adopterad!!!!
Adoption
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    adopterad!!!!

    allt detta prat om att ni funderar på att adoptera ett barn från ett annat land.så nu vill jag lägga in en annan disskussion:::finns det nu någon som vet hur vi som har blivit adopterade ska få veta något om det land vi kommer från.var är våra föräldrar.finns det hjälp för oss att få lika som för de som vill adoptera.det enda jag får fram är all hjälp som ni kan få..jag då som inte hade någon talan som liten vilken hjälp får jag nu.
  2. 1
    adopterad!!!! allt detta prat om att ni funderar på att adoptera ett barn från ett annat land.så nu vill jag lägga in en annan disskussion:::finns det nu någon som vet hur vi som har blivit adopterade ska få veta något om det land vi kommer från.var är våra föräldrar.finns det hjälp för oss att få lika som för de som vill adoptera.det enda jag får fram är all hjälp som ni kan få..jag då som inte hade någon talan som liten vilken hjälp får jag nu.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Oj....Läs ovanför Fast jag tror att.....
  4. 2
    Oj....Läs ovanför Fast jag tror att.....
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Pocha - är du utlandsadopterad finns det hjälp att få via adoptionsorganisationerna, även om du är adopterad innan det blev lag på att man måste gå genom en sådan. Tex Adoptionscentrum har avsatta medel och anställda för att hjälpa till med att söka rötter, så även FFIA. En del av adoptionsavgiften går just till denna verksamhet. Visserligen går det säkert enklare om man är adopterad genom dem, eftersom de då har alla handlingar,men jag tycker ändå du ska försöka.

    Har du stöd hos dina adoptivföräldrar att söka dina rötter? Om inte förstår jag att det är mycket svårt för dig. Men det finns som sagt hjälp att få. Jag önskar dig all lycka till i ditt sökande. Min kusin var nyligen i sitt ursprungsland och träffade sin bio-mamma, och jag kommer själv göra allt för att min dotter ska kunna söka sitt ursprung, om hon vill. Som sagt, stort lycka till!
  6. 3
    Pocha - är du utlandsadopterad finns det hjälp att få via adoptionsorganisationerna, även om du är adopterad innan det blev lag på att man måste gå genom en sådan. Tex Adoptionscentrum har avsatta medel och anställda för att hjälpa till med att söka rötter, så även FFIA. En del av adoptionsavgiften går just till denna verksamhet. Visserligen går det säkert enklare om man är adopterad genom dem, eftersom de då har alla handlingar,men jag tycker ändå du ska försöka.

    Har du stöd hos dina adoptivföräldrar att söka dina rötter? Om inte förstår jag att det är mycket svårt för dig. Men det finns som sagt hjälp att få. Jag önskar dig all lycka till i ditt sökande. Min kusin var nyligen i sitt ursprungsland och träffade sin bio-mamma, och jag kommer själv göra allt för att min dotter ska kunna söka sitt ursprung, om hon vill. Som sagt, stort lycka till!

Liknande trådar

  1. Maken adopterad
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 22:26
  2. JAG som är adopterad
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 11:59
  3. adopterad
    By sunghee in forum Adoption
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:44
  4. Adopterad 24 år
    By ija82 in forum Adoption
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 22:21
  5. Ngn adopterad här
    By Mia _Sthlm in forum Adoption
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 22:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar