8-åring
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    8-åring

    Verkar inte vara så många som skriver här..... Är det inge som har nåt strul med sina 01r? Min flicka som alltid varit glad och lättsam har blivit otroligt tjurig och "tråkig". Vi känner inte alls igen henne och kan inte få henne att förklara vad det är som hänt. Nån som känner igen detta? Har pratat med henne om skolan,hemma, syskon, kompisar mm men inte fått fram nåt. Har även pratat och sökt hjälp hos läraren och fritis. Vi försöker ge henne lite extra utrymme och extra tid hemma och det fungerar inte heller. Har ni nåra tips att ge???
  2. 1
    8-åring Verkar inte vara så många som skriver här..... Är det inge som har nåt strul med sina 01r? Min flicka som alltid varit glad och lättsam har blivit otroligt tjurig och "tråkig". Vi känner inte alls igen henne och kan inte få henne att förklara vad det är som hänt. Nån som känner igen detta? Har pratat med henne om skolan,hemma, syskon, kompisar mm men inte fått fram nåt. Har även pratat och sökt hjälp hos läraren och fritis. Vi försöker ge henne lite extra utrymme och extra tid hemma och det fungerar inte heller. Har ni nåra tips att ge???
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Lite samma här. Eller, det finns två lägen. Glad och kvittrande kan på en sekund bytas ut i gråt, skrik och tjuriga miner. Men inte så att jag direkt ser det som ett problem. Känns som att skolan och fritids och all denna sociala kontakt som hon får där tar ut sin rätt och hon blir trött. Och då sjunker humöret ner i skoskaften. Jag är likadan själv.

    Sen tror jag också att våra barn är på väg mot en av de där faserna, har för mig att man vid ungefär 8-9 har en lite deppigare period, där man grubblar och oroar sig en massa. Läs på den här länken, där de kallar det 9-årskrisen: http://www.ur.se/Vuxen/Familj/Forald...cklingskriser/
  4. 2
    Lite samma här. Eller, det finns två lägen. Glad och kvittrande kan på en sekund bytas ut i gråt, skrik och tjuriga miner. Men inte så att jag direkt ser det som ett problem. Känns som att skolan och fritids och all denna sociala kontakt som hon får där tar ut sin rätt och hon blir trött. Och då sjunker humöret ner i skoskaften. Jag är likadan själv.

    Sen tror jag också att våra barn är på väg mot en av de där faserna, har för mig att man vid ungefär 8-9 har en lite deppigare period, där man grubblar och oroar sig en massa. Läs på den här länken, där de kallar det 9-årskrisen: http://www.ur.se/Vuxen/Familj/Forald...cklingskriser/

Liknande trådar

  1. Boktips till 8-åring och 6-åring
    By Stella** in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 11:06
  2. Lektips 4-åring och 1,5-åring? (långt)
    By Gaaah in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 21:39
  3. Med en 9-åring o en 5-åring - veckopeng
    By Lopi1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 10:41
  4. 5-åring som en 2-åring igen?
    By rådvill... in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 09:13
  5. Mamma, pappa, 3-åring + 1-åring!
    By Mamman in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar