    Är det ute nu eller är det bara vi som inte vet om dem?

    Vi har haft julgransplundring hemma idag, en hemmagjord variant som blev riktigt lyckad:
    Först grillade vi korv och köttbullar inomhus (annanas och vindruvor för de som inte ville/vågade sig nära elden). Sedan lekte alla barnen (5 inbjudna, och våra två) en stund på egen hand. Lite uppstyrda lekar och så dansade vi ut julen!

    Dotterns lilla gran hade vi klätt med godis (popcorn och annat godis på sytråd, små kexchoklad, skumtomtar) och alla barn fick äta tills de var nöjda. Fri lek igen tills alla skulle hem. Alla verkade nöjda!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Det tror jag inte, jag har hört i alla fall tre stycken som skulle på julgransplundring i helgen. Låter som ni haft en kul dag!
  4. 2
    Det tror jag inte, jag har hört i alla fall tre stycken som skulle på julgransplundring i helgen. Låter som ni haft en kul dag!
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Ja, helt perfekt! Men jag vilar öronen just nu... ganska hög ljudvolym då en en flock med barn i åldrarna 2-8 springer och jagar varandra. Inga skadade barn, även om några (givetvis) halkade resp trillade av en gunghäst.
  6. 3
    Ja, helt perfekt! Men jag vilar öronen just nu... ganska hög ljudvolym då en en flock med barn i åldrarna 2-8 springer och jagar varandra. Inga skadade barn, även om några (givetvis) halkade resp trillade av en gunghäst.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Äh! Hann inte med frågan! Var det "organiserade" julgransplundringar de skulle på? I min barndom var det t.ex. föräldrarnas arbetsgivare, gympaföreningen, söndagsskolan osv som höll i ganska stora tillställningar.
  8. 4
    Äh! Hann inte med frågan! Var det "organiserade" julgransplundringar de skulle på? I min barndom var det t.ex. föräldrarnas arbetsgivare, gympaföreningen, söndagsskolan osv som höll i ganska stora tillställningar.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Vi skulle ha varit på två (en i tisdags och en idag) men spå har småpojkarna fått influensa -så vi fick nöja oss med att krossa pepparkakshuset här hemma.
  10. 5
    Vi skulle ha varit på två (en i tisdags och en idag) men spå har småpojkarna fått influensa -så vi fick nöja oss med att krossa pepparkakshuset här hemma.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Två organiserade, en skola och en bostadsförening och så en privat,
  12. 6
    Två organiserade, en skola och en bostadsförening och så en privat,

Liknande trådar

  1. Julgransplundring?
    By kotten2000 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 16:16
  2. julgransplundring
    By Gun in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 13:43
  3. julgransplundring
    By Cayenne-73 in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 08:36
  4. Julgransplundring?
    By AnnaM m Matilda in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 06:46
  5. Julgransplundring
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 19:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar