Ang simskola
_0307 Julibarn
  1. Cissi med G och A
    #1

    Ang simskola

    Har era barn lärt sig simma? Gustav fick börja i höstas eftersom hans respekt för vatten är väldigt stor!! Jag har inte alls haft som krav att han ska lära sig simma men många i hans grupp har lärt sig snabbt och vissa kunde redan litegrann. Gustav har precis vågat hoppa från kanten i lilla bassängen, så han tar det väl lite lugnt.
  2. 1
    Ang simskola Har era barn lärt sig simma? Gustav fick börja i höstas eftersom hans respekt för vatten är väldigt stor!! Jag har inte alls haft som krav att han ska lära sig simma men många i hans grupp har lärt sig snabbt och vissa kunde redan litegrann. Gustav har precis vågat hoppa från kanten i lilla bassängen, så han tar det väl lite lugnt.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Nej, långt ifrån

    Meja är också väldigt försiktig i vattnet och jag måste säga att hon har gjort hemskt stora framsteg om man jämför med innan hon började i höstas. Men simma kan hon absolut inte, hon har däremot lärt sig hoppa från kanten, doppa huvudet och nu senast flöt de på rygg med nån såndär flytmojäng. 3 terminer räknar de med att det tar innan de simmar sa de på informationen.
  4. 2
    Nej, långt ifrån Meja är också väldigt försiktig i vattnet och jag måste säga att hon har gjort hemskt stora framsteg om man jämför med innan hon började i höstas. Men simma kan hon absolut inte, hon har däremot lärt sig hoppa från kanten, doppa huvudet och nu senast flöt de på rygg med nån såndär flytmojäng. 3 terminer räknar de med att det tar innan de simmar sa de på informationen.
  5. Maria med Agnes
    #3
    Hej! Nej, nej, nej. Det har hon inte - även om hon själv tycker det Bentagen har hon lärt sig nu efter två terminer, men då skall det hållas i en flytdyna eller vara en sådan fastmonterad på ryggen. Det blir mest hundsim med fossingarna i botten än så länge. Jag tycker däremot att vattenvana är viktigt, så att man kan lära sig simma lugnt och fint senare framöver. Det får ta den tid det tar helt enkelt. Om jag kan simma, så kan min lilla trasa det också så småningom
  6. 3
    Hej! Nej, nej, nej. Det har hon inte - även om hon själv tycker det Bentagen har hon lärt sig nu efter två terminer, men då skall det hållas i en flytdyna eller vara en sådan fastmonterad på ryggen. Det blir mest hundsim med fossingarna i botten än så länge. Jag tycker däremot att vattenvana är viktigt, så att man kan lära sig simma lugnt och fint senare framöver. Det får ta den tid det tar helt enkelt. Om jag kan simma, så kan min lilla trasa det också så småningom
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Nää

    Valter simmar inte, även om han tror att han kan ibland. På Maldiverna hände det titt som tätt att han bara hoppade i vattnat efter han varit på tex toa, glömde bort att han inte hade armpuffar på sig *s*.

    Själv lärde jag mig simma vid 4 men Valter har inte världens bästa kroppskontroll så jag tror det kommer dröja innan han kan. Tror dock det är dags för simskola snart så han får lite bättre respekt för vatten!

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  8. 4
    Nää Valter simmar inte, även om han tror att han kan ibland. På Maldiverna hände det titt som tätt att han bara hoppade i vattnat efter han varit på tex toa, glömde bort att han inte hade armpuffar på sig *s*.

    Själv lärde jag mig simma vid 4 men Valter har inte världens bästa kroppskontroll så jag tror det kommer dröja innan han kan. Tror dock det är dags för simskola snart så han får lite bättre respekt för vatten!

    /mie
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    8 tag

    tar hon sig, Tilde, med arm- och bentag (inte crawl). Efter två veckor i Thailand satt det plötsligt och hon simmar under våra ben och älskar det verkligen.

    Men simmar några längder gör hon inte. 7-8tag kommer hon. Eftersom hon gärna vill lära sig nu har vi bokat in henne på simskola som börjar 1 mars.
  10. 5
    8 tag tar hon sig, Tilde, med arm- och bentag (inte crawl). Efter två veckor i Thailand satt det plötsligt och hon simmar under våra ben och älskar det verkligen.

    Men simmar några längder gör hon inte. 7-8tag kommer hon. Eftersom hon gärna vill lära sig nu har vi bokat in henne på simskola som börjar 1 mars.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Madde är

    väldigt orädd i vattnet och har hoppat från kanten o ettans trampolin men simningen har inte kommitt igång ordentligt än

    Däremot tycker hon ibland att hon själv kan, vad gör det att man simmar en bit under vattnet, simma som simma
  12. 6
    Madde är väldigt orädd i vattnet och har hoppat från kanten o ettans trampolin men simningen har inte kommitt igång ordentligt än

    Däremot tycker hon ibland att hon själv kan, vad gör det att man simmar en bit under vattnet, simma som simma
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    nej, men frågar du henne så är svaret ja! självförtroendet är på topp, men hon erkänner att hon måste ha flytdyna Ronja får börja på simskola till hösten har vi tänkt.
  14. 7
    nej, men frågar du henne så är svaret ja! självförtroendet är på topp, men hon erkänner att hon måste ha flytdyna Ronja får börja på simskola till hösten har vi tänkt.
  15. Cissi med G och A
    #8

    Tack för svaren!

    Kanske att han har hamnat i en ovanligt "tidig" grupp. Han tycker i alla fall att det är roligt och det kommer väl när han är redo. Att doppa huvet är livsfarligt!
  16. 8
    Tack för svaren! Kanske att han har hamnat i en ovanligt "tidig" grupp. Han tycker i alla fall att det är roligt och det kommer väl när han är redo. Att doppa huvet är livsfarligt!
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9
    Nästan! Hon kan simma, men inte jättelångt! I början av sommaren vågade hon inte få stänk i ansiktet ens och nu efter 1 och ½ simskoleomgång kan hon dyka 5 m! Jag är mäkta imponerad! Känns bra att ha barnen i simskola, mina killar är jätteduktiga på att simma! Själv simmar jag hjälpligt.
  18. 9
    Nästan! Hon kan simma, men inte jättelångt! I början av sommaren vågade hon inte få stänk i ansiktet ens och nu efter 1 och ½ simskoleomgång kan hon dyka 5 m! Jag är mäkta imponerad! Känns bra att ha barnen i simskola, mina killar är jätteduktiga på att simma! Själv simmar jag hjälpligt.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Carl har efter tre söndagar på badhuset börjat simma UNDER vattnet, men riktig simning kan han inte än. Jag tror dock att det är tämligen bekymmersfritt, just för att han är vattenvan i alla fall och kan ta sig upp till ytan och hålla sig däruppe med hjälp av armar och ben...
  20. 10
    Carl har efter tre söndagar på badhuset börjat simma UNDER vattnet, men riktig simning kan han inte än. Jag tror dock att det är tämligen bekymmersfritt, just för att han är vattenvan i alla fall och kan ta sig upp till ytan och hålla sig däruppe med hjälp av armar och ben...
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Nej, Toria är jätteförsiktig och aningen rädd för vatten men hon går inte i simskola eller så ännu.
  22. 11
    Nej, Toria är jätteförsiktig och aningen rädd för vatten men hon går inte i simskola eller så ännu.
  23. Medlem sedan
    Aug 2007
    #12

    Nej

    Han kan inte simma men både han och Julia är väldigt hemtama i vatten. De har simpuffar på armarna när vi är och badar och båda föredrar att vara i djupa delen av bassängen och sparkar sig fram med benen. Max hoppar från startpallar och liknande också utan att vara rädd. GIVETVIS får de inte vara själva i bassängen med dessa puffar på utan det är ihop med oss.

    Vi funderar på simskola i sommar eller till hösten just för det är himla bra att kunna simma och Max gillar dessutom att vara i vatten
  24. 12
    Nej Han kan inte simma men både han och Julia är väldigt hemtama i vatten. De har simpuffar på armarna när vi är och badar och båda föredrar att vara i djupa delen av bassängen och sparkar sig fram med benen. Max hoppar från startpallar och liknande också utan att vara rädd. GIVETVIS får de inte vara själva i bassängen med dessa puffar på utan det är ihop med oss.

    Vi funderar på simskola i sommar eller till hösten just för det är himla bra att kunna simma och Max gillar dessutom att vara i vatten

Liknande trådar

  1. Det där med simskola
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 19:58
  2. Simskola
    By Anonym in forum Öronbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 10:40
  3. Simskola
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 19:54
  4. Simskola?
    By mariamed4 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 19:11
  5. Simskola..
    By Pricken in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar