Upprop!
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Upprop!

    Det är ju ganska så segt härinne just nu, så då blir jag nyfiken på om det faktiskt är så få inne och kikar eller om folk bara inte orkar skriva Så blir det ofta med mig, om ingen skrivit nåt gör inte jag det heller...
    Så skulle vi kunna köra ett upprop? Det skulle vara jättekul att se om det finns såna som var aktiva under graviditeten som fortfarande läser härinne, och ja överlag, vem som smyger omkring här
    Såå, själv läser jag nästan varje dag, oftast är jag inne ganska många gånger per dag.
    Mamma till tre

    "På varje sak som går snett i livet går det över hundra välsignelser."
  2. 1
    Upprop! Det är ju ganska så segt härinne just nu, så då blir jag nyfiken på om det faktiskt är så få inne och kikar eller om folk bara inte orkar skriva Så blir det ofta med mig, om ingen skrivit nåt gör inte jag det heller...
    Så skulle vi kunna köra ett upprop? Det skulle vara jättekul att se om det finns såna som var aktiva under graviditeten som fortfarande läser härinne, och ja överlag, vem som smyger omkring här
    Såå, själv läser jag nästan varje dag, oftast är jag inne ganska många gånger per dag.
  3. Medlem sedan
    Sep 2007
    #2
    Anmäler mig skyldig!
    Jag är inne nästan varje dag, ofta flera gånger om dagen. Jag är lat och orkar inte skriva så mycket, om jag väl skriver något blir jag oftast avbruten. Jag vet....jag borde skriva mer.
  4. 2
    Anmäler mig skyldig!
    Jag är inne nästan varje dag, ofta flera gånger om dagen. Jag är lat och orkar inte skriva så mycket, om jag väl skriver något blir jag oftast avbruten. Jag vet....jag borde skriva mer.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Jag halvsmyger

    Får man väl säga. Jag lever kvar i att jag postar det mesta av mina inlägg inne i marsgruppen men däremot brukar jag ganska ofta haka på och svara på frågor men det leder ju för all del väldigt sällan vidare därifrån så det ger ju inte så mycket för farten i gruppen
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Jag halvsmyger Får man väl säga. Jag lever kvar i att jag postar det mesta av mina inlägg inne i marsgruppen men däremot brukar jag ganska ofta haka på och svara på frågor men det leder ju för all del väldigt sällan vidare därifrån så det ger ju inte så mycket för farten i gruppen
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Är också här

    Jag kikar in åtminstone en eller ett par gånger om dagen, men precis som du vill jag inte alltid skriva nåt, tycker jag skriver mycket nog som det är. Jag har också funderat på varför det är så extremt få medlemmar kvar i gruppen? Såg ett gammal Bf lista för ett tag sedan och där var ju minst 20 namn som var aktiva, men tydligen har lämnat gruppen. Jättesynd!! Och hmmm...verkar lite misstänkt att just jag är kvar, kanske pga. mig som de har lämnat!?
    Nu tycker jag iofs. att alla här är sååå trevliga att prata med, men det hade ju onekligen gett lite mer variation om vi hade varit fler än de 7-8 'usual suspects' som alltid skriver..
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  8. 4
    Är också här Jag kikar in åtminstone en eller ett par gånger om dagen, men precis som du vill jag inte alltid skriva nåt, tycker jag skriver mycket nog som det är. Jag har också funderat på varför det är så extremt få medlemmar kvar i gruppen? Såg ett gammal Bf lista för ett tag sedan och där var ju minst 20 namn som var aktiva, men tydligen har lämnat gruppen. Jättesynd!! Och hmmm...verkar lite misstänkt att just jag är kvar, kanske pga. mig som de har lämnat!?
    Nu tycker jag iofs. att alla här är sååå trevliga att prata med, men det hade ju onekligen gett lite mer variation om vi hade varit fler än de 7-8 'usual suspects' som alltid skriver..
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Jag är också här. Läser lite då och då men skriver sällan. Försöker hinna med allt som ska göras numera och får inte sova tillräckligt så orken är därefter. Nån som vet nåt bra sätt att få en liten morgonpigg kille att sova bättre? Bortsett från gummiklubba då (som jag faktiskt funderade allvarligt på inatt... *gäsp*).
  10. 5
    Jag är också här. Läser lite då och då men skriver sällan. Försöker hinna med allt som ska göras numera och får inte sova tillräckligt så orken är därefter. Nån som vet nåt bra sätt att få en liten morgonpigg kille att sova bättre? Bortsett från gummiklubba då (som jag faktiskt funderade allvarligt på inatt... *gäsp*).
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    Jag är här!

    läser varje dag och svarar på en del, skriver kanske inte så mycket egna inlägg. Jag har läst här inne från den dag jag testade positivt men lade inte till mig på någon bf-lista förrän i slutet av graviditeten när jag låg på sjukhuset. Fick ju barn i mars men hon skulle kommit 18 april, så därför är jag kvar, har inte skrivit på mars-sidan men funderar ibland på det. Tycker också det är tråkigt ifall flera "hoppat" av från den här sidan.

    Ibland drar jag mig från att skriva egna start-inlägg det känns som om det man själv har att komma med inte är så viktigt eller intressant som alla andras inlägg.
    Mamma till
    A. 0312
    G. 0803
  12. 6
    Jag är här! läser varje dag och svarar på en del, skriver kanske inte så mycket egna inlägg. Jag har läst här inne från den dag jag testade positivt men lade inte till mig på någon bf-lista förrän i slutet av graviditeten när jag låg på sjukhuset. Fick ju barn i mars men hon skulle kommit 18 april, så därför är jag kvar, har inte skrivit på mars-sidan men funderar ibland på det. Tycker också det är tråkigt ifall flera "hoppat" av från den här sidan.

    Ibland drar jag mig från att skriva egna start-inlägg det känns som om det man själv har att komma med inte är så viktigt eller intressant som alla andras inlägg.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Jag tillhör marsgruppen men jag brukar allt som oftast titta in till er....och februari också.... (Läser bara, ni vet ju inte vem jag är...) Tycker att det blivit lite mindre inlägg i alla tre grupperna. Tror att många börjat jobba och att tiden inte räcker till. Man skulle kunna slå ihop två, tre grupper så kanske det hände lite mer.....
  14. 7
    Jag tillhör marsgruppen men jag brukar allt som oftast titta in till er....och februari också.... (Läser bara, ni vet ju inte vem jag är...) Tycker att det blivit lite mindre inlägg i alla tre grupperna. Tror att många börjat jobba och att tiden inte räcker till. Man skulle kunna slå ihop två, tre grupper så kanske det hände lite mer.....
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    Självklart är jag kvar!!!

    Skriver i bland men läser som oftast. Tycker ju alla är så kloka så det är sällan jag behöver ge mina råd
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  16. 8
    Självklart är jag kvar!!! Skriver i bland men läser som oftast. Tycker ju alla är så kloka så det är sällan jag behöver ge mina råd
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9

    Här är jag

    är här lite då och då, kanske inte riktigt varje dag . Skriver tyvärr inte så mycket, vet inte varför?? Men läser desto mer.....

    Melker har börjat ställa sig upp mot allt och kryper omkring i hela huset. Så det är mycket pass just nu. Allt är bara fint med oss annars!
    I dag är det första dagen på resten av ditt liv


    ♥♥♥♥♥Tuva 27/7-05 & Melker 19/4 2008♥♥♥♥♥
  18. 9
    Här är jag är här lite då och då, kanske inte riktigt varje dag . Skriver tyvärr inte så mycket, vet inte varför?? Men läser desto mer.....

    Melker har börjat ställa sig upp mot allt och kryper omkring i hela huset. Så det är mycket pass just nu. Allt är bara fint med oss annars!
  19. Medlem sedan
    Aug 2007
    #10
    Jag är inte alltid inne varje dag men nästan. Försöker att iaf svara på något inlägg men skriver inte så ofta egna.
  20. 10
    Jag är inte alltid inne varje dag men nästan. Försöker att iaf svara på något inlägg men skriver inte så ofta egna.
  21. Medlem sedan
    Jul 2007
    #11
    Läser här med men skriver inte.Jag tillhör marsgruppen.Har en pojke född den 27 mars så det är ju inte så stor skillnad på de tidiga aprilbebisarna och min sena marsbebis.

    Hoppas det är ok!
  22. 11
    Läser här med men skriver inte.Jag tillhör marsgruppen.Har en pojke född den 27 mars så det är ju inte så stor skillnad på de tidiga aprilbebisarna och min sena marsbebis.

    Hoppas det är ok!
  23. Medlem sedan
    Aug 2007
    #12
    Hej

    Jag är också här skriver ibland och svarar när jag känner att jag har något att tillföra. Jag är inne några gånger i veckan och kikar och läser.
  24. 12
    Hej

    Jag är också här skriver ibland och svarar när jag känner att jag har något att tillföra. Jag är inne några gånger i veckan och kikar och läser.
  25. Medlem sedan
    Oct 2003
    #13
    Japp jag är ju här och läser nästan varje dag, skriver mer sällan men suger åt mig av allas tips!
  26. 13
    Japp jag är ju här och läser nästan varje dag, skriver mer sällan men suger åt mig av allas tips!
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14
    Visst är jag kvar! Men för mig går skrivandet i vågor. Ibland bara läser jag, ibland hinner jag skriva.

    Jag har börjat jobba, men kan inte skylla på det eftersom jag bara jobbar en dag i veckan, är lite lat kanske...
  28. 14
    Visst är jag kvar! Men för mig går skrivandet i vågor. Ibland bara läser jag, ibland hinner jag skriva.

    Jag har börjat jobba, men kan inte skylla på det eftersom jag bara jobbar en dag i veckan, är lite lat kanske...
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    Visst är det svårt att få tid över att verkligen skriva nåt. Och jag är också lat som sagt, har ingen annan skrivit nåt gör jag det oftast inte heller. Men sen är jag lite av periodare också Roligt att du är här iaf!
  30. 15
    Visst är det svårt att få tid över att verkligen skriva nåt. Och jag är också lat som sagt, har ingen annan skrivit nåt gör jag det oftast inte heller. Men sen är jag lite av periodare också Roligt att du är här iaf!
  31. Medlem sedan
    Nov 2003
    #16
    Fast jag upplever det ju som att du är en av de mest aktiva i den här gruppen Du kanske får börja dubbelposta alla dina inlägg så vi också får höra dina "ursprungs"frågor och funderingar!
  32. 16
    Fast jag upplever det ju som att du är en av de mest aktiva i den här gruppen Du kanske får börja dubbelposta alla dina inlägg så vi också får höra dina "ursprungs"frågor och funderingar!
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17
    Ja, det är verkligen synd att så många försvunnit! Och jag tycker många försvann i ett väldigt tidigt skede, typ genast bebbarna fötts. Det är ovanligt tycker jag, i min förra ankomstgrupp var alla grymt aktiva åtminstone de första 6 månaderna.
    Visst är det trevligt med namn man känner igen, men det breddar ju verkligen diskussionen och man får flera synvinklar då fler är engagerade.
    Menmen, vi som är aktiva får väl ta mer ansvar nu bara så att gruppen inte försvinner, DET skulle ju vara för tråkigt!
  34. 17
    Ja, det är verkligen synd att så många försvunnit! Och jag tycker många försvann i ett väldigt tidigt skede, typ genast bebbarna fötts. Det är ovanligt tycker jag, i min förra ankomstgrupp var alla grymt aktiva åtminstone de första 6 månaderna.
    Visst är det trevligt med namn man känner igen, men det breddar ju verkligen diskussionen och man får flera synvinklar då fler är engagerade.
    Menmen, vi som är aktiva får väl ta mer ansvar nu bara så att gruppen inte försvinner, DET skulle ju vara för tråkigt!
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18
    Oj, det där låter tufft. Vilken tid vaknar han? Förstår verkligen att du har fullt upp. Du får låta dammsugaren stå nån minut så du hinner med oss ibland också
  36. 18
    Oj, det där låter tufft. Vilken tid vaknar han? Förstår verkligen att du har fullt upp. Du får låta dammsugaren stå nån minut så du hinner med oss ibland också
  37. Medlem sedan
    Nov 2003
    #19
    Fast det är ju inte sant, att du inte skulle ha lika intressanta saker att komma med som andra! Jag menar, hur mycket som skrivs här är egentligen sådär jättespännande eller viktigt? Själv postar jag allt möjligt trams, som nu det där om tvättande t.ex. och hur mycket kläder man har. Hur spännande är det _egentligen_? Men många svar fick jag För mig har den här sidan iaf en social funktion då man går här hemma och inte har någon vuxen att prata med. Utan er skulle jag inte ha nån att ventilera alla konstiga tankar med
  38. 19
    Fast det är ju inte sant, att du inte skulle ha lika intressanta saker att komma med som andra! Jag menar, hur mycket som skrivs här är egentligen sådär jättespännande eller viktigt? Själv postar jag allt möjligt trams, som nu det där om tvättande t.ex. och hur mycket kläder man har. Hur spännande är det _egentligen_? Men många svar fick jag För mig har den här sidan iaf en social funktion då man går här hemma och inte har någon vuxen att prata med. Utan er skulle jag inte ha nån att ventilera alla konstiga tankar med
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20
    Jag känner igen ditt nick, men det är kanske för att jag kikat in i marsgruppen nån gång Själv tror jag inte på att slå ihop grupper, det är det bästa sättet att ta död på grupperna har det visat sig. Man vill oftast prata med de man hållit ihop med från början, aff har ju försökt slå ihop grupper till "vårbarn" t.ex., men oftast har aktiviteten varit riktigt dålig i de grupperna.
    Men du får så gärna skriva här inne hos oss också om tiden räcker till för dig
  40. 20
    Jag känner igen ditt nick, men det är kanske för att jag kikat in i marsgruppen nån gång Själv tror jag inte på att slå ihop grupper, det är det bästa sättet att ta död på grupperna har det visat sig. Man vill oftast prata med de man hållit ihop med från början, aff har ju försökt slå ihop grupper till "vårbarn" t.ex., men oftast har aktiviteten varit riktigt dålig i de grupperna.
    Men du får så gärna skriva här inne hos oss också om tiden räcker till för dig
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. UPPROP
    By Sissi82 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 10:25
  2. Hej-upprop!
    By Alex m.Loke&Svante in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 15:42
  3. Upprop!
    By Annita in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 12:15
  4. Upprop!!!
    By hoppfull in forum _0706 Junibarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 09:40
  5. UPPROP
    By nettan in forum Singelmingel
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar