potatismjöl eller maizena...
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    potatismjöl eller maizena...

    Kan det inte kvitta?

    Ofta ska man ju bara ha 1 matsked eller så för att ge lite stadga i nått som annars blir för rinnigt... Spelar det så stor roll om man tar det ena eller det andra? Nån som vet?
  2. 1
    potatismjöl eller maizena... Kan det inte kvitta?

    Ofta ska man ju bara ha 1 matsked eller så för att ge lite stadga i nått som annars blir för rinnigt... Spelar det så stor roll om man tar det ena eller det andra? Nån som vet?
  3. Medlem sedan
    Jun 1998
    #2
    Nej, jag använder dem på samma sätt, har oftast bara den ena sorten hemma och ett paket räcker läääänge.
  4. 2
    Nej, jag använder dem på samma sätt, har oftast bara den ena sorten hemma och ett paket räcker läääänge.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    just precis... räcker lääänge!
  6. 3
    just precis... räcker lääänge!
  7. Medlem sedan
    Mar 1998
    #4
    Det beror ju på om det du lagar ska koka efter du haft i det. Då funkar inte potatismjöl.
    Jag använder potatismjöl till kräm t.ex. och Maizena till mer mat-matlagning.
  8. 4
    Det beror ju på om det du lagar ska koka efter du haft i det. Då funkar inte potatismjöl.
    Jag använder potatismjöl till kräm t.ex. och Maizena till mer mat-matlagning.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    hrm... till en mandelröra m. mald mandel, ägg och socker och MAIZENA som ska ligga mellan smördegsbotten och skivor färsk annanas som ska bli en annanas tarte?... har potatismjöl hemma.
  10. 5
    hrm... till en mandelröra m. mald mandel, ägg och socker och MAIZENA som ska ligga mellan smördegsbotten och skivor färsk annanas som ska bli en annanas tarte?... har potatismjöl hemma.
  11. Medlem sedan
    Jun 1998
    #6
    Då lär det ju funka med potatismjöl - ska väl knappast koka eftersom det är ägg i...
  12. 6
    Då lär det ju funka med potatismjöl - ska väl knappast koka eftersom det är ägg i...

Liknande trådar

  1. Maizena istället för mjölk?
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 20:26
  2. Potatismjöl ist för Maizena??
    By Nacha in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 11:06
  3. Maizena mjöl?
    By Marre m J & E in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 12:42
  4. två frågor..maizena ska det
    By två frågor in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 09:01
  5. Maizena- Chokladpudding
    By pitufa76 in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 19:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar