Bebisenkät i miniformat!
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Bebisenkät i miniformat!

    1) Längd & vikt just nu?

    2) Storlek på kläder?

    3) Favoritplagg?

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?

    5) Finaste presenten sedan födseln?

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?

    7) Bästa köpet till bebben?

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    ~Mamma till tre tjejer Andrea -02, Maya -04 & Josefine 081221~
    ~matte till Grace Kelly~
  2. 1
    Bebisenkät i miniformat! 1) Längd & vikt just nu?

    2) Storlek på kläder?

    3) Favoritplagg?

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?

    5) Finaste presenten sedan födseln?

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?

    7) Bästa köpet till bebben?

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Svara själv
    1) Längd & vikt just nu?
    * 4565 & 53 cm förra torsdagen.
    2) Storlek på kläder?
    * 56 & 62 fast det är lite stort...
    3) Favoritplagg?
    * Pyjamas. Josefine trivs bra i sin gula bamsepyjamas som hon ärvt av sin syster... Annars mjukisbxor & body, det blir inte så vartm.t
    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    * Libero strl 2. Huggies 2, men de var inte bra!! Libero funkar bra & läcker sällan...
    5) Finaste presenten sedan födseln?
    * Hmmm... Babygymmet med Mumin, det kommer vi säkert använda mycket! & Ralph Laurendressen från mitt jobb
    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    * 9 maj. Vilken planering?? Har inte hunnit än!!
    7) Bästa köpet till bebben?
    * Bilstolen är oumbärlig!!
    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    * Vi kanske egentlgien inte hade behövt TVÅ vagnar....
  4. 2
    Svara själv
    1) Längd & vikt just nu?
    * 4565 & 53 cm förra torsdagen.
    2) Storlek på kläder?
    * 56 & 62 fast det är lite stort...
    3) Favoritplagg?
    * Pyjamas. Josefine trivs bra i sin gula bamsepyjamas som hon ärvt av sin syster... Annars mjukisbxor & body, det blir inte så vartm.t
    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    * Libero strl 2. Huggies 2, men de var inte bra!! Libero funkar bra & läcker sällan...
    5) Finaste presenten sedan födseln?
    * Hmmm... Babygymmet med Mumin, det kommer vi säkert använda mycket! & Ralph Laurendressen från mitt jobb
    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    * 9 maj. Vilken planering?? Har inte hunnit än!!
    7) Bästa köpet till bebben?
    * Bilstolen är oumbärlig!!
    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    * Vi kanske egentlgien inte hade behövt TVÅ vagnar....
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    VeraK' svar:
    1) Längd & vikt just nu?
    * Förra veckan: 58 cm (?) och 4650 g (6v)

    2) Storlek på kläder?
    * Börjar växa ur stlk 56, och i stlk 62

    3) Favoritplagg?
    * pyttisar (pyjamas)

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    * Nr 2 (3-6 kg), Libero. Lite smalare än Pampers, som inte passar, Emils rumpa är liten

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    * har blivit mest förälskad i ett par söta Barbapapa-byxor.....

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    * dop inbokat 21 mars, inga inbjudningar gjorda eller utskickade än.... Ska ha dubbeldop med min brorsa, dvs, Emils kusin Edvin som är 1 mån äldre.

    7) Bästa köpet till bebben?
    *Nya vagnen känns lyxig för en mamma som alltid haft begagnade vagnar.

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    *Inget, är inte så mkt för att köpa saker innan bebben finns till i den stora världen....
  6. 3
    VeraK' svar:
    1) Längd & vikt just nu?
    * Förra veckan: 58 cm (?) och 4650 g (6v)

    2) Storlek på kläder?
    * Börjar växa ur stlk 56, och i stlk 62

    3) Favoritplagg?
    * pyttisar (pyjamas)

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    * Nr 2 (3-6 kg), Libero. Lite smalare än Pampers, som inte passar, Emils rumpa är liten

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    * har blivit mest förälskad i ett par söta Barbapapa-byxor.....

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    * dop inbokat 21 mars, inga inbjudningar gjorda eller utskickade än.... Ska ha dubbeldop med min brorsa, dvs, Emils kusin Edvin som är 1 mån äldre.

    7) Bästa köpet till bebben?
    *Nya vagnen känns lyxig för en mamma som alltid haft begagnade vagnar.

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    *Inget, är inte så mkt för att köpa saker innan bebben finns till i den stora världen....
  7. Medlem sedan
    Dec 2004
    #4

    Axels svar

    1) Längd & vikt just nu?

    2) Storlek på kläder?

    3) Favoritplagg?

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?

    5) Finaste presenten sedan födseln?

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?

    7) Bästa köpet till bebben?

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
  8. 4
    Axels svar 1) Längd & vikt just nu?

    2) Storlek på kläder?

    3) Favoritplagg?

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?

    5) Finaste presenten sedan födseln?

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?

    7) Bästa köpet till bebben?

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Idag 09:51
    Å.sa


    – +
    permalänk
    Bebisenkät i miniformat!
    1) Längd & vikt just nu?

    2) Storlek på kläder?
    62

    3) Favoritplagg?
    Po.p´s basrandiga body och byxor, eller velourbrallor och nån body.

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Pampers 4-9kg. De funkar jättebra. Vi testade libero men de läcker som soll.
    5) Finaste presenten sedan födseln?
    Ett underbart spjälskydd och påslakanset med Barbapapa som mamma gått och trånat efter jättelänge men det var för dyrt. Helt ovetande om detta gick mormor och köpte just detta. Ibland har man tur!

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Håller för öronen, blundar och skriker BINGO; BINGO BINGO. Orkar inte tänka på det än trots att jag väl borde.

    7) Bästa köpet till bebben?
    Amningskudde, en stor rosa Inköpt på Gekås i somras.

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan
    Massor av pyttesm läder som inte hann användas och en sån där babygunga som gungar av sig själv, utifall att han skulle ha kolik. Vilgot gillar den inte ens. Vi fick köpa en vanlig babysitter på coop. Den trivs han mycket bättre i. Men gungan kostade bara 105 kr på tradera och nästan 1000kr ny så det gör inte så mycket.
  10. 5
    Idag 09:51
    Å.sa


    – +
    permalänk
    Bebisenkät i miniformat!
    1) Längd & vikt just nu?

    2) Storlek på kläder?
    62

    3) Favoritplagg?
    Po.p´s basrandiga body och byxor, eller velourbrallor och nån body.

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Pampers 4-9kg. De funkar jättebra. Vi testade libero men de läcker som soll.
    5) Finaste presenten sedan födseln?
    Ett underbart spjälskydd och påslakanset med Barbapapa som mamma gått och trånat efter jättelänge men det var för dyrt. Helt ovetande om detta gick mormor och köpte just detta. Ibland har man tur!

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Håller för öronen, blundar och skriker BINGO; BINGO BINGO. Orkar inte tänka på det än trots att jag väl borde.

    7) Bästa köpet till bebben?
    Amningskudde, en stor rosa Inköpt på Gekås i somras.

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan
    Massor av pyttesm läder som inte hann användas och en sån där babygunga som gungar av sig själv, utifall att han skulle ha kolik. Vilgot gillar den inte ens. Vi fick köpa en vanlig babysitter på coop. Den trivs han mycket bättre i. Men gungan kostade bara 105 kr på tradera och nästan 1000kr ny så det gör inte så mycket.
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Oj då! Jag glömde vikt o längd och jag kopierade visst hela baletten. Vilgot var förra veckan 57 lång och vägde ca 5600g.
  12. 6
    Oj då! Jag glömde vikt o längd och jag kopierade visst hela baletten. Vilgot var förra veckan 57 lång och vägde ca 5600g.
  13. Medlem sedan
    Dec 2004
    #7

    Vore ju bra med svar oxå då...

    1) Längd & vikt just nu?
    BVC besök senare i dag, men följer han sin kurva så är det nog kring 6,4 kg och 64 cm?!?! Men kanske tillväxten har lugnat ner sig lite på sistone? Hoppas nästan det...

    2) Storlek på kläder?
    68, men endel 62 går hyfsat fortfarande.

    3) Favoritplagg?
    Body och mjukisbyxor
    Kompletterar med hatplagg : Overall! Skriker så fort han känner lukten av den :-(

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Libero nr 3 och tygblöjor. Bra med kombinationen, eftersom han kissar så ofta att tygblöjor bara funkar när man har gott om tid :-)
    Libero är det enda som funkar, pampers läcker och ger röd stjärt. Men funderar på att komplettera med något billigare fabrikat också, euroshopper funkade bra på storasyster om man inte använde dem hela tiden..

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    Handgjorda "fårskinnsskor"

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Äntligen bokat, 5/4 blir det. Undrar om dopklänningen vi tänkt låna räcker till vid det laget? Mannen gruvar sig redan för att stå och hålla axel-klumpen så länge...
    Inget planerat utöver datumet - är ju lääääänge kvar...

    7) Bästa köpet till bebben?
    Blöjor?? Enda vi köpt hittills... utom några nappar då, som han vägrar ta, ¨så det var inget vidare köp...

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    Tvärt om, tvingade han mig att köpa nappar, men flera av dom ligger fortfarande i originalförpackningen...
  14. 7
    Vore ju bra med svar oxå då... 1) Längd & vikt just nu?
    BVC besök senare i dag, men följer han sin kurva så är det nog kring 6,4 kg och 64 cm?!?! Men kanske tillväxten har lugnat ner sig lite på sistone? Hoppas nästan det...

    2) Storlek på kläder?
    68, men endel 62 går hyfsat fortfarande.

    3) Favoritplagg?
    Body och mjukisbyxor
    Kompletterar med hatplagg : Overall! Skriker så fort han känner lukten av den :-(

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Libero nr 3 och tygblöjor. Bra med kombinationen, eftersom han kissar så ofta att tygblöjor bara funkar när man har gott om tid :-)
    Libero är det enda som funkar, pampers läcker och ger röd stjärt. Men funderar på att komplettera med något billigare fabrikat också, euroshopper funkade bra på storasyster om man inte använde dem hela tiden..

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    Handgjorda "fårskinnsskor"

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Äntligen bokat, 5/4 blir det. Undrar om dopklänningen vi tänkt låna räcker till vid det laget? Mannen gruvar sig redan för att stå och hålla axel-klumpen så länge...
    Inget planerat utöver datumet - är ju lääääänge kvar...

    7) Bästa köpet till bebben?
    Blöjor?? Enda vi köpt hittills... utom några nappar då, som han vägrar ta, ¨så det var inget vidare köp...

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    Tvärt om, tvingade han mig att köpa nappar, men flera av dom ligger fortfarande i originalförpackningen...
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8
    Bebisenkät i miniformat!
    1) Längd & vikt just nu?
    * För snart två veckor sedan 5100g och 57 lång

    2) Storlek på kläder?
    * Mest 56, men även en del 50 och 62.

    3) Favoritplagg?
    * Mjuka byxor och body.

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    * Libero 2 är precis slut och tur är väl det, de läcker.
    Ska gå upp en stl och läcker de oxå får det bli
    Pampers.

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    * En virkad tax av mormor.

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    * Har ändrat datum till den 5 juli så jag/vi har gott
    om tid att planera.

    7) Bästa köpet till bebben?
    * Vagnen, bilstolen och fällarna.

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    * En massa amningsprylar. Allt från bh-ar till
    amningskudde och mer däremmellan. Lätt 1000kr
    rätt i sjön. Men han har inte kommenterat det.
  16. 8
    Bebisenkät i miniformat!
    1) Längd & vikt just nu?
    * För snart två veckor sedan 5100g och 57 lång

    2) Storlek på kläder?
    * Mest 56, men även en del 50 och 62.

    3) Favoritplagg?
    * Mjuka byxor och body.

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    * Libero 2 är precis slut och tur är väl det, de läcker.
    Ska gå upp en stl och läcker de oxå får det bli
    Pampers.

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    * En virkad tax av mormor.

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    * Har ändrat datum till den 5 juli så jag/vi har gott
    om tid att planera.

    7) Bästa köpet till bebben?
    * Vagnen, bilstolen och fällarna.

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    * En massa amningsprylar. Allt från bh-ar till
    amningskudde och mer däremmellan. Lätt 1000kr
    rätt i sjön. Men han har inte kommenterat det.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    OM Vilgot skulle tröttna på sitt Barbapappa-kit så har Josefine startat en donationsfond just i detta nu

    Hjälper en sån gunga mot skrik & panik?? Isf behöver vi en nuuuuuu!!!!!
  18. 9
    OM Vilgot skulle tröttna på sitt Barbapappa-kit så har Josefine startat en donationsfond just i detta nu

    Hjälper en sån gunga mot skrik & panik?? Isf behöver vi en nuuuuuu!!!!!
  19. Medlem sedan
    Jul 2004
    #10

    Fridas svar:

    1) Längd & vikt just nu?
    Inte en aning. Det är tvåmånadersbesök i nästa vecka, och nu har vi inte varit på bvc sedan hon var en månad. Men hon väger en bit över fem kg skulle jag gissa på.

    2) Storlek på kläder?
    56, men 62 börjar funka också.

    3) Favoritplagg?
    Jag tror jag gillar ett par sparkbyxor med fot från svea star bäst, dem har jag i både rött och rosa till henne. Dessutom väldigt smidigt att slippa strumpor.

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Vi använder pampers new born 3, tog den sista 2an igår. Och pampers activ fit funkar också bra. De är de som funkar bäst här, de har aldrig läckt. Liberos blöjor funkar inte alls på henne.

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    Det blev ju en del presenter i och med att det var jul också. Men jag tycker mycket om hennes ullfilt från Klippan och även hennes bomullsfilt från Katvig.

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Det finns i nuläget inte ens någon planering. Jag vill att min mamma ska kunna vara med, men hon är alldeles för sjuk för att kunna resa nu.

    7) Bästa köpet till bebben?
    Jag hade ju de flesta bebisgrejerna sedan första barnet, men babysittern från babybjörn använde vi mycket med storasyster och lillasyster verkar också tycka om att sitta i den. Sedan är ju sjalen fantastisk!

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    Hmm... Jag vet inte riktigt. Hon sover i en korg ibland på dagtid, men den hade vi ju kunnat skippa och låtit henne sova i vagnen på dagen istället, så den var väl lite "lyxköp". Men samtidigt tycker jag att det är jättesmidigt att kunna flytta med henne mellan våningarna medan hon sover. På nätterna sover hon i dubbelsängen. Annars har jag faktskt inte köpt något onödigt den här gången.
  20. 10
    Fridas svar: 1) Längd & vikt just nu?
    Inte en aning. Det är tvåmånadersbesök i nästa vecka, och nu har vi inte varit på bvc sedan hon var en månad. Men hon väger en bit över fem kg skulle jag gissa på.

    2) Storlek på kläder?
    56, men 62 börjar funka också.

    3) Favoritplagg?
    Jag tror jag gillar ett par sparkbyxor med fot från svea star bäst, dem har jag i både rött och rosa till henne. Dessutom väldigt smidigt att slippa strumpor.

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Vi använder pampers new born 3, tog den sista 2an igår. Och pampers activ fit funkar också bra. De är de som funkar bäst här, de har aldrig läckt. Liberos blöjor funkar inte alls på henne.

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    Det blev ju en del presenter i och med att det var jul också. Men jag tycker mycket om hennes ullfilt från Klippan och även hennes bomullsfilt från Katvig.

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Det finns i nuläget inte ens någon planering. Jag vill att min mamma ska kunna vara med, men hon är alldeles för sjuk för att kunna resa nu.

    7) Bästa köpet till bebben?
    Jag hade ju de flesta bebisgrejerna sedan första barnet, men babysittern från babybjörn använde vi mycket med storasyster och lillasyster verkar också tycka om att sitta i den. Sedan är ju sjalen fantastisk!

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    Hmm... Jag vet inte riktigt. Hon sover i en korg ibland på dagtid, men den hade vi ju kunnat skippa och låtit henne sova i vagnen på dagen istället, så den var väl lite "lyxköp". Men samtidigt tycker jag att det är jättesmidigt att kunna flytta med henne mellan våningarna medan hon sover. På nätterna sover hon i dubbelsängen. Annars har jag faktskt inte köpt något onödigt den här gången.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    Sofias svar:
    1) Längd & vikt just nu?
    50cm förra veckan och 3785g idag

    2) Storlek på kläder?
    50/56 En liten kille jämfört med era stora barn 56 är fortfarande förstort...

    3) Favoritplagg?
    Jaa du.. svarta pyamasen med vita döskallar på kanske. Han är såå söt i den

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Har testat lite olika. Icas funkar bra. Pampers.. funkar inte på honom.. läcker!... och nu har vi Huggies billiga och funkar jättebra.

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    jättestor och mjuk Nalle Phu

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Bara pratat om det. ev i maj

    7) Bästa köpet till bebben?
    Napp. bilbarnstolen med basenhet som jag fyndade på Blocket

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    Ha! snarare tvärt om. Han som propsade på att vi skulle köpa amningsinlägg (fast det var på väg från BB..) Paketet är oöppnat! Såå mycke mjölk har jag inte....
  22. 11
    Sofias svar:
    1) Längd & vikt just nu?
    50cm förra veckan och 3785g idag

    2) Storlek på kläder?
    50/56 En liten kille jämfört med era stora barn 56 är fortfarande förstort...

    3) Favoritplagg?
    Jaa du.. svarta pyamasen med vita döskallar på kanske. Han är såå söt i den

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Har testat lite olika. Icas funkar bra. Pampers.. funkar inte på honom.. läcker!... och nu har vi Huggies billiga och funkar jättebra.

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    jättestor och mjuk Nalle Phu

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Bara pratat om det. ev i maj

    7) Bästa köpet till bebben?
    Napp. bilbarnstolen med basenhet som jag fyndade på Blocket

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    Ha! snarare tvärt om. Han som propsade på att vi skulle köpa amningsinlägg (fast det var på väg från BB..) Paketet är oöppnat! Såå mycke mjölk har jag inte....
  23. Medlem sedan
    Dec 2004
    #12

    Kompletterar efter BVC

    Vikt 6250, längd 63 cm. Litet avbräck på den spikraka kurvan uppåt alltså.
    Rätt skönt, undrade liksom hur stor han kunde bli egentligen???? men nu är det alltså lite på väg mot mer "normala" värden.
  24. 12
    Kompletterar efter BVC Vikt 6250, längd 63 cm. Litet avbräck på den spikraka kurvan uppåt alltså.
    Rätt skönt, undrade liksom hur stor han kunde bli egentligen???? men nu är det alltså lite på väg mot mer "normala" värden.
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13
    1) Längd & vikt just nu?
    55,5 och 4135

    2) Storlek på kläder?
    56

    3) Favoritplagg?
    Pyamas med fot i ljusblått m vita moln (enligt mig då...)

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Pampers strl 2 (bytte just från ettan) Pampers suger bäst upp löst bajs och är mjukare/mer böjligt liksom i materialet tycker jag. Mer fogligt.

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    En speldosa som är en karusell!

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Inget datum än. Men jag tror sambon går med på dop nu.

    7) Bästa köpet till bebben?
    Inte köpt så mycket, vi hade kvar det mesta men babysittern var bra att vi köpte!

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    Inget faktiskt. Vi har som sagt inte köpt så mycket denna gången... jag hade ju sparat så mycket. Till första barnet dock var det nog en del onödigheter som köptes...
  26. 13
    1) Längd & vikt just nu?
    55,5 och 4135

    2) Storlek på kläder?
    56

    3) Favoritplagg?
    Pyamas med fot i ljusblått m vita moln (enligt mig då...)

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Pampers strl 2 (bytte just från ettan) Pampers suger bäst upp löst bajs och är mjukare/mer böjligt liksom i materialet tycker jag. Mer fogligt.

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    En speldosa som är en karusell!

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Inget datum än. Men jag tror sambon går med på dop nu.

    7) Bästa köpet till bebben?
    Inte köpt så mycket, vi hade kvar det mesta men babysittern var bra att vi köpte!

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    Inget faktiskt. Vi har som sagt inte köpt så mycket denna gången... jag hade ju sparat så mycket. Till första barnet dock var det nog en del onödigheter som köptes...
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Bebisenkät i miniformat!
    1) Längd & vikt just nu?
    56 cm 5kg 3 veckor idag

    2) Storlek på kläder?
    56

    3) Favoritplagg?
    Ugglepjamas jag köpt på tradera och pop blåvitrandiga byxor och body

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Libero. 3-6 kg vet ej vilket nr. Funkar bra. Blir röd av Huggies blöjor och gillar inte att det är lotion i pampers

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    Vet ej. Har fått massor av fina kläder. Fick tre bärkassar med begagnade bebiskläder från min kusin. Jättefint allt så jag behöver inte köpa så mycket.

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Inte börjat tänka på det ännu men det kanske börjar bli dags. Har precis bestämt att han skall heta Oskar men inte de andra namnen. Blir dop men mest för traditionens skull.

    7) Bästa köpet till bebben?
    Oj, har inte köpt så mkt då jag har två barn innan. Men jag köpte ett paket med killkläder i storlek 56 på tradera. Var jättefina saker. Över 40 plagg för 300 kr inkl. frakt. Var jättebra köp.

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    Var så trött innan så det blev inga tvångsköp. Det jag dock är missnöjd med är dyra amningsinlägg från barnbutiken som var kassa. Mkt bättre med de från apoteket.
  28. 14
    Bebisenkät i miniformat!
    1) Längd & vikt just nu?
    56 cm 5kg 3 veckor idag

    2) Storlek på kläder?
    56

    3) Favoritplagg?
    Ugglepjamas jag köpt på tradera och pop blåvitrandiga byxor och body

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Libero. 3-6 kg vet ej vilket nr. Funkar bra. Blir röd av Huggies blöjor och gillar inte att det är lotion i pampers

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    Vet ej. Har fått massor av fina kläder. Fick tre bärkassar med begagnade bebiskläder från min kusin. Jättefint allt så jag behöver inte köpa så mycket.

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Inte börjat tänka på det ännu men det kanske börjar bli dags. Har precis bestämt att han skall heta Oskar men inte de andra namnen. Blir dop men mest för traditionens skull.

    7) Bästa köpet till bebben?
    Oj, har inte köpt så mkt då jag har två barn innan. Men jag köpte ett paket med killkläder i storlek 56 på tradera. Var jättefina saker. Över 40 plagg för 300 kr inkl. frakt. Var jättebra köp.

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    Var så trött innan så det blev inga tvångsköp. Det jag dock är missnöjd med är dyra amningsinlägg från barnbutiken som var kassa. Mkt bättre med de från apoteket.
  29. Medlem sedan
    Nov 2007
    #15
    1) Längd & vikt just nu?
    5 kg & 37 cm

    2) Storlek på kläder?
    56-62

    3) Favoritplagg?
    Oj! Har så mkt fina kläder.

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Libero 2 - Lite hårda tycker jag och tjocka! De är lite för stora men nummer 1 är för små. Men med en body som håller fast dem går det kanon. Annars är chansen att de hasar ned lite.
    Huggies 3-6 kg - SÅ HIMLA UNDERBARA: Mjuka som sammet och inte så tjocka. Och man kan "dra åt dem" mer med kardborren. Och W hud blir mkt bättre.

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    Oj.. Så mkt fint.. Mkt har ju känslomässigt värde.
    Andningslarmet

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Hmm.. Ska nog ha en välsignelse.. Vill att mitt barn ska välja själv om han vill döpa sig eller inte.

    7) Bästa köpet till bebben?
    bästa klippet är iaf en mössa från Kapp ahl på 20 :- och 2 bodys från lindex för 20:-/st

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    massa kläder som vi aldrig använde som var mkt snygga men inte så jätte bekväma.
    Maria Kingsley ♥ ♥ William född 21/12-08 ♥ ♥ Leopold född 11/9-10 ♥ ♥
    http://mariakingsley.wordpress.com
  30. 15
    1) Längd & vikt just nu?
    5 kg & 37 cm

    2) Storlek på kläder?
    56-62

    3) Favoritplagg?
    Oj! Har så mkt fina kläder.

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    Libero 2 - Lite hårda tycker jag och tjocka! De är lite för stora men nummer 1 är för små. Men med en body som håller fast dem går det kanon. Annars är chansen att de hasar ned lite.
    Huggies 3-6 kg - SÅ HIMLA UNDERBARA: Mjuka som sammet och inte så tjocka. Och man kan "dra åt dem" mer med kardborren. Och W hud blir mkt bättre.

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    Oj.. Så mkt fint.. Mkt har ju känslomässigt värde.
    Andningslarmet

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    Hmm.. Ska nog ha en välsignelse.. Vill att mitt barn ska välja själv om han vill döpa sig eller inte.

    7) Bästa köpet till bebben?
    bästa klippet är iaf en mössa från Kapp ahl på 20 :- och 2 bodys från lindex för 20:-/st

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    massa kläder som vi aldrig använde som var mkt snygga men inte så jätte bekväma.
  31. Medlem sedan
    Sep 2008
    #16
    Du menar väl 57cm

    Kram!
  32. 16
    Du menar väl 57cm

    Kram!
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17

    bebisenkät moas svar

    Bebisenkät i miniformat!
    1) Längd & vikt just nu?
    3910g och 54 cm lång
    2) Storlek på kläder?
    56
    3) Favoritplagg?
    bodies
    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    pampers newborn 1. Dom sitter bra ngt sämst finns inte nu.
    5) Finaste presenten sedan födseln?
    en nalle
    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    4 april har vi tänkt men väntar på brorsanssons svar han ska nämligen sjunga i kyrkan.
    7) Bästa köpet till bebben?
    åkpåsen
    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt? inget
    __________________
    Mathilda född 010627 och Moa född 090113
  34. 17
    bebisenkät moas svar Bebisenkät i miniformat!
    1) Längd & vikt just nu?
    3910g och 54 cm lång
    2) Storlek på kläder?
    56
    3) Favoritplagg?
    bodies
    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    pampers newborn 1. Dom sitter bra ngt sämst finns inte nu.
    5) Finaste presenten sedan födseln?
    en nalle
    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    4 april har vi tänkt men väntar på brorsanssons svar han ska nämligen sjunga i kyrkan.
    7) Bästa köpet till bebben?
    åkpåsen
    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt? inget
    __________________
  35. Medlem sedan
    Nov 2007
    #18
    HEHEHE:. Jo..Det låter ju lite vettigare.. Eller hur=).. Hehe
  36. 18
    HEHEHE:. Jo..Det låter ju lite vettigare.. Eller hur=).. Hehe
  37. Medlem sedan
    Jan 2006
    #19
    Bebisenkät i miniformat!
    1) Längd & vikt just nu?
    5200g och 60cm

    2) Storlek på kläder?
    56-68 lite beroende men mest 62

    3) Favoritplagg?
    små söta tunikor och tajts...trodde aldrig jag skulle bli så tramsig..

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    pampers 3 håller tätt och hon blir inte röd men ack och tvi vad blöjjor är dyrt

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    ett litet luciatåg i porslin och en fin välkomstdikt av min syster

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    suck nu blev jag stressad...hehe snart ska jag ta tag i det.. planen är väl nån gång i april

    7) Bästa köpet till bebben?
    jag har inte köpt något än direkt..en ståbräda till storebror var väldigt bra dock.

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    inget speciellt jag försökte men han var för tjurskallig att gå med på det förutom till mig då extremt många daim sista veckorna innan hon kom..åt nog 3 dubbeldaim minst om dagen...(vilket jag sotar för nu)
  38. 19
    Bebisenkät i miniformat!
    1) Längd & vikt just nu?
    5200g och 60cm

    2) Storlek på kläder?
    56-68 lite beroende men mest 62

    3) Favoritplagg?
    små söta tunikor och tajts...trodde aldrig jag skulle bli så tramsig..

    4) Märke & storlek på blöjor? Bäst/ sämst med dem?
    pampers 3 håller tätt och hon blir inte röd men ack och tvi vad blöjjor är dyrt

    5) Finaste presenten sedan födseln?
    ett litet luciatåg i porslin och en fin välkomstdikt av min syster

    6) Dop/ namngivningsdatum? Hur går planeringen?
    suck nu blev jag stressad...hehe snart ska jag ta tag i det.. planen är väl nån gång i april

    7) Bästa köpet till bebben?
    jag har inte köpt något än direkt..en ståbräda till storebror var väldigt bra dock.

    8) Handen på hjärtat nu morsan, vad tvingade du din respektive att ni skulle köpa innan bebben kom som var helt onödigt?
    inget speciellt jag försökte men han var för tjurskallig att gå med på det förutom till mig då extremt många daim sista veckorna innan hon kom..åt nog 3 dubbeldaim minst om dagen...(vilket jag sotar för nu)
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20
    Ja det är klart. Såg nu att det förstås blev helt fel!!! Hihi
  40. 20
    Ja det är klart. Såg nu att det förstås blev helt fel!!! Hihi

Liknande trådar

  1. Vattkoppor i miniformat
    By Malin08 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 08:35
  2. Nyår i minifórmat
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 17:45
  3. Enkät i miniformat
    By maylin in forum _97 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 19:37
  4. Påsksemester i miniformat!
    By ZlatAnn in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 08:06
  5. Bebisenkät!
    By Vänamön in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 22:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar