För 5 år sedan
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    För 5 år sedan

    Hade ni mål att uppnå då och har ni uppnått dem? Ofta på arbetsinterjuver och lönesamtal på jobbet får man ju frågan vart man ärom 5 år idag.
    Jag kan helt ärligt säga att om jag ser tillbaka på mitt liv 5 år så ser det inte alls ut idag som jag hade sagt att jag ville ha det för 5 år sedan.
    För 5 år sedan hade jag inte en tanke på att jobba som dagmamma.
    För 5 år sedan skulle jag inte öht föreställa mig som egen företagare
    För 5 år sedan skulle jag inte kunna tänka mig att anställa nån.
    För 5 år sedan så gick jag bara ut i skogen för jag var tvungen att ut och gå med hunden.

    Idag jobbar jag som dagmamma
    Jag är egen företagare
    Jag är arbetsgivare (visserligen åt min dotter som jobbar timmar, men till sommaren blir det heltid)
    Idag är jag ofta ute i skogen, är skogsmulleledare, ska bli I Ur och Skurverkhet.

    Och vet ni. Jag älskar det liv jag lever idag.
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    För 5 år sedan Hade ni mål att uppnå då och har ni uppnått dem? Ofta på arbetsinterjuver och lönesamtal på jobbet får man ju frågan vart man ärom 5 år idag.
    Jag kan helt ärligt säga att om jag ser tillbaka på mitt liv 5 år så ser det inte alls ut idag som jag hade sagt att jag ville ha det för 5 år sedan.
    För 5 år sedan hade jag inte en tanke på att jobba som dagmamma.
    För 5 år sedan skulle jag inte öht föreställa mig som egen företagare
    För 5 år sedan skulle jag inte kunna tänka mig att anställa nån.
    För 5 år sedan så gick jag bara ut i skogen för jag var tvungen att ut och gå med hunden.

    Idag jobbar jag som dagmamma
    Jag är egen företagare
    Jag är arbetsgivare (visserligen åt min dotter som jobbar timmar, men till sommaren blir det heltid)
    Idag är jag ofta ute i skogen, är skogsmulleledare, ska bli I Ur och Skurverkhet.

    Och vet ni. Jag älskar det liv jag lever idag.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Ja - jag följer fortfarande min utstakade väg

    Men jag var ju på väg i somras att byta helt... det föll ju lite på bankerna och mycket på konditionen på huset annars hade jag gjort dig sällskap in i förskolevärlden, eget företagar-världen, arbetsgivarvärlden...
  4. 2
    Ja - jag följer fortfarande min utstakade väg

    Men jag var ju på väg i somras att byta helt... det föll ju lite på bankerna och mycket på konditionen på huset annars hade jag gjort dig sällskap in i förskolevärlden, eget företagar-världen, arbetsgivarvärlden...
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3

    Kul fråga och ja

    jag är exakt där jag ville vara .. *s* men jag hade inte tänkt på det innan du frågade
    Bara måste...... allt....
  6. 3
    Kul fråga och ja jag är exakt där jag ville vara .. *s* men jag hade inte tänkt på det innan du frågade
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Ja, just det. Jag kommer ihåg det. Fungerar det bra på förskolan nu?
  8. 4
    Ja, just det. Jag kommer ihåg det. Fungerar det bra på förskolan nu?
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Ja det kan bli bra även om

    man inte planerar för noga. Ofta blir det nog t o m bättre då
  10. 5
    Ja det kan bli bra även om man inte planerar för noga. Ofta blir det nog t o m bättre då
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Vad kul.
  12. 6
    Vad kul.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Flexiblelt välplanerad. *L*
  14. 7
    Flexiblelt välplanerad. *L*
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Vi har ju bytt så det går bättre - även om jag själv fortfarande har ångest över miljön för den förskola vi har idag så är det en bättre förskola trots allt.

    Heck - Minior vaknar ju bara en gång per natt nu för tiden så det måste ju vara bra...
  16. 8
    Vi har ju bytt så det går bättre - även om jag själv fortfarande har ångest över miljön för den förskola vi har idag så är det en bättre förskola trots allt.

    Heck - Minior vaknar ju bara en gång per natt nu för tiden så det måste ju vara bra...
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Nej för fem år sen var nog min enda plan att typ överleva dagen. Jag var gravid och otroooooligt deprimerad fast det låtsades jag inte om så allt det jobbiga blev liksom tusen jobbigare. Usch och fy vale.
  18. 9
    Nej för fem år sen var nog min enda plan att typ överleva dagen. Jag var gravid och otroooooligt deprimerad fast det låtsades jag inte om så allt det jobbiga blev liksom tusen jobbigare. Usch och fy vale.
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    Jag trodde nog inte att jag skulle bo där jag bor idag, inte heller att jag skulle jobba med det jag gör idag. Jag trodde absolut inte att min man nånsin skulle jobba heltid igen. Och jag trodde inte att jag skulle bo granne med mina föräldrar.
  20. 10
    Jag trodde nog inte att jag skulle bo där jag bor idag, inte heller att jag skulle jobba med det jag gör idag. Jag trodde absolut inte att min man nånsin skulle jobba heltid igen. Och jag trodde inte att jag skulle bo granne med mina föräldrar.
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    *S* Eller iaf bättre. Näst yngsta ska börja 6-års till hösten coh jag har skolångest. Vi har en nära skola som egentlgien inte är dålig, men senjag själv började jobba med barnverksamhet så har mina krav helt klart blivit större.
    Jag hoppas verkligen att jag kan få in honom på nån av de 2 privata alternativ jag sökt även om det blir en massa skjutsa.
  22. 11
    *S* Eller iaf bättre. Näst yngsta ska börja 6-års till hösten coh jag har skolångest. Vi har en nära skola som egentlgien inte är dålig, men senjag själv började jobba med barnverksamhet så har mina krav helt klart blivit större.
    Jag hoppas verkligen att jag kan få in honom på nån av de 2 privata alternativ jag sökt även om det blir en massa skjutsa.
  23. Medlem sedan
    Mar 1998
    #12
    Nej, och det är väl därför jag inte kommer nånvart...
    Och just ikväll är det lite eländigt och det enda jag kan tänka på just nu att för 5 år sen kunde jag väl aldrig i livet tänka mig att jag skulle behöva lämna min älskade äldsta dotter på behandlingshem en lördag i januari... *ledsen men ändå med hoppet kvar*
  24. 12
    Nej, och det är väl därför jag inte kommer nånvart...
    Och just ikväll är det lite eländigt och det enda jag kan tänka på just nu att för 5 år sen kunde jag väl aldrig i livet tänka mig att jag skulle behöva lämna min älskade äldsta dotter på behandlingshem en lördag i januari... *ledsen men ändå med hoppet kvar*
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13
    Ja, jag har uppfyllt alla mål jag hade då.

    Då var jag student med sikte på att bli smådjursveterinär. Idag är jag veterinär och jobbar både med smådjur och på distrikt.

    Då var jag sambo med ett barn och bodde i liten lgh, längtade efter giftermål, hus och fler barn. Idag är jag gift, har två barn till och bor i hus.

    Nu ska vi se på film, men jag hade fler ambitioner då som jag har uppfyllt. Och jag har fler ambitioner nu som jag hoppas att uppfylla.
  26. 13
    Ja, jag har uppfyllt alla mål jag hade då.

    Då var jag student med sikte på att bli smådjursveterinär. Idag är jag veterinär och jobbar både med smådjur och på distrikt.

    Då var jag sambo med ett barn och bodde i liten lgh, längtade efter giftermål, hus och fler barn. Idag är jag gift, har två barn till och bor i hus.

    Nu ska vi se på film, men jag hade fler ambitioner då som jag har uppfyllt. Och jag har fler ambitioner nu som jag hoppas att uppfylla.
  27. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14
    Då har det iaf blivit bättre. Det är ju positivt. *L*
  28. 14
    Då har det iaf blivit bättre. Det är ju positivt. *L*
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15

    Vad härligt det låter..

    ..kul att du hittat rätt! Jag jobbade med samma sak för fem år sedan som jag gör nu så det blir inte lika intressanta svar från mig. Jag trodde nog kanske att jag skulle vara tvåbarnsmor nu men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Är mer än nöjd med det liv jag lever ändå
  30. 15
    Vad härligt det låter.. ..kul att du hittat rätt! Jag jobbade med samma sak för fem år sedan som jag gör nu så det blir inte lika intressanta svar från mig. Jag trodde nog kanske att jag skulle vara tvåbarnsmor nu men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Är mer än nöjd med det liv jag lever ändå
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Blev det bra även om det inte blev som du trodde?
  32. 16
    Blev det bra även om det inte blev som du trodde?
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17
    Åh, allt har blivit bättre. Allt!
  34. 17
    Åh, allt har blivit bättre. Allt!
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Åh hu. Jag vet inte vad som hänt, men jag fattar av det jag kan utläsa att något är apjobbigt. Tusen kramar, hoppas det blir liksom.. ljusare snart.
  36. 18
    Åh hu. Jag vet inte vad som hänt, men jag fattar av det jag kan utläsa att något är apjobbigt. Tusen kramar, hoppas det blir liksom.. ljusare snart.
  37. Medlem sedan
    Jul 2002
    #19
    Fast du, ni har sökt hjälp och gör vad ni kan. Om 5 år framåt i tiden kanske du kan se tillbaka på detta och konstatera att det var det bästa ni kunde ha gjort och ni har hittat tillbaka till varandra igen (du och dottern).

    Hade vår trasiga tonåring här ikväll (ja, inte vår utan en av soffliggarna) och det går framåt för henne även om det är mångaproblem kvar att lösa.

    JAg hoppas att allt blir bra för din dotter och för er.
  38. 19
    Fast du, ni har sökt hjälp och gör vad ni kan. Om 5 år framåt i tiden kanske du kan se tillbaka på detta och konstatera att det var det bästa ni kunde ha gjort och ni har hittat tillbaka till varandra igen (du och dottern).

    Hade vår trasiga tonåring här ikväll (ja, inte vår utan en av soffliggarna) och det går framåt för henne även om det är mångaproblem kvar att lösa.

    JAg hoppas att allt blir bra för din dotter och för er.
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20
    Ja! Nu är jag där jag önskade jag var för fem år sen. Fast så kan man ju inte heller tänka för alt blir helt snurrigt då, så skitisamma. Det ÄR bra att dte är bra.
  40. 20
    Ja! Nu är jag där jag önskade jag var för fem år sen. Fast så kan man ju inte heller tänka för alt blir helt snurrigt då, så skitisamma. Det ÄR bra att dte är bra.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu är det ett år sedan
    By "Es mamma" in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 11:04
  2. Ett tag sedan
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 20:17
  3. hmm var ett tag sedan
    By anna m kotten in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 15:08
  4. För 3 år sedan
    By Annika med V & L in forum _03 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 23:23
  5. Sedan jag fick barn för 4 år sedan...
    By Annika in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 20:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar