På tal om F-klass
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    På tal om F-klass

    Var kommer barnen gå i 6-årsverksamhet hos er? Är det kvar på dagiset, på skolan eller annat? Hos oss flyttar barnen över på skolan och går i förskoleklass där.
  2. 1
    På tal om F-klass Var kommer barnen gå i 6-årsverksamhet hos er? Är det kvar på dagiset, på skolan eller annat? Hos oss flyttar barnen över på skolan och går i förskoleklass där.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    samma där vi bor nu, men dit vi flyttar så har det varit så många barn de senaste åren att de flyttar 5-åringarna till skolan och har en dagisgrupp där med bara 5-åringar och sedan får de gå i samma grupp i F-klassen. Så när Ronja börjar F-klass i den nya skolan blir hon kanske den enda nya i klassen. Men jag tror att hon klarar det fint.
  4. 2
    samma där vi bor nu, men dit vi flyttar så har det varit så många barn de senaste åren att de flyttar 5-åringarna till skolan och har en dagisgrupp där med bara 5-åringar och sedan får de gå i samma grupp i F-klassen. Så när Ronja börjar F-klass i den nya skolan blir hon kanske den enda nya i klassen. Men jag tror att hon klarar det fint.
  5. Cissi med G och A
    #3

    Förskoleklassen

    ligger i samma lokaler som skolan ( årskurs 1-9). Det är en sk. barnskola där 0-2:an samarbetar. Skolan ligger mitt emot förskolan så Gustav känner väl igen sig. Dessutom bor vi 3 minuters gångväg ifrån.
  6. 3
    Förskoleklassen ligger i samma lokaler som skolan ( årskurs 1-9). Det är en sk. barnskola där 0-2:an samarbetar. Skolan ligger mitt emot förskolan så Gustav känner väl igen sig. Dessutom bor vi 3 minuters gångväg ifrån.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Skolan här med

    Vår skola ligger ungefär mittemellan dagis och hemma och är en ganska stor skola med 3 spår från f-5. Vi hoppas dock att hon kommer i samma spår/klass som tjejerna här på gatan, Meja går på dagis i området bredvid oss, de andra går på dagis som ligger här i vårt område, men det ska nog gå att lösa hoppas jag. Ska maila rektorn om det tänkte jag.
  8. 4
    Skolan här med Vår skola ligger ungefär mittemellan dagis och hemma och är en ganska stor skola med 3 spår från f-5. Vi hoppas dock att hon kommer i samma spår/klass som tjejerna här på gatan, Meja går på dagis i området bredvid oss, de andra går på dagis som ligger här i vårt område, men det ska nog gå att lösa hoppas jag. Ska maila rektorn om det tänkte jag.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    I samma hus, men på "skolsidan"... Allt från barnens förskola till år 6 är i samma komplex.
  10. 5
    I samma hus, men på "skolsidan"... Allt från barnens förskola till år 6 är i samma komplex.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Här blir det skola

    Valter flyttar till en "riktig" skola, det finns f-9 där, den är ganska stor med andra ord. Det finns en skola till (ok, 72 skolor till men bara en till som vi velar mellan) och den är f-5, ligger precis jämte dagis men jag vet inte än vilken det blir.

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  12. 6
    Här blir det skola Valter flyttar till en "riktig" skola, det finns f-9 där, den är ganska stor med andra ord. Det finns en skola till (ok, 72 skolor till men bara en till som vi velar mellan) och den är f-5, ligger precis jämte dagis men jag vet inte än vilken det blir.

    /mie
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Samma här - förskolan ligger på skolområdet. Det är för- och nackdelar med det. Jag tycker väl egentligen att nackdelarna överväger, eftersom en skolgård är så STOR, skränig och oövervakad (skolpersonalen måste ju gubevars SOLA eller dricka KAFFE och orkar inte kolla elever hela tiden...) och Fredrik är så pytteliten. Jag förtränger skolan. Jag vill inte att Fredrik ska börja där alls. Homeschooling, någon?
  14. 7
    Samma här - förskolan ligger på skolområdet. Det är för- och nackdelar med det. Jag tycker väl egentligen att nackdelarna överväger, eftersom en skolgård är så STOR, skränig och oövervakad (skolpersonalen måste ju gubevars SOLA eller dricka KAFFE och orkar inte kolla elever hela tiden...) och Fredrik är så pytteliten. Jag förtränger skolan. Jag vill inte att Fredrik ska börja där alls. Homeschooling, någon?
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Här flyttar de över till skolan. Jag ser det bara som positivt. Då får hon en bonuschans att lära sig hur det funkar på skolan.
  16. 8
    Här flyttar de över till skolan. Jag ser det bara som positivt. Då får hon en bonuschans att lära sig hur det funkar på skolan.
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    I skolan

    , här är de f-9 i mer elr mindre samma bygnnad, eller iaf sammanlänkade.
    Fast f-4 går lite avsides
  18. 9
    I skolan , här är de f-9 i mer elr mindre samma bygnnad, eller iaf sammanlänkade.
    Fast f-4 går lite avsides
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Här blir det skolan

    Vi var där på studiebesök förra veckan och det såg trevligt ut. Lite gamla och slitna lokaler men ändå trevliga. Skolan har upp till åk 6 så det är inte så stort och stökigt. En nackdel annars är ju att vi måste hämta och lämna på två ställen (ev tre om lillebror inte får dagisplats på samma ställe som Matilda. Men det är såpass nära och bra väg så det känns som att han kan börja cykla dit själv i ettan eller tvåan.
  20. 10
    Här blir det skolan Vi var där på studiebesök förra veckan och det såg trevligt ut. Lite gamla och slitna lokaler men ändå trevliga. Skolan har upp till åk 6 så det är inte så stort och stökigt. En nackdel annars är ju att vi måste hämta och lämna på två ställen (ev tre om lillebror inte får dagisplats på samma ställe som Matilda. Men det är såpass nära och bra väg så det känns som att han kan börja cykla dit själv i ettan eller tvåan.

Liknande trådar

  1. Klass 9A
    By ruffa in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 08:38
  2. Vanlig klass vs "liten klass"?
    By aspmamman in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 04:20
  3. Klass mamma vs klass förälder
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 04:09
  4. F-klass eller 1-klass?
    By Tekla76 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 20:43
  5. Klass 9a
    By -Tilia- in forum Politik
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 09:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar