Burkmat
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Burkmat

    Jag har börjat ge dottern burkmat. Innan kokade jag alltid egna grönsakspuréer och blandade med kolhydrater (pasta, bulgur eller quinoa), men när induktionshällen lade av blev det burkmat... Det visar sig, _naturligtvis_, att den otacksamma skitungen föredrar köpemat. Sâ nu fâr det bli sâ. Tröstar mig med att det kanske är bättre att ge "ekologiska" burkar (Hipp eller Babybio) än hemgjorda puréer som inte alltid gjordes pâ ekologiskt odlade grönsaker... Tja, huvudsaken är väl att ungen äter.
  2. 1
    Burkmat Jag har börjat ge dottern burkmat. Innan kokade jag alltid egna grönsakspuréer och blandade med kolhydrater (pasta, bulgur eller quinoa), men när induktionshällen lade av blev det burkmat... Det visar sig, _naturligtvis_, att den otacksamma skitungen föredrar köpemat. Sâ nu fâr det bli sâ. Tröstar mig med att det kanske är bättre att ge "ekologiska" burkar (Hipp eller Babybio) än hemgjorda puréer som inte alltid gjordes pâ ekologiskt odlade grönsaker... Tja, huvudsaken är väl att ungen äter.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Huvudsaken är att hon äter och häpp snäpp ändrar hon sig igen. Storebror fick oftast hemlagat men på resor o dyl fick han burkmat. Det var aldrig några problem tills vi åkte på semester till Spanien där vi inte hade tillgång till egen spis. DÅ bestämmer sig ungen att burkmat är super duper äckligt. Bra tajming, not.
  4. 2
    Huvudsaken är att hon äter och häpp snäpp ändrar hon sig igen. Storebror fick oftast hemlagat men på resor o dyl fick han burkmat. Det var aldrig några problem tills vi åkte på semester till Spanien där vi inte hade tillgång till egen spis. DÅ bestämmer sig ungen att burkmat är super duper äckligt. Bra tajming, not.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Typiskt!

    Om jag ska vara helt ärlig känns det ganska smidigt att hon äter burkmat, allt gâr ner och portionerna är precis lagom ât henne.
  6. 3
    Typiskt!

    Om jag ska vara helt ärlig känns det ganska smidigt att hon äter burkmat, allt gâr ner och portionerna är precis lagom ât henne.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Det _är_ smidigt med burkmat. Nu när vi pratar om bebisar och mat passar jag på att fråga. Tänkte köpa hem lite tillägg så att det finns hemma utifallatt. I UK hade jag alltid lite SMA gold hemma finns det här eller vad rekommenderar du?
  8. 4
    Det _är_ smidigt med burkmat. Nu när vi pratar om bebisar och mat passar jag på att fråga. Tänkte köpa hem lite tillägg så att det finns hemma utifallatt. I UK hade jag alltid lite SMA gold hemma finns det här eller vad rekommenderar du?
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Med första barnet lagade jag massor med egen barnmat. De andra två har fått äta mycket mer burkmat. Och fördelen har ju varit att portionerna varit lagom samt att det är lätt när man reser. När jag reste med äldsta barnet fick jag ta med hemlagad barnmat eftersom hon föredrog den. Med de andra två var det inget problem.
  10. 5
    Med första barnet lagade jag massor med egen barnmat. De andra två har fått äta mycket mer burkmat. Och fördelen har ju varit att portionerna varit lagom samt att det är lätt när man reser. När jag reste med äldsta barnet fick jag ta med hemlagad barnmat eftersom hon föredrog den. Med de andra två var det inget problem.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Jag har kört blédilait med alla tre. Har funkat bra. Vad är SMA Gold?
  12. 6
    Jag har kört blédilait med alla tre. Har funkat bra. Vad är SMA Gold?
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7
    Jag har varit ganska "duktig" med alla tre, men ingen har som denna sista sâ tydligt visat att burkmat är bättre. Det är onekligen smidigt, när man väl kommit över den första förtrytelsen...
  14. 7
    Jag har varit ganska "duktig" med alla tre, men ingen har som denna sista sâ tydligt visat att burkmat är bättre. Det är onekligen smidigt, när man väl kommit över den första förtrytelsen...
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Men har inte blédilait vete eller något slags mjöl i det? Tänker att ble, i min vokabulär, betyder mjöl. SMA Gold är ett märke av bröstmjölksersättning.
  16. 8
    Men har inte blédilait vete eller något slags mjöl i det? Tänker att ble, i min vokabulär, betyder mjöl. SMA Gold är ett märke av bröstmjölksersättning.
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Nej, det är vanlig ersättning. Finns i 1er âge fram till 4 mânader och sedan 2ème âge fram till ett âr.

    Vet inte varför det heter Blédina (som är märket som gör blédilait) men är ganska säker pâ att det inte har med mjöl att göra.
  18. 9
    Nej, det är vanlig ersättning. Finns i 1er âge fram till 4 mânader och sedan 2ème âge fram till ett âr.

    Vet inte varför det heter Blédina (som är märket som gör blédilait) men är ganska säker pâ att det inte har med mjöl att göra.
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10
    Absolut, håller med. Jag var bara "duktig" med första barnet, de andra har fått en hel del burkmat. Tycker dock att fransk sådan ofta kan vara riktigt god och smakfull. Köpte också HIPP ibland minns jag.
  20. 10
    Absolut, håller med. Jag var bara "duktig" med första barnet, de andra har fått en hel del burkmat. Tycker dock att fransk sådan ofta kan vara riktigt god och smakfull. Köpte också HIPP ibland minns jag.
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Ja du ser vad jag behöver din hjälp. Jag kommer att bombardera dig med frågor de närmaste månaderna. Jag frågade maken och han sa vete, helt opålitlig källa . Tack. Ska göra en lista och gå till apoteket i veckan.
  22. 11
    Ja du ser vad jag behöver din hjälp. Jag kommer att bombardera dig med frågor de närmaste månaderna. Jag frågade maken och han sa vete, helt opålitlig källa . Tack. Ska göra en lista och gå till apoteket i veckan.
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12
    Jamen vad kul att fâ känna sig lite behövd! Ska jag ta med DVD:n?
  24. 12
    Jamen vad kul att fâ känna sig lite behövd! Ska jag ta med DVD:n?
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13
    Ja, hâller med dig. Vad jag gillar är ocksâ att de heter pasta med grönsaker och fisk, t ex och inte skärgârdsgryta och andra obskyra namn!
  26. 13
    Ja, hâller med dig. Vad jag gillar är ocksâ att de heter pasta med grönsaker och fisk, t ex och inte skärgârdsgryta och andra obskyra namn!
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Ja tack.
  28. 14
    Ja tack.
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15
    Ska packa iordning en liten kasse ât dig dâ!
  30. 15
    Ska packa iordning en liten kasse ât dig dâ!
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16
    Hihi, det har jag inte tänkt på Har inte köpt i Sverige alltför ofta, och tror dessutom att mina kräsna barn inte heller gillade de svenska rätterna...
  32. 16
    Hihi, det har jag inte tänkt på Har inte köpt i Sverige alltför ofta, och tror dessutom att mina kräsna barn inte heller gillade de svenska rätterna...
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Julafton.
  34. 17
    Julafton.
  35. Medlem sedan
    Mar 2002
    #18
    Dessutom var det nâgon som sa häromdagen att svenska fruktpuréer innehâller en massa tillsatser. I franska kompotter är det ju bara frukt!
  36. 18
    Dessutom var det nâgon som sa häromdagen att svenska fruktpuréer innehâller en massa tillsatser. I franska kompotter är det ju bara frukt!
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Vad jag har sett av den franska burkmaten är att den är mycket mera pureead än den svenska som har bitar till lägre åldrar. Bitar är säkert något som bebisar brukar reagera på.
  38. 19
    Vad jag har sett av den franska burkmaten är att den är mycket mera pureead än den svenska som har bitar till lägre åldrar. Bitar är säkert något som bebisar brukar reagera på.
  39. Medlem sedan
    Mar 2002
    #20
    Ja, det stämmer nog. 8-mânadersburkarna här (HIPP) finns bâde i fullständigt puréad upplaga som med mindre bitar. De svenska har nog mer bitar.
  40. 20
    Ja, det stämmer nog. 8-mânadersburkarna här (HIPP) finns bâde i fullständigt puréad upplaga som med mindre bitar. De svenska har nog mer bitar.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Burkmat
    By Tuvali in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 14:23
  2. burkmat
    By malla402 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 07:43
  3. Ni som ger burkmat!
    By Pia med Nea in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 19:16
  4. Burkmat
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 02:03
  5. burkmat?
    By kanske in forum Bebissnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar