Vad får 1 åringarna?
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Vad får 1 åringarna?

    Snart fyller våra BEBISAR(!) 1 år, herreje vad fort det går alltså!

    Vad ska era 1 åringar få i present? Kommer ni ha kalas? Vad bjuder ni på?
    (¯`°•.¸ ♥ Liam Mars -06 ♥¸.•°´¯) ♥ (¯`°•.¸ ♥ Alicia Mars -08 ♥¸.•°´¯) (¯`°•.¸ ♥ Charlie Oktober -12 ♥¸.•°´¯)
  2. 1
    Vad får 1 åringarna? Snart fyller våra BEBISAR(!) 1 år, herreje vad fort det går alltså!

    Vad ska era 1 åringar få i present? Kommer ni ha kalas? Vad bjuder ni på?
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2
    Ludvig fyller ju passande på en sön, så då blir det kalas med mormor,morfar,farmor,farfar,mo rbror,faster och kusiner.Vi ska bjuda på mat sen kaffe och tårta.
    Han ska önska sig:
    Cykelsits
    Cykelhjälm
    Fleecefodrat regnställ
    pussel
    kläder
  4. 2
    Ludvig fyller ju passande på en sön, så då blir det kalas med mormor,morfar,farmor,farfar,mo rbror,faster och kusiner.Vi ska bjuda på mat sen kaffe och tårta.
    Han ska önska sig:
    Cykelsits
    Cykelhjälm
    Fleecefodrat regnställ
    pussel
    kläder
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Jag har börjat fundera kalaset också. Kan knappt förstå att han ska fylla 1 år! Hjälp

    Vi ska ha kalas, vi bjuder mormor, morfar, moster+pojkvän, morbror+sambo, farmor, farfar, faster+sambo och sen lär min faster och hennes barn (de kommer alltid, fast man inte bjudit ) Två stycken gammelfarmödrar får komma också.

    Vet ionte vad vi ska bjuda på, men det blir "bara" fika (ingen mat). Tårta är självklart. Fast Vilgot har aldrig ätit tårta eller andra söta bakverk, så jag vet inte om han vill ha

    Vilgot ska önska sig: cykelsits, cykelhjälm, lekspis, nalle, uteleksaker.
  6. 3
    Jag har börjat fundera kalaset också. Kan knappt förstå att han ska fylla 1 år! Hjälp

    Vi ska ha kalas, vi bjuder mormor, morfar, moster+pojkvän, morbror+sambo, farmor, farfar, faster+sambo och sen lär min faster och hennes barn (de kommer alltid, fast man inte bjudit ) Två stycken gammelfarmödrar får komma också.

    Vet ionte vad vi ska bjuda på, men det blir "bara" fika (ingen mat). Tårta är självklart. Fast Vilgot har aldrig ätit tårta eller andra söta bakverk, så jag vet inte om han vill ha

    Vilgot ska önska sig: cykelsits, cykelhjälm, lekspis, nalle, uteleksaker.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Vi kommer att ha kalas den dagen han fyller år. Vi bjuder morföräldrar, farföräldrar, våra syskon med familjer.
    Det kommer att bli mat och givetvis tårta.

    Han önksar sig
    En bobbycar
    Leksaksspis
    Uteleksaker
    Kläder

    Både Bobbycar och spis finns här hemma, men de är ärvda av ena kusinen som fyller 15 år i sommar. Bobbycaren har varit uteleksak de sista åren och börjar att bli lite sliten och spisen saknar luckan. Så vi tycker att han kan få nytt.
  8. 4
    Vi kommer att ha kalas den dagen han fyller år. Vi bjuder morföräldrar, farföräldrar, våra syskon med familjer.
    Det kommer att bli mat och givetvis tårta.

    Han önksar sig
    En bobbycar
    Leksaksspis
    Uteleksaker
    Kläder

    Både Bobbycar och spis finns här hemma, men de är ärvda av ena kusinen som fyller 15 år i sommar. Bobbycaren har varit uteleksak de sista åren och börjar att bli lite sliten och spisen saknar luckan. Så vi tycker att han kan få nytt.
  9. Medlem sedan
    Jul 2007
    #5
    Ja vi ska ha kalas nån gång i mars.
    Vi firar alla tre barnen med släkten samtidigt.Eller ja.en gång med pappa och en gång med mamma.
    (sk*tbarsnlig gubbe efter skilsmässan)

    Jag fyller ju 30 med......

    Vi kommer att bjuda på tårta och jag gör nog varsin liten minitårta till var och en.De får välja själva vad de vill ha.Dante får nog lite grädde och frukt som jag gör ngt fint med.

    Han önskar sig:
    bobby car
    spis
    bord och stolar
    gungälg(får han av oss)
    kläder
    servis som han kan duka med(de brukar intressera sig för det ganska snabbt)
  10. 5
    Ja vi ska ha kalas nån gång i mars.
    Vi firar alla tre barnen med släkten samtidigt.Eller ja.en gång med pappa och en gång med mamma.
    (sk*tbarsnlig gubbe efter skilsmässan)

    Jag fyller ju 30 med......

    Vi kommer att bjuda på tårta och jag gör nog varsin liten minitårta till var och en.De får välja själva vad de vill ha.Dante får nog lite grädde och frukt som jag gör ngt fint med.

    Han önskar sig:
    bobby car
    spis
    bord och stolar
    gungälg(får han av oss)
    kläder
    servis som han kan duka med(de brukar intressera sig för det ganska snabbt)
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Jag vet faktiskt inte vad han ska få! Vi hade tänkt ge honom en BobbyCar, Alva fick en när hon fyllde ett och den är han helt tokig i, men så fick han ju en av sin morbror i julklapp.

    Vi har nog bara kalas för familjen och mor-/farmföräldrar, morbror och faster. Det får bli först lunch och sen tårta.
  12. 6
    Jag vet faktiskt inte vad han ska få! Vi hade tänkt ge honom en BobbyCar, Alva fick en när hon fyllde ett och den är han helt tokig i, men så fick han ju en av sin morbror i julklapp.

    Vi har nog bara kalas för familjen och mor-/farmföräldrar, morbror och faster. Det får bli först lunch och sen tårta.
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    Jadu 1-årskalas har jag inte hunnit planera än . Det blir nog en av helgerna runt hennes födelsedag iaf iom att många av de våra bor långt bort. Blir inget stort iaf, tycker inte det behövs så mycket när de är så små, men storasyster tycker ju det är kul med kalas också!!!

    Vi ska nog önska oss:
    Bobby Car
    Ev ett "hoppdjur" - sånt man kan sitta på och hoppa fram.
    Cykelsits + hjälm
    Gunga från IKEA att ha på uteplatsen.
    Har inte tänkt färdigt riktigt.

    Annars är ju ett födelsedagståg en kul grej att önska sig om den lill* inte har nåt.

    Våra tjejer har fått varsin flaggstång med graverad fot när de döpts, det tycker jag är en jättefin sak att önska sig också. På foten står födelsedatan och så är det en tygflagga. Ebba tycker det är jättekul när man tar fram hennes flagga på födelsedag, namnsdag och dopdag, en mysig tradition!
  14. 7
    Jadu 1-årskalas har jag inte hunnit planera än . Det blir nog en av helgerna runt hennes födelsedag iaf iom att många av de våra bor långt bort. Blir inget stort iaf, tycker inte det behövs så mycket när de är så små, men storasyster tycker ju det är kul med kalas också!!!

    Vi ska nog önska oss:
    Bobby Car
    Ev ett "hoppdjur" - sånt man kan sitta på och hoppa fram.
    Cykelsits + hjälm
    Gunga från IKEA att ha på uteplatsen.
    Har inte tänkt färdigt riktigt.

    Annars är ju ett födelsedagståg en kul grej att önska sig om den lill* inte har nåt.

    Våra tjejer har fått varsin flaggstång med graverad fot när de döpts, det tycker jag är en jättefin sak att önska sig också. På foten står födelsedatan och så är det en tygflagga. Ebba tycker det är jättekul när man tar fram hennes flagga på födelsedag, namnsdag och dopdag, en mysig tradition!
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    TACK för era svar! Har fått några ideér nu på vad jag ska ge lillan Vi kommer nog ha ett gemensamt släktkalas då Alicia fyller den 7:e, Liam den 15:e, och då bjuder vi bara på fika, tårta osv.

    När kan man börja ha barnkalas tycker ni, Liam fyller 3, är det lite tidigt än?
  16. 8
    TACK för era svar! Har fått några ideér nu på vad jag ska ge lillan Vi kommer nog ha ett gemensamt släktkalas då Alicia fyller den 7:e, Liam den 15:e, och då bjuder vi bara på fika, tårta osv.

    När kan man börja ha barnkalas tycker ni, Liam fyller 3, är det lite tidigt än?
  17. Medlem sedan
    Jul 2007
    #9
    Vi hade första barnkalaset förra året när mina fyllde fem.Jag tänkte som så att de skulla fråga efter det först och det gjorde de då.
    Jag tycker 3 år lite tdidgt,men om man vill kan man ju bjuda så många barn som barnet fyller och det kan ju bli lite mysigt.
    Men alla gör ju som de vill.
  18. 9
    Vi hade första barnkalaset förra året när mina fyllde fem.Jag tänkte som så att de skulla fråga efter det först och det gjorde de då.
    Jag tycker 3 år lite tdidgt,men om man vill kan man ju bjuda så många barn som barnet fyller och det kan ju bli lite mysigt.
    Men alla gör ju som de vill.

Liknande trådar

  1. Vad önskar sig 8-åringarna?
    By Åsa m A, M & Klara in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 04:44
  2. 1 åringarna
    By Elin med E,H&A in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 12:30
  3. nya bilder på 2,5 åringarna!
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 09:46
  4. Frågor om 9-åringarna
    By Emmas mamma in forum _98 Alla barn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 21:36
  5. Frågor om 9-åringarna
    By Emmas mamma in forum Mammasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 00:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar