Enkätdags?
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Enkätdags?

    Nu känns det som om de flesta här inne har landat och jag är nyfiken på vilka ni och barnen är. Det vore jättekul om ni hade lust att hänga på en enkät:

    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    3. Var bor ni?
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
  2. 1
    Enkätdags? Nu känns det som om de flesta här inne har landat och jag är nyfiken på vilka ni och barnen är. Det vore jättekul om ni hade lust att hänga på en enkät:

    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    3. Var bor ni?
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    1. Hon heter Sophia, för att vi tyckte det var fint, inget annat :P
    2. Inga syskon än, hon är f.ö första barnet i sin generation på båda mina sidor och min sambos båda sidor av släkten.
    3. Vi bor i Nybro utanför Kalmar, i en liten etta. Letar hus/större lägenhet.
    4. Jag jobbar som butikssäljare på Kosta Outlet, säljer kläder (vilket b.la. ger mig 30% rabatt på P.OP. *lucky me* :P).
    5. Jag har planerat att gå tillbaka till jobbet 1/2 2010.
    6. Ett av mina bästa köp som jag gjorde innan hoh föddes var Ikeas små handdukar som finns på barnavd. har dom ÖVERALLT! Vagnen, vaggan, skötbordet, i min väska och skötväskan, när jag ammar, när hon kräks och dreglar. Helt suveränt! En sak jag aldrig använt än är en Easy Hug bärsjal som inte funkar alls för oss.
  4. 2
    1. Hon heter Sophia, för att vi tyckte det var fint, inget annat :P
    2. Inga syskon än, hon är f.ö första barnet i sin generation på båda mina sidor och min sambos båda sidor av släkten.
    3. Vi bor i Nybro utanför Kalmar, i en liten etta. Letar hus/större lägenhet.
    4. Jag jobbar som butikssäljare på Kosta Outlet, säljer kläder (vilket b.la. ger mig 30% rabatt på P.OP. *lucky me* :P).
    5. Jag har planerat att gå tillbaka till jobbet 1/2 2010.
    6. Ett av mina bästa köp som jag gjorde innan hoh föddes var Ikeas små handdukar som finns på barnavd. har dom ÖVERALLT! Vagnen, vaggan, skötbordet, i min väska och skötväskan, när jag ammar, när hon kräks och dreglar. Helt suveränt! En sak jag aldrig använt än är en Easy Hug bärsjal som inte funkar alls för oss.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    1. Daniel för att det var min mans tur att välja Endast för att det är fint.
    2. Japp han har 6 syskon: 16,15,13,11,8 och 0 är ju Anton.
    3. Huddinge strax söder om Stockholm.
    4. Nya Coop Forum i Västberga. Fick nytt jobb där precis i slutet på graviditeten.
    5. Så länge jag bara kan,alltid.
    6. Har inte köpt så mycket till honom men med de andra köpte jag alltid för mycket kläder, så gulligt ju.
  6. 3
    1. Daniel för att det var min mans tur att välja Endast för att det är fint.
    2. Japp han har 6 syskon: 16,15,13,11,8 och 0 är ju Anton.
    3. Huddinge strax söder om Stockholm.
    4. Nya Coop Forum i Västberga. Fick nytt jobb där precis i slutet på graviditeten.
    5. Så länge jag bara kan,alltid.
    6. Har inte köpt så mycket till honom men med de andra köpte jag alltid för mycket kläder, så gulligt ju.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Kul med enkät!

    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    * Tilly Elna Kristina. Tilly för att det är fint Elna efter min mormors mamma och Kristina är släktnamn på pappans sida.

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    *Tim-99 (10 år idag!) Isac -01 & Ida -03

    3. Var bor ni?
    *3 mil norr om Sthlm, väldigt nära en stor flygplats

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    *Säljer kläder på New Yorker

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    *Hoppas kunna ha Tilly hemmatill augusti 2010. Jag blir hemma till januari, sen får vi se hur vi delar resten. Tänkte börja jobba lite extra nångång i maj kanske.

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    *Vet inte riktigt...finns mycket jag haft nytta av, men som inte känns oumbärliga. säger nog bärsjal/sele. Har en babygunga som vi kunnat vara utan. Köpte en för att den var oumbärlig till 7-åringen när han var bebis, Tilly gillar den inte alls...
  8. 4
    Kul med enkät! 1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    * Tilly Elna Kristina. Tilly för att det är fint Elna efter min mormors mamma och Kristina är släktnamn på pappans sida.

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    *Tim-99 (10 år idag!) Isac -01 & Ida -03

    3. Var bor ni?
    *3 mil norr om Sthlm, väldigt nära en stor flygplats

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    *Säljer kläder på New Yorker

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    *Hoppas kunna ha Tilly hemmatill augusti 2010. Jag blir hemma till januari, sen får vi se hur vi delar resten. Tänkte börja jobba lite extra nångång i maj kanske.

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    *Vet inte riktigt...finns mycket jag haft nytta av, men som inte känns oumbärliga. säger nog bärsjal/sele. Har en babygunga som vi kunnat vara utan. Köpte en för att den var oumbärlig till 7-åringen när han var bebis, Tilly gillar den inte alls...
  9. Lincoln
    #5
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det. Hon heter Freyja! Vi valde det för att det är Isländskt och hon är 50% isländska. Jag älskar det namnet.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom? Nej och hon lär inte få några heller =)
    3. Var bor ni? Falsterbo
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig? Lärare
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma? 1 år..minst. Blir nog 14 månader.
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan? Babysittern. Den är kanon!!
  10. 5
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det. Hon heter Freyja! Vi valde det för att det är Isländskt och hon är 50% isländska. Jag älskar det namnet.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom? Nej och hon lär inte få några heller =)
    3. Var bor ni? Falsterbo
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig? Lärare
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma? 1 år..minst. Blir nog 14 månader.
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan? Babysittern. Den är kanon!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    1. Hon heter Elin för att det helt enkelt passade på henne och klingar fint. Alla de namn vi hade innan kändes fel.

    2. Ja, Lukas 2,5 år
    3. Skövde
    4. Konsult
    5. Till september tror jag, men det kan ändra sig igen.
    6. Vinteroverallen. Hon sover som en stock i den, typ 4-5 timmar i sträck. Mobilen över skötbordet är också bra. Vi har inte så mycket prylar, men spjälsängen har vi fortfarande inte fått henne sova i, men den kommer nog till användning senare.
  12. 6
    1. Hon heter Elin för att det helt enkelt passade på henne och klingar fint. Alla de namn vi hade innan kändes fel.

    2. Ja, Lukas 2,5 år
    3. Skövde
    4. Konsult
    5. Till september tror jag, men det kan ändra sig igen.
    6. Vinteroverallen. Hon sover som en stock i den, typ 4-5 timmar i sträck. Mobilen över skötbordet är också bra. Vi har inte så mycket prylar, men spjälsängen har vi fortfarande inte fått henne sova i, men den kommer nog till användning senare.
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    Mina egna svar:

    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    - Ester! För att jag tycker väldigt mycket om det. Sedan fick jag köra hård lobbying här hemma för att få igenom det.
    Sedan har hon släktnamn från båda sidor, men det är ju inget man använder till vardags så att säga.

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    - Jajemen, två brorsor -00 och -03

    3. Var bor ni?
    - Strax utanför Stockholm

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    - Projektledare

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    - Har redan börjat jobba hemifrån några timmar per vecka. Heltid dröjer länge, men så fort hon börjar äta annat än bröstmjölk (nej jag orkar inte pumpa ur för att ge flaska) börjar jag trappa upp.

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    - Kan inte vara utan overallen som hon toksover i, eller bärsele. Spjälsäng känns däremot helt överflödigt. I den har vi bara tvätt och dylikt, haha.
  14. 7
    Mina egna svar:

    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    - Ester! För att jag tycker väldigt mycket om det. Sedan fick jag köra hård lobbying här hemma för att få igenom det.
    Sedan har hon släktnamn från båda sidor, men det är ju inget man använder till vardags så att säga.

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    - Jajemen, två brorsor -00 och -03

    3. Var bor ni?
    - Strax utanför Stockholm

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    - Projektledare

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    - Har redan börjat jobba hemifrån några timmar per vecka. Heltid dröjer länge, men så fort hon börjar äta annat än bröstmjölk (nej jag orkar inte pumpa ur för att ge flaska) börjar jag trappa upp.

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    - Kan inte vara utan overallen som hon toksover i, eller bärsele. Spjälsäng känns däremot helt överflödigt. I den har vi bara tvätt och dylikt, haha.
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    -- Signe Margareta. Signe för att vi tyckte det var fint. Margareta är efter P´s mamma.

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    -- Jag har 2 systrar :-). Signe har 2 systrar, Wilma snart 6 år, Emma snart 4 år.

    3. Var bor ni?
    --- Järfälla 2 mil norr om Stockholm

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    --- Projektledare på Ericsson.

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    --- Jag blir hemma till januari 2010. P blir hemma till augusti 2010.

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    --- Vagnen skulle jag inte klara mig utan. Promenerar mycket varje dag.
    Spjälsängen är än så länge nästan oanvänd. Men den kommer användas senare
  16. 8
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    -- Signe Margareta. Signe för att vi tyckte det var fint. Margareta är efter P´s mamma.

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    -- Jag har 2 systrar :-). Signe har 2 systrar, Wilma snart 6 år, Emma snart 4 år.

    3. Var bor ni?
    --- Järfälla 2 mil norr om Stockholm

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    --- Projektledare på Ericsson.

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    --- Jag blir hemma till januari 2010. P blir hemma till augusti 2010.

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    --- Vagnen skulle jag inte klara mig utan. Promenerar mycket varje dag.
    Spjälsängen är än så länge nästan oanvänd. Men den kommer användas senare
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    *Ellen Lycke Margareta...Ellen inte av någon särskild anledning, det var det första namnförslag vi gillade båda, och så passar det ihop med syskonens namn.

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    *E har tre syskon, två bröder på 3 resp 6 år och en syster som är 9

    3. Var bor ni?
    *I stockholms innerstad

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    *Ekonom på en myndighet

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    *Till maj 2009, sen är mannen hemma till augusti 2010

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    *Oumbärlig: sjalen och selen. Vagnen hade jag kunnat vara utan fram tills nu, men nu har vi börjat använda den...annars har vi inga onödiga saker. Det är väldigt mycket man kan vara utan
  18. 9
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    *Ellen Lycke Margareta...Ellen inte av någon särskild anledning, det var det första namnförslag vi gillade båda, och så passar det ihop med syskonens namn.

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    *E har tre syskon, två bröder på 3 resp 6 år och en syster som är 9

    3. Var bor ni?
    *I stockholms innerstad

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    *Ekonom på en myndighet

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    *Till maj 2009, sen är mannen hemma till augusti 2010

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    *Oumbärlig: sjalen och selen. Vagnen hade jag kunnat vara utan fram tills nu, men nu har vi börjat använda den...annars har vi inga onödiga saker. Det är väldigt mycket man kan vara utan
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det. Cornelis Tristan Karl Andreas. De två första är hans egna namn och de två sista är släktnamn, ett från min sida och ett från pappans.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom? Ja två tjejer. Felicia född 03, och Filippa 04. Sen har min man två barn sedan tidigare. Stora tjejen Michelle 12, och William 9.
    3. Var bor ni? Åkers Styckebruk, Södermanland.
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig? Kundcenter handläggare.
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma? Året ut.
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan? Nappen, mobil till sängen.
  20. 10
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det. Cornelis Tristan Karl Andreas. De två första är hans egna namn och de två sista är släktnamn, ett från min sida och ett från pappans.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom? Ja två tjejer. Felicia född 03, och Filippa 04. Sen har min man två barn sedan tidigare. Stora tjejen Michelle 12, och William 9.
    3. Var bor ni? Åkers Styckebruk, Södermanland.
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig? Kundcenter handläggare.
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma? Året ut.
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan? Nappen, mobil till sängen.
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11
    1. Isabella, för att jag tycker att det är ett fint namn
    2.Storebror Rasmus 7år och storasyster Filippa 19 månader.
    3.I västerhaninge, söder om stockholm i villa.
    4.På ett äldreboende som undersköterska
    5.hösten 2010, vem vet vi inte ännu
    6.babysittern är bra men babygymmet som ser ut som ett lamm kunde vi klarat oss utan, kom jag på redan efter första barnet
  22. 11
    1. Isabella, för att jag tycker att det är ett fint namn
    2.Storebror Rasmus 7år och storasyster Filippa 19 månader.
    3.I västerhaninge, söder om stockholm i villa.
    4.På ett äldreboende som undersköterska
    5.hösten 2010, vem vet vi inte ännu
    6.babysittern är bra men babygymmet som ser ut som ett lamm kunde vi klarat oss utan, kom jag på redan efter första barnet
  23. Medlem sedan
    Nov 2008
    #12
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    Axel Oscar Johan. Oscar i tilltalsnamn. Velade länge men nu blev det så, de andra är släktnamn.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    Japp, Linus 8 år och Ida 5 år
    3. Var bor ni?
    I en by utanför Umeå, i en blå enplansvilla.
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    Jobbar som handläggare på en myndighet.
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    Till septeber 2009, sen skall mannen vara pappaledig.
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan? Oscars gosefilt, funkar som snutte och kräkfilt. Den är med överallt.
  24. 12
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    Axel Oscar Johan. Oscar i tilltalsnamn. Velade länge men nu blev det så, de andra är släktnamn.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    Japp, Linus 8 år och Ida 5 år
    3. Var bor ni?
    I en by utanför Umeå, i en blå enplansvilla.
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    Jobbar som handläggare på en myndighet.
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    Till septeber 2009, sen skall mannen vara pappaledig.
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan? Oscars gosefilt, funkar som snutte och kräkfilt. Den är med överallt.
  25. Medlem sedan
    Jan 2006
    #13

    Anna svarar

    1. Vad heter ditt novemberbarn? Ebba. Vi tycker det är fint, lite tufft och inte topp-10.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom? Love 2 år och 8 mån
    3. Var bor ni? I hus på landet utanför Karlstad
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig? Administration på myndighet
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma? Vet inte exakt men det blir inget dagis innan hon går och äter själv.
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan? Oumbärlig, tja blöjor. Klarat mig utan vet jag inte!
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  26. 13
    Anna svarar 1. Vad heter ditt novemberbarn? Ebba. Vi tycker det är fint, lite tufft och inte topp-10.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom? Love 2 år och 8 mån
    3. Var bor ni? I hus på landet utanför Karlstad
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig? Administration på myndighet
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma? Vet inte exakt men det blir inget dagis innan hon går och äter själv.
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan? Oumbärlig, tja blöjor. Klarat mig utan vet jag inte!
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14
    Mella svarar:
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    Han fick de ädla namnen Per Folke Henrik. Per är ett "släktnamn" på min sida och Henrik på min mans. Folke för att vi tycker att det är både fint, coolt och lite ovanligt OCH för att det passar i vårt tema *fniss*. Vi har tema ortsnamn - och akta dej vad svårt det var att hitta FINA pojknamn om man inte ville fuska med t ex Karl som i Karlstad el dyl...

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    Här finns två storasystrar, 5 och 3 år gamla.

    3. Var bor ni?
    Lite utanför byn Södra Sandby utanför Lund.

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    Jag är upphandlare och sköter kontrakt åt en kommun.

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    Heltid fram tills i september, därefter halvtid i...ja, jag vet inte hur länge. Tills dagarna för de äldre barnen tar slut???

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?

    Oumbärliga är bröstpumpen, de små (och stora) trasor vi använder för att torka upp kräk med när Folke rapar. Sedan hör väl också barnskyddet till de oumbärliga grejorna (goes without saying), men också sjalen. Jag har som trebarnsmorsa sent omsider upptäckt sjalbärandets hemlighet!!
    Vara utan....tja, de sakerna har vi nog liksom redan gjort oss av med redan efter första barnet...men låt mig tänka efter. Något vi faktiskt ÄR utan som man "ska" ha är ett skötbord.
  28. 14
    Mella svarar:
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    Han fick de ädla namnen Per Folke Henrik. Per är ett "släktnamn" på min sida och Henrik på min mans. Folke för att vi tycker att det är både fint, coolt och lite ovanligt OCH för att det passar i vårt tema *fniss*. Vi har tema ortsnamn - och akta dej vad svårt det var att hitta FINA pojknamn om man inte ville fuska med t ex Karl som i Karlstad el dyl...

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    Här finns två storasystrar, 5 och 3 år gamla.

    3. Var bor ni?
    Lite utanför byn Södra Sandby utanför Lund.

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    Jag är upphandlare och sköter kontrakt åt en kommun.

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    Heltid fram tills i september, därefter halvtid i...ja, jag vet inte hur länge. Tills dagarna för de äldre barnen tar slut???

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?

    Oumbärliga är bröstpumpen, de små (och stora) trasor vi använder för att torka upp kräk med när Folke rapar. Sedan hör väl också barnskyddet till de oumbärliga grejorna (goes without saying), men också sjalen. Jag har som trebarnsmorsa sent omsider upptäckt sjalbärandets hemlighet!!
    Vara utan....tja, de sakerna har vi nog liksom redan gjort oss av med redan efter första barnet...men låt mig tänka efter. Något vi faktiskt ÄR utan som man "ska" ha är ett skötbord.
  29. Medlem sedan
    Nov 2005
    #15
    Mina svar!

    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    - Ture. När vi började prata namn så kom vi in på personer i släkten som betytt mycket för oss och att vi gärna skulle namnge vårt barn efter en sån person. Min mans farfar hette Ture- så det fick bli så!

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    - Min dotter Jasmine 16 år är Tures storasyster!

    3. Var bor ni?
    - Sollentuna (ca 2 mil norr om Stockholm)

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    - Sjuksköterska

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    - Jag är hemma till sept-09! Sen tar mannen vid och är hemma till jan-10

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    - Barnvagnen är suverän! Där sover Ture gott om dagarna! Har ingen onödig pryl ännu...
  30. 15
    Mina svar!

    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    - Ture. När vi började prata namn så kom vi in på personer i släkten som betytt mycket för oss och att vi gärna skulle namnge vårt barn efter en sån person. Min mans farfar hette Ture- så det fick bli så!

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    - Min dotter Jasmine 16 år är Tures storasyster!

    3. Var bor ni?
    - Sollentuna (ca 2 mil norr om Stockholm)

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    - Sjuksköterska

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    - Jag är hemma till sept-09! Sen tar mannen vid och är hemma till jan-10

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    - Barnvagnen är suverän! Där sover Ture gott om dagarna! Har ingen onödig pryl ännu...
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16
    Fjella svarar:

    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    **Stella, minns faktiskt inte hur vi kom på det. Jo! Min 6-åriga dotter heter Tindra (inte i tilltalsnamn) och jag ville ha ngt i stil med det.**

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    **Stella har 4 syskon. Tjej 16 (snart 17), tjej 6, tjej 6 och kille 6.**

    3. Var bor ni?
    **i norr.**

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    **Jag är Underhållsingenjör inom basindustrin.**

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    **Jag börjar jobba 1/9 enl. gällande plan. Då har jag varit hemma 10 månader - dubbelt så länge som förra gången.**

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    **Barnvagnen är oumbärlig, babyskyddet, skötbordet och babysittern mycket bra, hade klarat mig utan leksakerna (än så länge), alla hittills provade nappar är värdelösa. Önskar mig innerligt en babyvakt och en elektrisk bröstpump - hoppas kunna köpa det imorgon.**
  32. 16
    Fjella svarar:

    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    **Stella, minns faktiskt inte hur vi kom på det. Jo! Min 6-åriga dotter heter Tindra (inte i tilltalsnamn) och jag ville ha ngt i stil med det.**

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    **Stella har 4 syskon. Tjej 16 (snart 17), tjej 6, tjej 6 och kille 6.**

    3. Var bor ni?
    **i norr.**

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    **Jag är Underhållsingenjör inom basindustrin.**

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    **Jag börjar jobba 1/9 enl. gällande plan. Då har jag varit hemma 10 månader - dubbelt så länge som förra gången.**

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    **Barnvagnen är oumbärlig, babyskyddet, skötbordet och babysittern mycket bra, hade klarat mig utan leksakerna (än så länge), alla hittills provade nappar är värdelösa. Önskar mig innerligt en babyvakt och en elektrisk bröstpump - hoppas kunna köpa det imorgon.**
  33. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.

    Julia Elsa (Kerstin) Johanna
    Vi hade det så svår med namn men en morgon vaknar min man o säger : Men du Julia då ? skulle vara fint? Ja o sen blev det Julia.

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?

    Ja, 1 bror -96, 1 syster 97, 1 syster 97 ifrån sin pappas sida.

    3. Var bor ni?

    I Kupolen =))) i dalarna.

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    Faktura frågor m.m på ett transport bolag.

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    Februari 2010

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?

    Ja dessa IKEAS små handukar.. sååå suveräna.
    Vilken jag kan vara utan.. hmm inget, har inte så mycket saker till henne..
  34. 17
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.

    Julia Elsa (Kerstin) Johanna
    Vi hade det så svår med namn men en morgon vaknar min man o säger : Men du Julia då ? skulle vara fint? Ja o sen blev det Julia.

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?

    Ja, 1 bror -96, 1 syster 97, 1 syster 97 ifrån sin pappas sida.

    3. Var bor ni?

    I Kupolen =))) i dalarna.

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    Faktura frågor m.m på ett transport bolag.

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    Februari 2010

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?

    Ja dessa IKEAS små handukar.. sååå suveräna.
    Vilken jag kan vara utan.. hmm inget, har inte så mycket saker till henne..
  35. Medlem sedan
    Jun 2008
    #18
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.

    Han heter Oscar och det är pappas val eftersom han gillade det skarpt ochjag gav honom fria tyglar (inom vissa gränser) att välja namn. Det är hans första barn nämligen. Och Oscar blev godkänt.:=)

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?

    Två tjejer ("mina sen innan") Nicki 12 år och Felicia snart 10.

    3. Var bor ni?

    Staffanstorp.

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?

    Svetsare på ett företag i Malmö.


    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?

    Jag börjar jobba i sept och sen är pappa hemma tills dec. 09 alltså..

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?

    Vagnen är ju ett måste...och babysittern. Nappen.
    Bärselen har vi faktiskt inte använt än.
  36. 18
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.

    Han heter Oscar och det är pappas val eftersom han gillade det skarpt ochjag gav honom fria tyglar (inom vissa gränser) att välja namn. Det är hans första barn nämligen. Och Oscar blev godkänt.:=)

    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?

    Två tjejer ("mina sen innan") Nicki 12 år och Felicia snart 10.

    3. Var bor ni?

    Staffanstorp.

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?

    Svetsare på ett företag i Malmö.


    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?

    Jag börjar jobba i sept och sen är pappa hemma tills dec. 09 alltså..

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?

    Vagnen är ju ett måste...och babysittern. Nappen.
    Bärselen har vi faktiskt inte använt än.
  37. Medlem sedan
    Oct 2007
    #19
    Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det. Tyra.
    Jag kom på det o min man älskade det.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom? Nej.
    3. Var bor ni? Lund
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig? Jurist
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma? Jan 2010
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan? Barnvagnen
  38. 19
    Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det. Tyra.
    Jag kom på det o min man älskade det.
    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom? Nej.
    3. Var bor ni? Lund
    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig? Jurist
    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma? Jan 2010
    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan? Barnvagnen
  39. Medlem sedan
    Sep 2008
    #20
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    -Tim Sirius. Tim för att det är kort och enkelt med ett i i Tim Burton är ju bra också Sirius för att jag ville ha ett lite mer udda mellannamn. Sirius är ett annat namn för hundstjärnan, den stjärna man ser lysa starkast sett från jorden (nej inte norrstjärnan), Sirius Black från Harry Potter kan ha varit lite inblandad också, men bara ytterst lite.


    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    -Jag har syskon, men inte min Tim Kommer nog inte att bli några heller om man frågar pappan.

    3. Var bor ni?
    -Falun, lägenhet, 3rum 76kvm

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    -Tar vad som finns. Har jobbat som receptionist, väktare, barnskötare, kansliassistent, butiksbiträde, brunnsinventerare, kassaansvarig ..to name a few..

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    -Måste fixa jobb först, men planen är att vi ska dela 50-50 på föräldradagarna.

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    -Filten är med överallt. Nosefridan ångrar jag att jag köpte - Tim hatar den och 'sugbollen' är lättare att hantera.
  40. 20
    1. Vad heter ditt novemberbarn? Berätta gärna varför ni valde det.
    -Tim Sirius. Tim för att det är kort och enkelt med ett i i Tim Burton är ju bra också Sirius för att jag ville ha ett lite mer udda mellannamn. Sirius är ett annat namn för hundstjärnan, den stjärna man ser lysa starkast sett från jorden (nej inte norrstjärnan), Sirius Black från Harry Potter kan ha varit lite inblandad också, men bara ytterst lite.


    2. Har ni syskon? Hur gamla är dom?
    -Jag har syskon, men inte min Tim Kommer nog inte att bli några heller om man frågar pappan.

    3. Var bor ni?
    -Falun, lägenhet, 3rum 76kvm

    4. Vad jobbar du med när du inte är föräldraledig?
    -Tar vad som finns. Har jobbat som receptionist, väktare, barnskötare, kansliassistent, butiksbiträde, brunnsinventerare, kassaansvarig ..to name a few..

    5. Hur länge har du/ni tänkt vara hemma?
    -Måste fixa jobb först, men planen är att vi ska dela 50-50 på föräldradagarna.

    6. Vilken bebispryl är oumbärlig och vilken hade du kunnat vara utan?
    -Filten är med överallt. Nosefridan ångrar jag att jag köpte - Tim hatar den och 'sugbollen' är lättare att hantera.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkätdags :)!!!
    By bossemor in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 17:49
  2. Enkätdags:
    By MEGA4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 21:49
  3. Ok enkätdags!
    By mucksan in forum _0805 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 19:47
  4. Enkätdags!
    By Nissa in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 00:12
  5. Enkätdags
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar