Astma
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Astma

    Igår åkte vi inte till astrids barnakut vid 22 tiden pga att Wiktor fick över 40 graders feber, William var oxå sjuk. Wiktor hostade och hade svårt att andas. Och William har ju hostat i lite över en vecka och är förkyld.

    Väl på akuten konstaterades det att William har astma, likaså Wiktor. Så nu har vi fajt här hemma 4ggr/dag med båda ungarna. William ska inhaleras i 4 veckor till. Wiktor ska startas en utredning. William ska inhaleras varje gång jag märker av en kommande förkylning och fortsättas i 4 veckor frammåt medan wiktor kommer förmodligen ha sin i ett par år frammåt eftersom att han varit dålig så länge...men Wiktors utredning börjar om 1,5 vecka.


    Så trist när barnen är sjuka, men skönt när de får medicin som hjälper. Egentligen gör det ju inget att det är båda, men känns trist att båda ärvt den genen från mig..
  2. 1
    Astma Igår åkte vi inte till astrids barnakut vid 22 tiden pga att Wiktor fick över 40 graders feber, William var oxå sjuk. Wiktor hostade och hade svårt att andas. Och William har ju hostat i lite över en vecka och är förkyld.

    Väl på akuten konstaterades det att William har astma, likaså Wiktor. Så nu har vi fajt här hemma 4ggr/dag med båda ungarna. William ska inhaleras i 4 veckor till. Wiktor ska startas en utredning. William ska inhaleras varje gång jag märker av en kommande förkylning och fortsättas i 4 veckor frammåt medan wiktor kommer förmodligen ha sin i ett par år frammåt eftersom att han varit dålig så länge...men Wiktors utredning börjar om 1,5 vecka.


    Så trist när barnen är sjuka, men skönt när de får medicin som hjälper. Egentligen gör det ju inget att det är båda, men känns trist att båda ärvt den genen från mig..
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Vad tråkigt att de har blivit sjuka

    Är det nebunett-inhalatorn de har fått? Annars brukar den vara bäst på små barn.

    I vår familj har jag, maken och ena sonen astma...
    Sonen fick sin diagnos när han var 2,5 år, nu är han snart 8, och nu har han astmaspray två/dag och ska ha det alltid. Hans astma är allergiutlöst, han är allergisk mot i stort sett allt luftburet. Skönt att det inte är mot någon mat i alla fall.

    Jag använder ingen medicin själv, har vid behov endast, likaså maken har enbart vid behov.

    Hoppas killarna snabbt kryar på sig. Kram!
  4. 2
    Vad tråkigt att de har blivit sjuka

    Är det nebunett-inhalatorn de har fått? Annars brukar den vara bäst på små barn.

    I vår familj har jag, maken och ena sonen astma...
    Sonen fick sin diagnos när han var 2,5 år, nu är han snart 8, och nu har han astmaspray två/dag och ska ha det alltid. Hans astma är allergiutlöst, han är allergisk mot i stort sett allt luftburet. Skönt att det inte är mot någon mat i alla fall.

    Jag använder ingen medicin själv, har vid behov endast, likaså maken har enbart vid behov.

    Hoppas killarna snabbt kryar på sig. Kram!
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Ja det är nebunette de har..
    Jag hade själv astma som yngre men inte längre. Jag hoppas att Wiktors oxå försvinner med åldern med, så även Williams men Wille har ju bara vid sjukdom så...

  6. 3
    Ja det är nebunette de har..
    Jag hade själv astma som yngre men inte längre. Jag hoppas att Wiktors oxå försvinner med åldern med, så även Williams men Wille har ju bara vid sjukdom så...

Liknande trådar

  1. Ni med astma eller barn med astma...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 18:23
  2. Ev astma
    By mammalina in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 14:23
  3. ännu mer astma - anstr.astma?
    By -Veronica- in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 12:30
  4. astma
    By nilam87 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 13:35
  5. Astma?
    By lisa2 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 16:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar