Lite kul...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Lite kul...

    Måste skriva nåt positivt inlägg nån gång

    Sofia är (ibland) så himla söt och gullig så igår var jag bara tvungen att fråga henne om hon ville lova att vi kunde vara kompisar alltid (Det gäller att få dem att lova saker tidigt)

    Men det gick ju inte alls, den lätta gick hon inte på! Jag kunde visst inte vara hennes kompis för kompisar går ju på dagis! Och dessutom var ju jag mamma också!

    Så då vet man...

    Hoppas att det är bra med alla!
    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    Lite kul... Måste skriva nåt positivt inlägg nån gång

    Sofia är (ibland) så himla söt och gullig så igår var jag bara tvungen att fråga henne om hon ville lova att vi kunde vara kompisar alltid (Det gäller att få dem att lova saker tidigt)

    Men det gick ju inte alls, den lätta gick hon inte på! Jag kunde visst inte vara hennes kompis för kompisar går ju på dagis! Och dessutom var ju jag mamma också!

    Så då vet man...

    Hoppas att det är bra med alla!
    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Visst är dom för härliga med sina komentarer och funderingar just nu.
    Kram.
  4. 2
    Visst är dom för härliga med sina komentarer och funderingar just nu.
    Kram.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Haha

    Vilket härligt resonemang! "Mina vännor" säger Sara om dagiskompisarna. Hon saknar dem och tycker nog att vi är hemma lite för mycket nuförtiden (hon går bara tre dagar i veckan, ibland fyra). Allting har ändelsen -or nuförtiden. Hon pratar bara om pojkarna.Aldrig att hon ska leka med nån tjej.
  6. 3
    Haha Vilket härligt resonemang! "Mina vännor" säger Sara om dagiskompisarna. Hon saknar dem och tycker nog att vi är hemma lite för mycket nuförtiden (hon går bara tre dagar i veckan, ibland fyra). Allting har ändelsen -or nuförtiden. Hon pratar bara om pojkarna.Aldrig att hon ska leka med nån tjej.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Ja...

    ibland undrar man vad de får allt ifrån. Man borde verkligen skriva upp mer för man glömmer så himla fort.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  8. 4
    Ja... ibland undrar man vad de får allt ifrån. Man borde verkligen skriva upp mer för man glömmer så himla fort.

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    De är roliga...

    Sofia går också "bara" på dagis tre dagar i veckan (15 timmar). Men det är snart slut med det så hon får stå ut Lite sur är hon dock på storebror som får gå varje dag.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  10. 5
    De är roliga... Sofia går också "bara" på dagis tre dagar i veckan (15 timmar). Men det är snart slut med det så hon får stå ut Lite sur är hon dock på storebror som får gå varje dag.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Nej, det går inte att lura en 3-åring! Inte ens att vara kompis med mamma för evigt.
  12. 6
    Nej, det går inte att lura en 3-åring! Inte ens att vara kompis med mamma för evigt.
  13. S-mamman
    #7
    *fniss* Ja de är bestämda i sina åsikter, 3-åringarna, men ack så söta.
    Min 5-åring är tvärtom mot Sofia, han lovar mig ofta, ofta att vi ska vara kompisar "för alltid". Fast sen då han blir sur, vilket händer minst lika ofta, så säger han "du är inte min kompis längre". Så det vänder fort.
  14. 7
    *fniss* Ja de är bestämda i sina åsikter, 3-åringarna, men ack så söta.
    Min 5-åring är tvärtom mot Sofia, han lovar mig ofta, ofta att vi ska vara kompisar "för alltid". Fast sen då han blir sur, vilket händer minst lika ofta, så säger han "du är inte min kompis längre". Så det vänder fort.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    Illa....

    fast ´nu vill hon vara min kompis så jag passar på

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  16. 8
    Illa.... fast ´nu vill hon vara min kompis så jag passar på

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Visst gör det...

    fast hemma hos oss är det mest Sofia som har såna där vändningar... "Jag pratar inte med dig!!!!!" "Jag vill vara ifred!!!!!!" "Jag vill inte prata med dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" så låter det hemma hos oss typ 100 gånger om dan, tur att man jobbar

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  18. 9
    Visst gör det... fast hemma hos oss är det mest Sofia som har såna där vändningar... "Jag pratar inte med dig!!!!!" "Jag vill vara ifred!!!!!!" "Jag vill inte prata med dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" så låter det hemma hos oss typ 100 gånger om dan, tur att man jobbar

    Kram!

Liknande trådar

  1. Lite dumt kanske, lite inkonsekvent
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2011-04-25, 21:37
  2. Blir lite arg..fast det är kanske lite
    By lottalotta in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 16:50
  3. Lite Smålfolk, lite Katvig, lite Po.p...
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 16:21
  4. Tips önskas!*lite långt+lite despo*
    By lia me F. in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 13:20
  5. Lite blandat.... o lite lite långt...
    By sandra & co in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 08:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar