Sonens läxa
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Sonens läxa

    Han behövde hjälp med en grej som han faktiskt fick underkänt på i vintras.
    Skriva en insändare med argument och tes och allt.
    Han har haft hela kvällen på sig och när jag kommer hem vid 22 har han lyckats rapa ur sig fem rader kanske. Suck.

    Han är skitduktig på ämnen som engelska och matte, men svenska.. det bara går inte.

    Det är ju tur man får gå sådana kurser på jobbet och lära sig tekniken liksom.

    Nåja, vi satt till midnatt nästan och jag tragglade genom det jag kunde och jag tror han begrep. Men varför lär de inte ut det på "rätt" sätt i skolan?

    Skriv i ordningen Tes-Argument- Bakgrund-Avslutning-Inledning, men sätt på pappret
    Inledning-Bakgrund-Tes-Argument-Avslutning. Det blir ju mycket lättare då

    När han gjorde så så gick det alldeles utmärkt. Puh
    If you can't beat them, eat them!!
  2. 1
    Sonens läxa Han behövde hjälp med en grej som han faktiskt fick underkänt på i vintras.
    Skriva en insändare med argument och tes och allt.
    Han har haft hela kvällen på sig och när jag kommer hem vid 22 har han lyckats rapa ur sig fem rader kanske. Suck.

    Han är skitduktig på ämnen som engelska och matte, men svenska.. det bara går inte.

    Det är ju tur man får gå sådana kurser på jobbet och lära sig tekniken liksom.

    Nåja, vi satt till midnatt nästan och jag tragglade genom det jag kunde och jag tror han begrep. Men varför lär de inte ut det på "rätt" sätt i skolan?

    Skriv i ordningen Tes-Argument- Bakgrund-Avslutning-Inledning, men sätt på pappret
    Inledning-Bakgrund-Tes-Argument-Avslutning. Det blir ju mycket lättare då

    När han gjorde så så gick det alldeles utmärkt. Puh
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Jag tror det mesta går bara man har viljan. Själv kommer jag aldrig igång om det är något som är mindre kul. *s*

    Och vem har lust att skriva en insändare? Hade väl varit bättre att få välja mellan lite olika sätt att skriva, tex att få skriva en krönika eller lite mer vad man vill.
  4. 2
    Jag tror det mesta går bara man har viljan. Själv kommer jag aldrig igång om det är något som är mindre kul. *s*

    Och vem har lust att skriva en insändare? Hade väl varit bättre att få välja mellan lite olika sätt att skriva, tex att få skriva en krönika eller lite mer vad man vill.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Om han är jättebra på engelska och inte tycker svenska är kul, kan han inte skriva på engelska och så översätta texten sen? Bara ett förslag på hur man kunde think outside the box, som det heter...
  6. 3
    Om han är jättebra på engelska och inte tycker svenska är kul, kan han inte skriva på engelska och så översätta texten sen? Bara ett förslag på hur man kunde think outside the box, som det heter...
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Lär de ut i skolan i huvudtaget? Alltså hur de ska skriva? Eller antar de bara att skriva kan de?
  8. 4
    Lär de ut i skolan i huvudtaget? Alltså hur de ska skriva? Eller antar de bara att skriva kan de?

Liknande trådar

  1. Läxa i 1:an
    By Anonym in forum Skolbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-02, 00:14
  2. Behöver hjälp med sonens läxa!
    By HeidiN72 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 18:56
  3. Hjälp med sonens läxa!
    By bibbi_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 16:24
  4. Förstar inte vitsen med sonens läxa...
    By LiZ. in forum Skolbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 17:57
  5. läxa
    By victoria in forum _96 Alla barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 20:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar