vår bebis...
Missfall
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    vår bebis...

    LEVER!!!!
    Den var helt vild när läkaren kollade (VUL, han tyckte det var säkrast så).
    Den sprattlade och hade sig så gulligt.
    Ev var jag i v 11+6 (enligt mina beräkningar 11+3) men han ville inte rikitigt
    säga säker eftersom det är svårt att mäta exakt såhär tidigt. Så jag behåller mitt BF 15/8.
    Åhhh tårarna rann på både mig och C. Det var ju helt sjukt!
    Kram från en lycklig coco
  2. 1
    vår bebis... LEVER!!!!
    Den var helt vild när läkaren kollade (VUL, han tyckte det var säkrast så).
    Den sprattlade och hade sig så gulligt.
    Ev var jag i v 11+6 (enligt mina beräkningar 11+3) men han ville inte rikitigt
    säga säker eftersom det är svårt att mäta exakt såhär tidigt. Så jag behåller mitt BF 15/8.
    Åhhh tårarna rann på både mig och C. Det var ju helt sjukt!
    Kram från en lycklig coco
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    GRATTIS! Underbart
  4. 2
    GRATTIS! Underbart
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Grattis! Så underbart att få se det lilla pyret sprattla och göra sig till för sina föräldrar!

    Förstår att du är lycklig!
    Bamsekramar
  6. 3
    Grattis! Så underbart att få se det lilla pyret sprattla och göra sig till för sina föräldrar!

    Förstår att du är lycklig!
    Bamsekramar
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Åh ja! Vad roligt!!! Och som du säger; helt sjukt!!! Så konstigt vilka känslor som kan framkallas så snabbt av någon så liten... Och ni fick en bild också ser jag Hur stor var den då?
    Kram på dig!!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  8. 4
    Åh ja! Vad roligt!!! Och som du säger; helt sjukt!!! Så konstigt vilka känslor som kan framkallas så snabbt av någon så liten... Och ni fick en bild också ser jag Hur stor var den då?
    Kram på dig!!
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Vi frågade inte efter bild, han gav den bara. Jättesnällt!
    Den var vad jag förstod 47 mm. Det står så på bilden iaf.
    Tror inte jag minns allt han sa. Var i himlen
  10. 5
    Vi frågade inte efter bild, han gav den bara. Jättesnällt!
    Den var vad jag förstod 47 mm. Det står så på bilden iaf.
    Tror inte jag minns allt han sa. Var i himlen
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Haha eller hur? Den visste hur oroliga vi varit och ville direkt visa att den är där och snurrade fint.
    Vilken grej. Man skulle ju vilja kolla varje vecka. Är glad att vi har ett till i v 18.
  12. 6
    Haha eller hur? Den visste hur oroliga vi varit och ville direkt visa att den är där och snurrade fint.
    Vilken grej. Man skulle ju vilja kolla varje vecka. Är glad att vi har ett till i v 18.
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    47 bara..? Ja, det visar ju att man inte kan lita på allt som står i böckerna och i affs gravidkalender! Vår var ju också mindre än den borde vara enligt aff och mammapraktika!
    Nä, nu ska jag ta all fakta med en nypa salt och inte vara orolig för att vi hade en liten bebis!! Dumma dom!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  14. 7
    47 bara..? Ja, det visar ju att man inte kan lita på allt som står i böckerna och i affs gravidkalender! Vår var ju också mindre än den borde vara enligt aff och mammapraktika!
    Nä, nu ska jag ta all fakta med en nypa salt och inte vara orolig för att vi hade en liten bebis!! Dumma dom!
  15. Medlem sedan
    Jul 2008
    #8
    Åh, vad roligt, jag är glad för er skull! När jag läser ditt inlägg sitter jag med ett leende på läpparna för alla som gjort det där känner igen lyckokänslan... och dina ord väcker minnen!

    Det ser ju jättebra ut nu när du redan är i vecka 12 och bebisen är så livlig! Denna gång måste det bara gå bra!

    Kram Kittla
  16. 8
    Åh, vad roligt, jag är glad för er skull! När jag läser ditt inlägg sitter jag med ett leende på läpparna för alla som gjort det där känner igen lyckokänslan... och dina ord väcker minnen!

    Det ser ju jättebra ut nu när du redan är i vecka 12 och bebisen är så livlig! Denna gång måste det bara gå bra!

    Kram Kittla
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Enligt familjeliv ska den vara nio cm! Men gynekologen tyckte att den var aningens större än 11+3, han sa flera gånger att den ser bra ut och att storleken var bra, och jag väljer absolut att tro på honom. Han var över 60 år och har nog gjort det här tusentals gånger. Vi ska inte läsa för mycket, särskilt inte på nätet för hur ska man veta vad som är sant? Nä, varken vår eller eran bebis är för liten!
  18. 9
    Enligt familjeliv ska den vara nio cm! Men gynekologen tyckte att den var aningens större än 11+3, han sa flera gånger att den ser bra ut och att storleken var bra, och jag väljer absolut att tro på honom. Han var över 60 år och har nog gjort det här tusentals gånger. Vi ska inte läsa för mycket, särskilt inte på nätet för hur ska man veta vad som är sant? Nä, varken vår eller eran bebis är för liten!
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #10
    Ja, jag har ju aldrig kommit såhär långt innan så det känns riktigt bra faktiskt.
    Tack för alla fina och peppande svar. Åh nu jäklar ska varenda kotte i denna grupp stanna!
  20. 10
    Ja, jag har ju aldrig kommit såhär långt innan så det känns riktigt bra faktiskt.
    Tack för alla fina och peppande svar. Åh nu jäklar ska varenda kotte i denna grupp stanna!
  21. Medlem sedan
    Nov 2008
    #11
    Nio? Jag undrar hur man kan skriva det? Sjukt! Min gyn var också en 60-årig gubbe, som visste vad han snackade om. Klart att dom har rätt och inte böckerna. Men hur vet man egentligen vilka böcker man kan lita på och läsa i? Man orkar ju inte vara källkritisk hela tiden. Det måste väl finnas nån som har rätt. Det är ju trots allt fysiska förutsättningar det handlar om. Hur svårt kan det va?
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  22. 11
    Nio? Jag undrar hur man kan skriva det? Sjukt! Min gyn var också en 60-årig gubbe, som visste vad han snackade om. Klart att dom har rätt och inte böckerna. Men hur vet man egentligen vilka böcker man kan lita på och läsa i? Man orkar ju inte vara källkritisk hela tiden. Det måste väl finnas nån som har rätt. Det är ju trots allt fysiska förutsättningar det handlar om. Hur svårt kan det va?
  23. Medlem sedan
    Feb 2008
    #12
    Igår låg jag och läste i "ett banr blir till" och där stod det att fostret i vecka 12 är runt 6 cm och det låter mer rimligt.
    Äh nu släpper vi det där och är glad över småfisarna!
  24. 12
    Igår låg jag och läste i "ett banr blir till" och där stod det att fostret i vecka 12 är runt 6 cm och det låter mer rimligt.
    Äh nu släpper vi det där och är glad över småfisarna!
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Kan det bero på att man varit otydlig med vilket mått man menar? Gyn säger nog huvud-rumpa-mått (som går att mäta), medan andra kanske skriver ett huvud-fot-mått. Då kan jag tänka mig att det blir stora variationer.
  26. 13
    Kan det bero på att man varit otydlig med vilket mått man menar? Gyn säger nog huvud-rumpa-mått (som går att mäta), medan andra kanske skriver ett huvud-fot-mått. Då kan jag tänka mig att det blir stora variationer.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Åh, grattis, visst är det underbart att se! Jag är så glad för er skull!
  28. 14
    Åh, grattis, visst är det underbart att se! Jag är så glad för er skull!
  29. Medlem sedan
    Nov 2008
    #15
    Japp, vi släpper det! Jag kan hålla på och älta såna här saker i evigheter, sorry!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  30. 15
    Japp, vi släpper det! Jag kan hålla på och älta såna här saker i evigheter, sorry!
  31. Medlem sedan
    Apr 2004
    #16
    Då kommer det gå bra ska du seKram
  32. 16
    Då kommer det gå bra ska du seKram

Liknande trådar

  1. Vill ju att min bebis ska vara bebis
    By Maon in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 10:52
  2. Vi ska få en bebis!!
    By Anonym just nu in forum _0807 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 07:12
  3. Sprallig bebis - Lugn bebis
    By Mimmi73 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 23:43
  4. Min bebis bf!!!
    By sanni87 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 10:58
  5. Vet ni vad bebis
    By Anonym in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 07:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar