Färdknäppen?!
_0902 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Färdknäppen?!

    Någon som vet om färdknäpp funkar? Hört att sperman mjukar upp,men ska man låta den ligga kvar ett tag i en? Sen skall väl våra orgasmer oxå hjälpa till men eftersom jag har noll sexlust så e chansen att ja kommer inte sådär jätte stor utan vill ju bara att bebis skall komma ut nu!!!! Så va tror ni? Eller är det för tidigt än? Bf den 6 feb Å funkar det över huvud taget?? Hade massa sex förra grav så men då gick ja ju över 4dar.. Nån annan myt eller ide annars!? Vet ju egentligen att bebis bestämmer själv,men vill ju ändå hjälpa den lite på traven!
  2. 1
    Färdknäppen?! Någon som vet om färdknäpp funkar? Hört att sperman mjukar upp,men ska man låta den ligga kvar ett tag i en? Sen skall väl våra orgasmer oxå hjälpa till men eftersom jag har noll sexlust så e chansen att ja kommer inte sådär jätte stor utan vill ju bara att bebis skall komma ut nu!!!! Så va tror ni? Eller är det för tidigt än? Bf den 6 feb Å funkar det över huvud taget?? Hade massa sex förra grav så men då gick ja ju över 4dar.. Nån annan myt eller ide annars!? Vet ju egentligen att bebis bestämmer själv,men vill ju ändå hjälpa den lite på traven!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Ingen aning om det verkligen fungerar faktiskt.
    Jag har varen ahft sexlust förra gången elelr nu Till makens förtret kan tilläggas.
    Jag har som du BF 6 februari men vill att h*n ska komma nuuuuu! För jag har tröttnat.
    Jag har hört att om man dricker ett glas champagne så är förlossningen igång inom ett dygn. Men som sagt, vet inte om det funkar alls och vet inte heller om jag skulle våga prova
    lycka till!
  4. 2
    Ingen aning om det verkligen fungerar faktiskt.
    Jag har varen ahft sexlust förra gången elelr nu Till makens förtret kan tilläggas.
    Jag har som du BF 6 februari men vill att h*n ska komma nuuuuu! För jag har tröttnat.
    Jag har hört att om man dricker ett glas champagne så är förlossningen igång inom ett dygn. Men som sagt, vet inte om det funkar alls och vet inte heller om jag skulle våga prova
    lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3
    OM det skulle funka så skulle jag haft bebis på utsidan av magen nu ... men icke!
    Hon verkar trivas alldeles ypperligt där inne! Suck!
    Hallonbladste funderade jag på men jag vet inte om jag vågar testa????
    Å vet inte om det verkligen gör nån nytta heller .....

    Nä, bebis kommer nog när hon är redo, får snällt vänta!

    Kram Helene
  6. 3
    OM det skulle funka så skulle jag haft bebis på utsidan av magen nu ... men icke!
    Hon verkar trivas alldeles ypperligt där inne! Suck!
    Hallonbladste funderade jag på men jag vet inte om jag vågar testa????
    Å vet inte om det verkligen gör nån nytta heller .....

    Nä, bebis kommer nog när hon är redo, får snällt vänta!

    Kram Helene
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4
    Jag tror inte att det funkar! Jag provade förra gången men jag gick 16 dagar över tiden och blev till slut igångsatt.

    Jag har hört att sperma innehåller ett ämne som kan sätta igång förlossningen men i för liten dos för att göra någon skillnad.

    Jag har också BF 6 februari men jag tycker nog att bebis kan vänta tills dess.

    Lycka till!
    Kram
  8. 4
    Jag tror inte att det funkar! Jag provade förra gången men jag gick 16 dagar över tiden och blev till slut igångsatt.

    Jag har hört att sperma innehåller ett ämne som kan sätta igång förlossningen men i för liten dos för att göra någon skillnad.

    Jag har också BF 6 februari men jag tycker nog att bebis kan vänta tills dess.

    Lycka till!
    Kram
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Jag tror inte ett skvatt på färdknäppen. Men jag tror på att ha trevligt medan tid finnes - så färdknäppa på ni bara Sedan lär det dröja ett litet tag innan det finns möjlighet igen (man känner sig inte så himla fräsch i underlivet strax efter förlossningen). Bullen i ugnen kommer ut när den är färdigbakad
  10. 5
    Jag tror inte ett skvatt på färdknäppen. Men jag tror på att ha trevligt medan tid finnes - så färdknäppa på ni bara Sedan lär det dröja ett litet tag innan det finns möjlighet igen (man känner sig inte så himla fräsch i underlivet strax efter förlossningen). Bullen i ugnen kommer ut när den är färdigbakad
  11. Medlem sedan
    Mar 1998
    #6
    Jag tror att det funkar om det ändå är dags, inte annars.
  12. 6
    Jag tror att det funkar om det ändå är dags, inte annars.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Så här är det... (har jag hört)
    I spermier finns det ett hormon som kan sätta igång förlossningen MEN för att hormonhalten ska bli tillräckligt hög för att ge efftekt behövs det flera deciliter spermier. Så det ligger lite sanning i rykten, men ändå inte.
  14. 7
    Så här är det... (har jag hört)
    I spermier finns det ett hormon som kan sätta igång förlossningen MEN för att hormonhalten ska bli tillräckligt hög för att ge efftekt behövs det flera deciliter spermier. Så det ligger lite sanning i rykten, men ändå inte.
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Har även läst (men glömt var) att det kan påskynda något _om man redan är på g_ dvs om kroppen redan börjat sin väg mot förlossning på något sätt. Man kan ju tex ha en jättelång "tyst" latensfas.
    Men annars håller jag med ovanstående. Gick 42+3 förra ggn och testade desperat det mesta. Inget hjälpte.
    om orgasmer hjälpte så skulle nog även annat som framkallar sammandragningar hjälpa men även där har jag förstått det som att det bara har effekt om kroppen är redo på andra vis. (hormonellt) Så ha trevligt, men trötta inte ut dig :-)
  16. 8
    Har även läst (men glömt var) att det kan påskynda något _om man redan är på g_ dvs om kroppen redan börjat sin väg mot förlossning på något sätt. Man kan ju tex ha en jättelång "tyst" latensfas.
    Men annars håller jag med ovanstående. Gick 42+3 förra ggn och testade desperat det mesta. Inget hjälpte.
    om orgasmer hjälpte så skulle nog även annat som framkallar sammandragningar hjälpa men även där har jag förstått det som att det bara har effekt om kroppen är redo på andra vis. (hormonellt) Så ha trevligt, men trötta inte ut dig :-)
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Har även hört (troligtvis skrivet av en man , tt hormonet i sperman tas bättre upp av tarmen, vilket innebär att oralsex är att föredra...
    Som sagt, nog en man som kommit på det. Men den kvinnliga orgasmen kan oxkså hjälpa till pga sammandragningarna.
  18. 9
    Har även hört (troligtvis skrivet av en man , tt hormonet i sperman tas bättre upp av tarmen, vilket innebär att oralsex är att föredra...
    Som sagt, nog en man som kommit på det. Men den kvinnliga orgasmen kan oxkså hjälpa till pga sammandragningarna.
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Jag har båda gångerna med mycket möda och stortbesvär (och smärta, foglossningar), tagit mig upp på kopparhatten (nationalpark i skåne), och fick regelbundna värkar båda gångerna (var tredje minut), med första gick vattnet på kvällen, tösen född dagen därpå, andra gången åkte jag in på kvällen, hade bara öppnat mig 2 cm, men de trodde på bebis inom ett dygn, men... gick med värkar i 10 dygn, och de vägrade sätta igång mig. Men det blir nog en tur dit denna gången med
  20. 10
    Jag har båda gångerna med mycket möda och stortbesvär (och smärta, foglossningar), tagit mig upp på kopparhatten (nationalpark i skåne), och fick regelbundna värkar båda gångerna (var tredje minut), med första gick vattnet på kvällen, tösen född dagen därpå, andra gången åkte jag in på kvällen, hade bara öppnat mig 2 cm, men de trodde på bebis inom ett dygn, men... gick med värkar i 10 dygn, och de vägrade sätta igång mig. Men det blir nog en tur dit denna gången med
  21. Medlem sedan
    Apr 2005
    #11
    Jag är tveksam... för mig funkade det inte iaf. Onda sammandragningar fick jag förra gången men inte mer. Men det skadar ju inte att testa iaf :-)
  22. 11
    Jag är tveksam... för mig funkade det inte iaf. Onda sammandragningar fick jag förra gången men inte mer. Men det skadar ju inte att testa iaf :-)
  23. Anonym
    #12
    Isåfall får du färdknäppa en ca 20 ggr per dag om det ska ge ngn verkan alls!! Tyvärr..
  24. 12
    Isåfall får du färdknäppa en ca 20 ggr per dag om det ska ge ngn verkan alls!! Tyvärr..

Liknande trådar

  1. Färdknäppen
    By Anonym in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 12:23
  2. Färdknäppen...
    By matildas_mamma in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 10:23
  3. Färdknäppen....
    By anonymt namn in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-29, 12:38
  4. Färdknäppen
    By annika85 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 12:13
  5. Ang färdknäppen
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 14:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar