Det här med frukost..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Det här med frukost..

    Jag börjar tro jag måste äta en 3 rätters frukost snart.. Skrev här om dagen att jag börjat bli så hungrig på fm.. Så då fick jag tipset att äta havregrynsgröt.. Det ska va mättande.. Så jag köpte de och provade i morse vid 8 att äta en tallrik gröt, med frukt och mjölk. Nu, är jag hungrig igen.. ! Blir knäpp på detta.. Vad tusan ska jag äta??
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Det här med frukost.. Jag börjar tro jag måste äta en 3 rätters frukost snart.. Skrev här om dagen att jag börjat bli så hungrig på fm.. Så då fick jag tipset att äta havregrynsgröt.. Det ska va mättande.. Så jag köpte de och provade i morse vid 8 att äta en tallrik gröt, med frukt och mjölk. Nu, är jag hungrig igen.. ! Blir knäpp på detta.. Vad tusan ska jag äta??
  3. Gretah
    #2
    Det är samma här. Jag har börjat - igen - med att verkligen försöka äta regelbudet...och jag är SÅ hungrig!!!
    Det där med gröten till frukost kan ju vara att det är lite fibrer som gör att tarmarna får jobba lite extra och då upplever man nog hungerskänslor...eller sug rättare sagt.
  4. 2
    Det är samma här. Jag har börjat - igen - med att verkligen försöka äta regelbudet...och jag är SÅ hungrig!!!
    Det där med gröten till frukost kan ju vara att det är lite fibrer som gör att tarmarna får jobba lite extra och då upplever man nog hungerskänslor...eller sug rättare sagt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Ja så kanske de kan vara.. men jag känner ju i magsäcken så att säga. Det känns som jag inte ens har ätit frukost än
    Det där med att äta regelbundet har man ju hört ska vara bra, just för att man inte ska bli så hungrig mellan målen.. Men detta gillar jag inte alls.
  6. 3
    Ja så kanske de kan vara.. men jag känner ju i magsäcken så att säga. Det känns som jag inte ens har ätit frukost än
    Det där med att äta regelbundet har man ju hört ska vara bra, just för att man inte ska bli så hungrig mellan målen.. Men detta gillar jag inte alls.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Å en hob

    "But what about second breakfast"
  8. 4
    Å en hob "But what about second breakfast"
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Ja jo.. det är ju gott att äta, men tänker mer att ska en frukost inte hålla längre? En sak att man kan vara småsugen på nått lite, men jag är ju hungrig!!!
    Och vad då en hob?? *fniss*
  10. 5
    Ja jo.. det är ju gott att äta, men tänker mer att ska en frukost inte hålla längre? En sak att man kan vara småsugen på nått lite, men jag är ju hungrig!!!
    Och vad då en hob?? *fniss*
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Gröt är INTE mättande. Äter man det så har man ett stort hål i magen framåt niotiden *s*

    Men jag besväras inte av hunger på morgonen och äter typ... ingenting. På senare tid har jag börjat göra en "latte" på havremjölk, snabbkaffe, proteinpulver och hett vatten. Det får jag ner i alla fall. Allt annat växer i munnen.

    Men generellt mättar väl protein bättre än kolhydrater? Grovt bröd med mkt skinka eller liknande på kanske? Hummus (kikärtsröra alltså) på knäckemacka?

    Eller gör som jag - ät inget. Då väcker man inte magen och är lagom hungrig framåt halv tolv
  12. 6
    Gröt är INTE mättande. Äter man det så har man ett stort hål i magen framåt niotiden *s*

    Men jag besväras inte av hunger på morgonen och äter typ... ingenting. På senare tid har jag börjat göra en "latte" på havremjölk, snabbkaffe, proteinpulver och hett vatten. Det får jag ner i alla fall. Allt annat växer i munnen.

    Men generellt mättar väl protein bättre än kolhydrater? Grovt bröd med mkt skinka eller liknande på kanske? Hummus (kikärtsröra alltså) på knäckemacka?

    Eller gör som jag - ät inget. Då väcker man inte magen och är lagom hungrig framåt halv tolv
  13. Gretah
    #7
    Det är verkligen tuff skit att försöka vara en bättre och snällare människa mot sin egen kopp.
  14. 7
    Det är verkligen tuff skit att försöka vara en bättre och snällare människa mot sin egen kopp.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Jag håller mig inte mätt

    på havregrynsgröt. Det har jag aldrig gjort. Så den rekommendationen har jag aldrig fattat.

    Började nyligen med GI. Enligt menyn var första frukosten omelett med paprika och purjo, en burk makrill i tomatsås, fetaost och tomat.... Snacka om att man var mätt! fast det var lite jobbigt att få i sig all den maten så tidigt...
    Libra
  16. 8
    Jag håller mig inte mätt på havregrynsgröt. Det har jag aldrig gjort. Så den rekommendationen har jag aldrig fattat.

    Började nyligen med GI. Enligt menyn var första frukosten omelett med paprika och purjo, en burk makrill i tomatsås, fetaost och tomat.... Snacka om att man var mätt! fast det var lite jobbigt att få i sig all den maten så tidigt...
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9

    Sagan om ringen

    Där blir en av hoberna upprörd över att de måste dra vidare och röra på sig, för han har inte hunnit äta sin andra frukost.
  18. 9
    Sagan om ringen Där blir en av hoberna upprörd över att de måste dra vidare och röra på sig, för han har inte hunnit äta sin andra frukost.
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    Havregrynsgröt gör en hungrig - inte mätt. Jag föreslår en dl bär, 2 dl naturell yougurt och egengjord müsli, som mellis på fm, ett ägg/keso/ngt proteinrikt samt grönsaker
  20. 10
    Havregrynsgröt gör en hungrig - inte mätt. Jag föreslår en dl bär, 2 dl naturell yougurt och egengjord müsli, som mellis på fm, ett ägg/keso/ngt proteinrikt samt grönsaker
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Va? Vad säger du? Mättar inte gröt? Men hallå de tipset fick ju ju för nån vecka sen...
    Och jo protein mättar ju mer de e sant.. men man måste ju komma igång o få lite ork oxå o då e ju kolisar bra
    Skulle jag inte äta på morgonen så skulle jag dö haha Vaknar ju superhungrig och då väntar jag ändå 1 timme innan jag äter.
  22. 11
    Va? Vad säger du? Mättar inte gröt? Men hallå de tipset fick ju ju för nån vecka sen...
    Och jo protein mättar ju mer de e sant.. men man måste ju komma igång o få lite ork oxå o då e ju kolisar bra
    Skulle jag inte äta på morgonen så skulle jag dö haha Vaknar ju superhungrig och då väntar jag ändå 1 timme innan jag äter.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Stekt potatis, stekt ägg, stekt korv, bacon och lök. Det står jag mig på. (Och har tyvärr gått ner två kilo av...)
  24. 12
    Stekt potatis, stekt ägg, stekt korv, bacon och lök. Det står jag mig på. (Och har tyvärr gått ner två kilo av...)
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13
    Åhh det lät gott! Problem att äta den har jag nog inte, de jag tycker e jobbigt är att tillaga maten
  26. 13
    Åhh det lät gott! Problem att äta den har jag nog inte, de jag tycker e jobbigt är att tillaga maten
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Hmm en till som säger att gröt gör en hungrig.. det här låter inte bra.. Tackar för dina tips, låter gott
  28. 14
    Hmm en till som säger att gröt gör en hungrig.. det här låter inte bra.. Tackar för dina tips, låter gott
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15
    Ägg kanske? Superinne. Mättande. Protein.

    Havregrynsgröten är inte mättande. Dessutom snoräckligt *s*
  30. 15
    Ägg kanske? Superinne. Mättande. Protein.

    Havregrynsgröten är inte mättande. Dessutom snoräckligt *s*
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16
    Jaa sån frukost är gott! Men nää det är för mycket jobb på morgonen..
  32. 16
    Jaa sån frukost är gott! Men nää det är för mycket jobb på morgonen..
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17
    Ahh ja men då e jag en hob
  34. 17
    Ahh ja men då e jag en hob
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Tärna potatisen dagen innan och skär upp lök, korv och bacon så tar det ca 7 minuter (Jag gör det kl 0515 och åker 0530..)
  36. 18
    Tärna potatisen dagen innan och skär upp lök, korv och bacon så tar det ca 7 minuter (Jag gör det kl 0515 och åker 0530..)
  37. Medlem sedan
    Jun 2002
    #19
    Ja havregrynsgröt är inte supergott precis, men handlade de för att nån sa att det är sååå bra att äta o de mättar.. får nog komma på nått annat, eller kanske äta 2 portioner
  38. 19
    Ja havregrynsgröt är inte supergott precis, men handlade de för att nån sa att det är sååå bra att äta o de mättar.. får nog komma på nått annat, eller kanske äta 2 portioner
  39. Medlem sedan
    Aug 1999
    #20
    jag känner mig lite som Skalman som måste ha mat regelbundet efter sin klocka. Äter frukost vid 7, halv 10 måste jag ha nåt i magen igen för jag klarar mig inte till lunch.
    Det kan bli en smörgås med kaviar och ägg eller keso blandat med turkisk yoghurt och lite hackat äpple eller apelsin i+ gott med en msk juice = mättande och GI-vänligt.

    Om du äter gröt ta även en grov smörgås med skinka och grönsaker på.
    NÅgra tips kanske som håller dig mätt längre.
  40. 20
    jag känner mig lite som Skalman som måste ha mat regelbundet efter sin klocka. Äter frukost vid 7, halv 10 måste jag ha nåt i magen igen för jag klarar mig inte till lunch.
    Det kan bli en smörgås med kaviar och ägg eller keso blandat med turkisk yoghurt och lite hackat äpple eller apelsin i+ gott med en msk juice = mättande och GI-vänligt.

    Om du äter gröt ta även en grov smörgås med skinka och grönsaker på.
    NÅgra tips kanske som håller dig mätt längre.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Forts. om frukost. NÄR serveras frukost?
    By Gia. in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 20:48
  2. Frukost
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 12:41
  3. frukost
    By bibbi83 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 09:33
  4. Appropå frukost/inte frukost?
    By -Sunflower- in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 10:08
  5. Frukost!
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 08:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar