Hur väljer ni i skolan?
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    Hur väljer ni i skolan?

    Kommer ni att välja 1:an direkt eller kommer ni att välja F-1:an (nollan förskoleettan eller vad det nu kan kallas)?

    Jag är i valet och kvalet och skulle gärna vilja höra era tankar :-)
    Sara med Matilda 030719 samt ny bebis på gång med bf 090212
  2. 1
    Hur väljer ni i skolan? Kommer ni att välja 1:an direkt eller kommer ni att välja F-1:an (nollan förskoleettan eller vad det nu kan kallas)?

    Jag är i valet och kvalet och skulle gärna vilja höra era tankar :-)
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Vi väljer förskoleklass - jag tycker att även om hon nästan läser som hon ska och klarar lättare mattebitar om man ser till rent det hon kan nu så kommer hon ändå att få gå mååååånga år i skolan som är "på riktigt" och då kan hon gärna få ett extraår på sig att mogna och bli mer självständig.
  4. 2
    Vi väljer förskoleklass - jag tycker att även om hon nästan läser som hon ska och klarar lättare mattebitar om man ser till rent det hon kan nu så kommer hon ändå att få gå mååååånga år i skolan som är "på riktigt" och då kan hon gärna få ett extraår på sig att mogna och bli mer självständig.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    6-års verksamheten absolut! Juni är inte i närheten av att börja läsa och jag tycker helt klart att hon ska få leka ett år till innan allvaret börjar! Mina söner tyckte mycket om 6-års!
  6. 3
    6-års verksamheten absolut! Juni är inte i närheten av att börja läsa och jag tycker helt klart att hon ska få leka ett år till innan allvaret börjar! Mina söner tyckte mycket om 6-års!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    sexårs blir det för Carls del i alla fall. Visst - han både läser, skriver och räknar enkla tal, men precis som ovan så misstänker jag att han har många skolår framför sig i alla fall, så varför skynda? Dessutom är han ju minst i sin klass i alla fall, så att skjutsa upp honom ett år skulle inte vara aktuellt.
  8. 4
    sexårs blir det för Carls del i alla fall. Visst - han både läser, skriver och räknar enkla tal, men precis som ovan så misstänker jag att han har många skolår framför sig i alla fall, så varför skynda? Dessutom är han ju minst i sin klass i alla fall, så att skjutsa upp honom ett år skulle inte vara aktuellt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5

    Förskoleklass här oxå!

    Vi väljer absolut förskoleklass till Nike!
    Hon var besviken redan i år att hon inte fick börja förskoleklass, och hon läser och skriver jättebra redan... Hon trodde att det var kriteriet för att få börja, så när vi sa att det var dagis 1 år till som gällde blev hon förtvivlat ledsen!
    Men nu ser hon fram emot i höst!

    Storebror har oxå fått gå i förskoleklass, och jag tror att det är jättebra förberedelse inför att börja 1an...
  10. 5
    Förskoleklass här oxå! Vi väljer absolut förskoleklass till Nike!
    Hon var besviken redan i år att hon inte fick börja förskoleklass, och hon läser och skriver jättebra redan... Hon trodde att det var kriteriet för att få börja, så när vi sa att det var dagis 1 år till som gällde blev hon förtvivlat ledsen!
    Men nu ser hon fram emot i höst!

    Storebror har oxå fått gå i förskoleklass, och jag tror att det är jättebra förberedelse inför att börja 1an...
  11. Cissi med G och A
    #6

    Förskoleklass!

    Jag vill att Gustav ska få en så mjuk övergång som möjligt så jag tror att förskoleklass blir bra. Han ser fram emot det.
  12. 6
    Förskoleklass! Jag vill att Gustav ska få en så mjuk övergång som möjligt så jag tror att förskoleklass blir bra. Han ser fram emot det.
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Skrev några trådar ner

    om varför vi väljer f-klass, jag tror det året behövs!
  14. 7
    Skrev några trådar ner om varför vi väljer f-klass, jag tror det året behövs!
  15. Medlem sedan
    Jun 2008
    #8
    Oj förlåt :-(

    Var så stressad över skolan så jag glömde läsa neråt. Skönt att höra att fler tänker välja F-klass :-)
  16. 8
    Oj förlåt :-(

    Var så stressad över skolan så jag glömde läsa neråt. Skönt att höra att fler tänker välja F-klass :-)
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9

    Förskoleklass

    Det blir tillräckligt många år av skola sen ändå....
  18. 9
    Förskoleklass Det blir tillräckligt många år av skola sen ändå....

Liknande trådar

  1. Då vi väljer, vilken 51-åring väljer Du?
    By Desperado in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 22:00
  2. vad väljer jag?
    By åsalin77 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 12:27
  3. Väljer du miljöbil nästa gång du väljer?
    By Eventa Aff in forum Månadens fråga
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 21:00
  4. Vad väljer ni?
    By SuzeBO in forum _0906 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 21:24
  5. Vi väljer Rut!
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 13:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar