Januari -04 or och tappetänder
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    Januari -04 or och tappetänder

    Är det tidigt för ett januaribarn att tappa tändera redan? Min Fia har haft lös tand sedan hon var tre. Fyllde nyligen fyra och nu är det bara en slamsa kvar innan tanden trillar.

    Ville bara kolla av lite med er andra.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  2. 1
    Januari -04 or och tappetänder Är det tidigt för ett januaribarn att tappa tändera redan? Min Fia har haft lös tand sedan hon var tre. Fyllde nyligen fyra och nu är det bara en slamsa kvar innan tanden trillar.

    Ville bara kolla av lite med er andra.
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Lite tidigt är det väll.
    Men har hon slagit i tanden efter som den varit lös sen hon var tre och inte tappar den fören nu?

    Sen beror det ju på när hon fick sina första tänder. Ju tidigare de fick dom ju tidigare tappar de dem.

    Dottern slog i sina framtänder i brosans panna. Nu är de lite lösa men de gör inte ont längre. Så vi får väll se när de trillar ut.
    http://www.youtube.com/watch?v=IoiY-_twSFs&NR=1

    Så sant så.

    Lycklig mamma till R -04, Z-06, I -07, J -10 Och till stora syster i himmelen född -03
  4. 2
    Lite tidigt är det väll.
    Men har hon slagit i tanden efter som den varit lös sen hon var tre och inte tappar den fören nu?

    Sen beror det ju på när hon fick sina första tänder. Ju tidigare de fick dom ju tidigare tappar de dem.

    Dottern slog i sina framtänder i brosans panna. Nu är de lite lösa men de gör inte ont längre. Så vi får väll se när de trillar ut.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    det är så olika, storebror tappade två tänder när han var 4, nu vid 6 har han tappat 8 och fått lika många nya, medans hans klasskompisar börjar tappa sina första. Hannes har inga lösa tänder så vitt jag vet.
  6. 3
    det är så olika, storebror tappade två tänder när han var 4, nu vid 6 har han tappat 8 och fått lika många nya, medans hans klasskompisar börjar tappa sina första. Hannes har inga lösa tänder så vitt jag vet.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Oj

    det har jag inte tänkt på än. Storebror tappade sin första strax innan han fyllde sju så det har känts som om det är låååångt kvar än.

    Båda var ganska sena med att få tänder och det brukar ju hänga ihop.
    Annika m. Emil & Erik
  8. 4
    Oj det har jag inte tänkt på än. Storebror tappade sin första strax innan han fyllde sju så det har känts som om det är låååångt kvar än.

    Båda var ganska sena med att få tänder och det brukar ju hänga ihop.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Snurriga jag rättar åldern

    Hon har förstås precis fyllt 5! och har haft sin lösa tand några månader lös..
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  10. 5
    Snurriga jag rättar åldern Hon har förstås precis fyllt 5! och har haft sin lösa tand några månader lös..
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Tror att

    hon kanske bara är tidig med att tappa sina första....
    Tänderna förresten fick hon runt 9-10 månaders ålder, alltså ganska sent.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  12. 6
    Tror att hon kanske bara är tidig med att tappa sina första....
    Tänderna förresten fick hon runt 9-10 månaders ålder, alltså ganska sent.
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Lite tidigt är det nog

    Baserat på dagisungarna här i byn.
    Min äldsta dotter tappade 1:a tanden i somras, hon var då nästan 6½ år.
    Hon har nu precis fyllt 7 år & tappat båda nedre framtänderna, nu börjar även den ena övre framtanden bli lite vickvänlig. Då fick hon sin 1:a tand vid 11 månaders ålder.
    Om jag ser på de andra barnen i skola/dagis, verkar det som om de flesta börjar tappa sin 1:a runt 5-6 årsålder (väldigt varierande).
  14. 7
    Lite tidigt är det nog Baserat på dagisungarna här i byn.
    Min äldsta dotter tappade 1:a tanden i somras, hon var då nästan 6½ år.
    Hon har nu precis fyllt 7 år & tappat båda nedre framtänderna, nu börjar även den ena övre framtanden bli lite vickvänlig. Då fick hon sin 1:a tand vid 11 månaders ålder.
    Om jag ser på de andra barnen i skola/dagis, verkar det som om de flesta börjar tappa sin 1:a runt 5-6 årsålder (väldigt varierande).
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    Ja, det känns tidigt...

    men inget att göra åt och säkert ingen fara...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  16. 8
    Ja, det känns tidigt... men inget att göra åt och säkert ingen fara...
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    5 år för flickor har jag för mig är "normalt" (men tidigt) att tappa första tanden. Min dotter tappade första tanden då hon var nyss fyllda 6 år, men då hade den varit lös i ett halvår.
  18. 9
    5 år för flickor har jag för mig är "normalt" (men tidigt) att tappa första tanden. Min dotter tappade första tanden då hon var nyss fyllda 6 år, men då hade den varit lös i ett halvår.
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10

    Min äldste son var precis 5

    när han tappade sin första tand. Själv var jag fyra.
    Mina flickor var lite äldre när de tappade sina först. Runt 6 år.
    Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

    http://www.jordochdjur.se
  20. 10
    Min äldste son var precis 5 när han tappade sin första tand. Själv var jag fyra.
    Mina flickor var lite äldre när de tappade sina först. Runt 6 år.

Liknande trådar

  1. Hej! Ny i januari
    By jämtland in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 08:50
  2. Januari REA
    By M.Stigevi in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 19:18
  3. 17:e Januari...
    By madicken73 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 12:25
  4. den 2 januari...
    By Blubben in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 18:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar