Hemma från bio
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Hemma från bio

    Såg "Hotel for dogs" med sonen. bara han och jag ..en myseftermiddag...filmen var en sån som rörde upp många djupa känslor och jag lipade nog från halvtid hela vägen till slutet.
    Det rörde också upp en hel del funderingar hos sonen angående förldralösa barn och vad som händer med barn och djur som kanske inte får så bra start i livet, eller när ens tillvaro rasar ihop.
    http://pinkspiderweb.tumblr.com/

    NORMAL people scare me, but not as much as I scare THEM!
    ******************************
    May the 4s B with U!
  2. 1
    Hemma från bio Såg "Hotel for dogs" med sonen. bara han och jag ..en myseftermiddag...filmen var en sån som rörde upp många djupa känslor och jag lipade nog från halvtid hela vägen till slutet.
    Det rörde också upp en hel del funderingar hos sonen angående förldralösa barn och vad som händer med barn och djur som kanske inte får så bra start i livet, eller när ens tillvaro rasar ihop.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Jag har lovat barnen att gå och se den nästa helg. Då ska jag ta med många näsdukar!
  4. 2
    Jag har lovat barnen att gå och se den nästa helg. Då ska jag ta med många näsdukar!
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    hmm den är kanske inte såååå lämplig för de små? Jag tycker filmen borde fått en PG13 Jusst a thought... å andra sidan kanske inte små barn fattar det tragiska bakom allt. Men det är en del grymma implicita djurplågeriscener även om inget explicit våld förekommer mot djuren. Men det är en tuff film som jag inte egentligen skulle rekommendera små barn att se.... men jag är nog lite överkänslig
  6. 3
    hmm den är kanske inte såååå lämplig för de små? Jag tycker filmen borde fått en PG13 Jusst a thought... å andra sidan kanske inte små barn fattar det tragiska bakom allt. Men det är en del grymma implicita djurplågeriscener även om inget explicit våld förekommer mot djuren. Men det är en tuff film som jag inte egentligen skulle rekommendera små barn att se.... men jag är nog lite överkänslig
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    alltså egentligen kanske man kan se den på två nivåer och liksom inte fatta grown up level av saker och ting om du fattar hur jag menar.... så jag vet inte hur vana dina barn är vid mildare men dock mkt realistiskt våld?
  8. 4
    alltså egentligen kanske man kan se den på två nivåer och liksom inte fatta grown up level av saker och ting om du fattar hur jag menar.... så jag vet inte hur vana dina barn är vid mildare men dock mkt realistiskt våld?
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Jag skulle tro att det är OK med J, men inte med L.

    Jag kanske erbjuder dem en annan film istället.
  10. 5
    Jag skulle tro att det är OK med J, men inte med L.

    Jag kanske erbjuder dem en annan film istället.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Håller nog med du för J ok och t om för lillemannen som kanske inte fattar det hemska men för L kan det nog vara lite traumatiskt och väl realistiskt.
  12. 6
    Håller nog med du för J ok och t om för lillemannen som kanske inte fattar det hemska men för L kan det nog vara lite traumatiskt och väl realistiskt.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Har inte hört om den, men det är viktigt att se sâdana filmer med föräldrarna, sâ att de kan fâ svar pâ alla sina frâgor.
    Vi sâg den med Will Smith och hans son som var hemlösa för ett tag sedan, och den öppnade verkligen ögonen pâ sonen. Han har frâgat sedan dess hur mycket jag tjänar och om jag sparar nâgot pâ banken.....
    Barn lever i en totalt skyddad värld nu, tycker jag.
  14. 7
    Har inte hört om den, men det är viktigt att se sâdana filmer med föräldrarna, sâ att de kan fâ svar pâ alla sina frâgor.
    Vi sâg den med Will Smith och hans son som var hemlösa för ett tag sedan, och den öppnade verkligen ögonen pâ sonen. Han har frâgat sedan dess hur mycket jag tjänar och om jag sparar nâgot pâ banken.....
    Barn lever i en totalt skyddad värld nu, tycker jag.

Liknande trådar

  1. Hemma från BB!
    By Sintra in forum Ensamförälder
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 18:14
  2. Hemma från UL
    By Mian in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 19:58
  3. Hemma från UL
    By CissiNL m J&S in forum _0607 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 09:56
  4. Hemma från UL
    By Sara med Melvin in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 21:01
  5. Hemma från Gbg
    By emeli in forum _05 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar