Inte helt uppfylla villkoren
Adoption
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Inte helt uppfylla villkoren

    Hej,

    Vi håller som bäst på med en IVF-behandling (nr 2 för mig) men då jag, förutom igentäppta äggledare och autoimmunitet, nu visar mig även ha höga FSH-värden (15) så är förhoppningarna inte särskilt stora. Alternativet äggdonation känns inte aktuell just nu men att adoptera har alltid varit ett alternativ för både mig och maken.

    Nu till problemet. Vi har alltid sett Sydkorea och Kina som intressanta länder att adoptera från, men har nu upptäckt att vi inte uppfyller villkoren riktigt. Vi har båda vidareutbildning och bra, välbetalda jobb, vi är gifta sedan snart 2 år tillbaka och har en stabil tillvaro. Men det skiljer drygt 8 år mellan oss och vi saknar båda akademisk examen (min dröjer ytterliggare 4 år - kör på kvartsfart pga heltidsarbete). Och då är man tydligen inte mycket värd som förälder i delar av Asien.

    Någon annan som haft en liknande situation men ändå fått adoptera från dessa länder?
  2. 1
    Inte helt uppfylla villkoren Hej,

    Vi håller som bäst på med en IVF-behandling (nr 2 för mig) men då jag, förutom igentäppta äggledare och autoimmunitet, nu visar mig även ha höga FSH-värden (15) så är förhoppningarna inte särskilt stora. Alternativet äggdonation känns inte aktuell just nu men att adoptera har alltid varit ett alternativ för både mig och maken.

    Nu till problemet. Vi har alltid sett Sydkorea och Kina som intressanta länder att adoptera från, men har nu upptäckt att vi inte uppfyller villkoren riktigt. Vi har båda vidareutbildning och bra, välbetalda jobb, vi är gifta sedan snart 2 år tillbaka och har en stabil tillvaro. Men det skiljer drygt 8 år mellan oss och vi saknar båda akademisk examen (min dröjer ytterliggare 4 år - kör på kvartsfart pga heltidsarbete). Och då är man tydligen inte mycket värd som förälder i delar av Asien.

    Någon annan som haft en liknande situation men ändå fått adoptera från dessa länder?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Adoptionsforumet här på AFF är inte så aktivt, jag vill råda dig att ställa samma fråga på:
    http://www.familjeliv.se/Forum-13-0/
    istället. Där är jag övertygad om att du kan få svar på din fråga.
  4. 2
    Adoptionsforumet här på AFF är inte så aktivt, jag vill råda dig att ställa samma fråga på:
    http://www.familjeliv.se/Forum-13-0/
    istället. Där är jag övertygad om att du kan få svar på din fråga.
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Tack för tipset!
  6. 3
    Tack för tipset!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Fast jag tror att adoptionsorganisationerna har som en del i sin verksamhet att hjälpa till att söka efter ursprung.....Men jag tror också att dom bara kan hjälpa till om dom själva varit med och förmedlat adoptionen.....(Hoppas jag inte har fel nu.....).

    Och det jag egentligen ville säga var att det inte är enkelt.....inte ens om man är adopterad inom Sverige.....Alla bioföräldrar vill inte bli "hittade" och vissa försvann ju på riktigt samtidigt som barnet lämnades......
    Vill inte avskräcka...mer ge en hint om att det är lätt att bli besviken....
    Jag och min bror har vår biomamma bara 15 mil bort....och min bror blev väldigt besviken när hon inter ville ha någon kontakt alls.....Hennes nya familj visste inget om oss.....
    Som tur är har jag inte haft den känslan alls....jag är så nöjd att vara barn till mina föräldrar.....och har aldrig haft behov av att söka biorötter.....
    Men jag önskar dig Lycka till!
  8. 4
    Fast jag tror att adoptionsorganisationerna har som en del i sin verksamhet att hjälpa till att söka efter ursprung.....Men jag tror också att dom bara kan hjälpa till om dom själva varit med och förmedlat adoptionen.....(Hoppas jag inte har fel nu.....).

    Och det jag egentligen ville säga var att det inte är enkelt.....inte ens om man är adopterad inom Sverige.....Alla bioföräldrar vill inte bli "hittade" och vissa försvann ju på riktigt samtidigt som barnet lämnades......
    Vill inte avskräcka...mer ge en hint om att det är lätt att bli besviken....
    Jag och min bror har vår biomamma bara 15 mil bort....och min bror blev väldigt besviken när hon inter ville ha någon kontakt alls.....Hennes nya familj visste inget om oss.....
    Som tur är har jag inte haft den känslan alls....jag är så nöjd att vara barn till mina föräldrar.....och har aldrig haft behov av att söka biorötter.....
    Men jag önskar dig Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5
    Nämen...hur trött var jag här då???Mitt inlägg skulle ju till pocha......
  10. 5
    Nämen...hur trött var jag här då???Mitt inlägg skulle ju till pocha......

Liknande trådar

  1. Det här med att uppfylla mål i skolan
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 12:53
  2. Såg ni att pop ändrat villkoren?
    By Klaudia 3barnsmor in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 08:59
  3. Uppfylla sina drömmar...
    By Grodan in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 22:19
  4. Att uppfylla drömmar
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 19:43
  5. Uppfylla kravlista
    By luddtussen in forum Sex & erotik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 20:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar