vädret på gran canaria.
Resesnack
  1. anonymt namn
    #1

    vädret på gran canaria.

    Vi ska åka med familjen till playa del inglese på onsdag och nu kollar jag vädret och ser att det är lite så där.18 grader,regnar lite typ varannan dag.
    Gud va svårt att packa till sånt väder.Hur mycket kläder behöver jag packa ner.Är det kallt så man behöver jackor eller räcker fleace tröjor.
    Vad tror ni??
    Jag har hört att denna vintern har varit ganska "dålig" alltså vädret.
    Nån som varit där precis som kan "hjälpa mej "att packa.
    Lite svammel....
  2. 1
    vädret på gran canaria. Vi ska åka med familjen till playa del inglese på onsdag och nu kollar jag vädret och ser att det är lite så där.18 grader,regnar lite typ varannan dag.
    Gud va svårt att packa till sånt väder.Hur mycket kläder behöver jag packa ner.Är det kallt så man behöver jackor eller räcker fleace tröjor.
    Vad tror ni??
    Jag har hört att denna vintern har varit ganska "dålig" alltså vädret.
    Nån som varit där precis som kan "hjälpa mej "att packa.
    Lite svammel....
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    ja vindtät jacka som tål lätt regn, plus ett par tjocka tröjor går det år. Och strumpor.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  4. 2
    ja vindtät jacka som tål lätt regn, plus ett par tjocka tröjor går det år. Och strumpor.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Jag träffade precis en flygvärdinna som var där i helgen. Det hade varit rejält kallt - kallare än svensk sommar samt tidvis regn, så fleece och typ regnjacka är nog inte helt fel tyvärr . Men vädret kan ändras fort till det bättre.
  6. 3
    Jag träffade precis en flygvärdinna som var där i helgen. Det hade varit rejält kallt - kallare än svensk sommar samt tidvis regn, så fleece och typ regnjacka är nog inte helt fel tyvärr . Men vädret kan ändras fort till det bättre.
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4
    Väderprognoserna visar ofta vilket väder som kan tänkas bli vid flygplatsen och Las Palmas. Där är det nästan ALLTID sämre väder än övriga ön så det beror helt och hållet var ni ska bo. Visst kan det vara kallt och vi hade några ganska kalla dagar under jul/nyår (3 v) och ja, den vinter som är justnu kallare än normalt. Men som sagt södra ön har mkt varmare dagar och mer sol. Vädret skiljer sig enormt norr kontra söder. Fleece tröja och byxor på kvällen är skönt men jag använde en vindtät jacka endast några kvällar. Det kan ju blåsa ganska rejält. Små korta kjolar och toppar med bara axlar bör användas dagtid och kanske inte inne köpcentrum eftersom dom ofta är lite kyligare, speciellt mataffärerna...
    Trevlig resa!
  8. 4
    Väderprognoserna visar ofta vilket väder som kan tänkas bli vid flygplatsen och Las Palmas. Där är det nästan ALLTID sämre väder än övriga ön så det beror helt och hållet var ni ska bo. Visst kan det vara kallt och vi hade några ganska kalla dagar under jul/nyår (3 v) och ja, den vinter som är justnu kallare än normalt. Men som sagt södra ön har mkt varmare dagar och mer sol. Vädret skiljer sig enormt norr kontra söder. Fleece tröja och byxor på kvällen är skönt men jag använde en vindtät jacka endast några kvällar. Det kan ju blåsa ganska rejält. Små korta kjolar och toppar med bara axlar bör användas dagtid och kanske inte inne köpcentrum eftersom dom ofta är lite kyligare, speciellt mataffärerna...
    Trevlig resa!
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Det räcker med tunn skaljacka/regnjacka och luvtröja, kofta el. dyl. tror jag, även om en tunn fleece säkert kan vara skönt. Om det blir kallt och blåsigt kan man ta lager på lager. Sockar är skönt kalla dagar, samt alla kvällar.
  10. 5
    Det räcker med tunn skaljacka/regnjacka och luvtröja, kofta el. dyl. tror jag, även om en tunn fleece säkert kan vara skönt. Om det blir kallt och blåsigt kan man ta lager på lager. Sockar är skönt kalla dagar, samt alla kvällar.

Liknande trådar

  1. hjälp! Vädret på Gran Canaria
    By gladaeva in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 11:41
  2. Gran Canaria?
    By Jessica med tre in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 15:24
  3. hur är vädret nu på gran canaria? v
    By Lineaa in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 15:15
  4. Gran Canaria
    By Helena in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 10:14
  5. Vädret på Gran Canaria i mars?
    By Milva in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar