Dopband
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Dopband

    På tal om färg på bandet till dopklänningen. (Inlägg nedan.)
    Vad ska ni ha för färg?
    På mina tidigare barn har jag haft dimblå och ljungrosa, traditionellt.
    Denna gången tänkte jag ha ett brunt band till Noah.
    Kan man ha det?
    Sen vet jag några kompisar som haft en liten blombukett oxå och satt fast på klänningen.
    Lite ovanligt.

    Kram!
    frumotherwoman.blogspot.com
  2. 1
    Dopband På tal om färg på bandet till dopklänningen. (Inlägg nedan.)
    Vad ska ni ha för färg?
    På mina tidigare barn har jag haft dimblå och ljungrosa, traditionellt.
    Denna gången tänkte jag ha ett brunt band till Noah.
    Kan man ha det?
    Sen vet jag några kompisar som haft en liten blombukett oxå och satt fast på klänningen.
    Lite ovanligt.

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Varför har man ett sådant? Det har jag aldrig fattat riktigt...... När Andrea döptees hade hon inget alls... Bukett har jag också hört om, låter sött tycker jag!
  4. 2
    Varför har man ett sådant? Det har jag aldrig fattat riktigt...... När Andrea döptees hade hon inget alls... Bukett har jag också hört om, låter sött tycker jag!
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Vi har nog traditionellt, har en dopklänning som gått i släkten sedan 50-talet. Namnet broderas i ljusblått eller ljusrosa på klänningen och man har ett likadant band i. Så, efter två rosa omgångar kör vi nu på ett ljusblått. Annars blir nog svärmor frustrerad
  6. 3
    Vi har nog traditionellt, har en dopklänning som gått i släkten sedan 50-talet. Namnet broderas i ljusblått eller ljusrosa på klänningen och man har ett likadant band i. Så, efter två rosa omgångar kör vi nu på ett ljusblått. Annars blir nog svärmor frustrerad
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Jag har gått emot det traditionella vid mina barns dop. Jonas hade i och för sig ljusblått band. Men till Kevin hade vi mörkblått och Hanna hade mörklila. Hugo hade grönt band. Vad Vilgot får återstår att se.
  8. 4
    Jag har gått emot det traditionella vid mina barns dop. Jonas hade i och för sig ljusblått band. Men till Kevin hade vi mörkblått och Hanna hade mörklila. Hugo hade grönt band. Vad Vilgot får återstår att se.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Mycket bra idé! Jag kom på det till min sexåring, att jag ville ha lite ovanligt, så hon (döpt i slutet av sept) hade mörkt lila band i rosetten, sen satte jag in ett band liksom bakom knuten som var ett band av blommor i tyg, som ett slags spetsband. Det gick i samma lila färg och grönt & vitt. Superfint! Majsan hade gammalrosa genomskinligt band och liknande spetsband i samma rosa som var rosor.

    Varför inte ta brunt och kombinera med ett annat, så det blir dubbelt? Kanske i mörkt grönt eller blått, det är ju snyggt till brunt!

    Kul tanke! Josefine ska få mörkrosa och nåt mer band, får se vad jag hittar, kanske ska sy ett med Marimekko bakom rosetten , jag älskar ju det
  10. 5
    Mycket bra idé! Jag kom på det till min sexåring, att jag ville ha lite ovanligt, så hon (döpt i slutet av sept) hade mörkt lila band i rosetten, sen satte jag in ett band liksom bakom knuten som var ett band av blommor i tyg, som ett slags spetsband. Det gick i samma lila färg och grönt & vitt. Superfint! Majsan hade gammalrosa genomskinligt band och liknande spetsband i samma rosa som var rosor.

    Varför inte ta brunt och kombinera med ett annat, så det blir dubbelt? Kanske i mörkt grönt eller blått, det är ju snyggt till brunt!

    Kul tanke! Josefine ska få mörkrosa och nåt mer band, får se vad jag hittar, kanske ska sy ett med Marimekko bakom rosetten , jag älskar ju det
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Det är ju fint, det är nog enda tanken. Min syster broderar födelsetavlor och mina tjejer har sina dopband fastsydda där nu! De tyckte det var jättekul att titta på em i går när vi pratade dop
  12. 6
    Det är ju fint, det är nog enda tanken. Min syster broderar födelsetavlor och mina tjejer har sina dopband fastsydda där nu! De tyckte det var jättekul att titta på em i går när vi pratade dop
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Med sonen hade vi mörkblått band + en liten blombukett. Nu vill jag ha ett mörkrosa eller gammelrosa band och bukett.
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  14. 7
    Med sonen hade vi mörkblått band + en liten blombukett. Nu vill jag ha ett mörkrosa eller gammelrosa band och bukett.
  15. Medlem sedan
    Jun 2008
    #8
    Killarna här har haft ljusblåa band och tjejen rosa.. Sedan har vi haft min pappas gamla dopklänning.. Har varje gång trorr det e sista gången.. men NU e det sista.. Måste dock köpa en extra.. vilket känns lite drygt...
    Bukett har via ldrig haft.. Låter fint!
  16. 8
    Killarna här har haft ljusblåa band och tjejen rosa.. Sedan har vi haft min pappas gamla dopklänning.. Har varje gång trorr det e sista gången.. men NU e det sista.. Måste dock köpa en extra.. vilket känns lite drygt...
    Bukett har via ldrig haft.. Låter fint!
  17. Medlem sedan
    Sep 2008
    #9
    Bra idé med en avvikande färg bakom.
    Vad ska du sy på i Marimekko? Jag älskar det oxå

    Kram!
  18. 9
    Bra idé med en avvikande färg bakom.
    Vad ska du sy på i Marimekko? Jag älskar det oxå

    Kram!
  19. Medlem sedan
    Sep 2008
    #10
    Jag har hört någonstans, vet inte var, att man kan hyra dopklänning.
    Kanske att överväga?
    Eller låna av någon?
  20. 10
    Jag har hört någonstans, vet inte var, att man kan hyra dopklänning.
    Kanske att överväga?
    Eller låna av någon?
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Vet inte än, har en bit unikkotyg, orginal från när det kom!!! Fick det av en kollega
  22. 11
    Vet inte än, har en bit unikkotyg, orginal från när det kom!!! Fick det av en kollega
  23. Medlem sedan
    Sep 2008
    #12
    En så'n kollega hade jag inte haft något emot att ha.

    Kram!
  24. 12
    En så'n kollega hade jag inte haft något emot att ha.

    Kram!
  25. Medlem sedan
    Feb 2007
    #13
    Där vi bor får man låna en av kyrkan om man vill. Fast vi har en egen, men det kan ju vara idé för er att höra efter. Kram!
  26. 13
    Där vi bor får man låna en av kyrkan om man vill. Fast vi har en egen, men det kan ju vara idé för er att höra efter. Kram!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar