Albin har brutit armen!
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Albin har brutit armen!

    Han var nog den sista jag trodde skulle göra illa sig så, för han är ingen klättrare eller äventyrare direkt. Men idag åkte han nerför en isig kulle på dagis, ramlade och föll på armen.

    M tog honom till akuten och röntgen visade att båda benen i underarmen är av. Han blev visst gipsad en bra bit upp på överarmen. Men han lät glad när han ringde mig, han hade ju fått fyra klistermärken på sjukhuset!
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  2. 1
    Albin har brutit armen! Han var nog den sista jag trodde skulle göra illa sig så, för han är ingen klättrare eller äventyrare direkt. Men idag åkte han nerför en isig kulle på dagis, ramlade och föll på armen.

    M tog honom till akuten och röntgen visade att båda benen i underarmen är av. Han blev visst gipsad en bra bit upp på överarmen. Men han lät glad när han ringde mig, han hade ju fått fyra klistermärken på sjukhuset!
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    aj aj aj det måste ha gjort ont.... stackars liten
  4. 2
    aj aj aj det måste ha gjort ont.... stackars liten
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Stackarn hur länge ska han ha gipset?

    Lukas som inte heler är den våghalsiga i vanliga fall bröt armbågsleden i mitten av november, fick åka ambulans direkt från dagis (han hade hoppat från en gunga). Vi fick vänta över 1 dygn på operationen pga akutfall som kom in och sedan var 4 veckor med gips. Han kan fortfarnde inte sträcka på armen fullt ut har 28 grader kvar. Vi går till sjukgymnast och för 1 ve cka sedan insåg hon nog allvaret i att det inte fortskred i den takt det borde för nu träffar vi henne varje vecka istället för var 3:e.
    Vi övar hemma med honom 2 gånger per dag och det sliter en del på både hans och vårt humör men men Han ska bara bli helt rörlig i sin arm så är det bara!!!!

    Lycka till med gipset och om läkaren säger att det behövs sjukgymnastik se till att få en riktigt erfaren!!

    kram
  6. 3
    Stackarn hur länge ska han ha gipset?

    Lukas som inte heler är den våghalsiga i vanliga fall bröt armbågsleden i mitten av november, fick åka ambulans direkt från dagis (han hade hoppat från en gunga). Vi fick vänta över 1 dygn på operationen pga akutfall som kom in och sedan var 4 veckor med gips. Han kan fortfarnde inte sträcka på armen fullt ut har 28 grader kvar. Vi går till sjukgymnast och för 1 ve cka sedan insåg hon nog allvaret i att det inte fortskred i den takt det borde för nu träffar vi henne varje vecka istället för var 3:e.
    Vi övar hemma med honom 2 gånger per dag och det sliter en del på både hans och vårt humör men men Han ska bara bli helt rörlig i sin arm så är det bara!!!!

    Lycka till med gipset och om läkaren säger att det behövs sjukgymnastik se till att få en riktigt erfaren!!

    kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Han bröt benen i underarmen (närmare handen än armbågen), så troligen blir det inga problem med att sträcka sedan. Men tack för tipset! Vi ska tillbaka nästa vecka och röntga om, men minst tre veckor blir det gips i alla fall.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  8. 4
    Han bröt benen i underarmen (närmare handen än armbågen), så troligen blir det inga problem med att sträcka sedan. Men tack för tipset! Vi ska tillbaka nästa vecka och röntga om, men minst tre veckor blir det gips i alla fall.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Oj då

    men lille! Hur länge ska han vara gipsad? 6 veckor eller nåt eller? Skönt att han blir bra till sommaren för att vara lite positiv. Så kan han bada.
    Han verkar vara duktig!
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  10. 5
    Oj då men lille! Hur länge ska han vara gipsad? 6 veckor eller nåt eller? Skönt att han blir bra till sommaren för att vara lite positiv. Så kan han bada.
    Han verkar vara duktig!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    Ajaj, vad det måste ha gjort ont! Och TÄNK vad några klistermärken kan fördriva tråkiga tankar! )
  12. 6
    Ajaj, vad det måste ha gjort ont! Och TÄNK vad några klistermärken kan fördriva tråkiga tankar! )

Liknande trådar

  1. Grattis Albin & Albin!
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 21:02
  2. Grattis Albin och Albin!
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 12:58
  3. Albin har brutit armen!
    By -MOE- in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 14:39
  4. Brutit armen!
    By nikki73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 11:22
  5. Alice har brutit armen
    By -Nina- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 16:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar