Vattkoppor??? Eller?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Vattkoppor??? Eller?

    Jag har ju haft två barn med vattkoppor för några år sedan men har helt glömt bort hur det såg ut. Försökt googlat men bilderna är ju ofta på blåsorna, inte på de första prickarna.

    Min 1 åring vaknade i morse med några röda, nästan avlånga fläckar med en vit prick i, de var väldigt väldigt röda. Sedan har de under dagen övergått till ljusare röda upphöjda prickar. Ser nu att det kommit några nya såna som i morse. Han har ingen feber, ingen förkylning. Funderar på vad det kan vara?? Kan det vara vattkoppor? han har inte vad jag vet varit i kontakt med någon med vattkoppor. Vad tror ni??
    Mamma till Julia 0111, Viktor 0308 och Wilmer 0711
  2. 1
    Vattkoppor??? Eller? Jag har ju haft två barn med vattkoppor för några år sedan men har helt glömt bort hur det såg ut. Försökt googlat men bilderna är ju ofta på blåsorna, inte på de första prickarna.

    Min 1 åring vaknade i morse med några röda, nästan avlånga fläckar med en vit prick i, de var väldigt väldigt röda. Sedan har de under dagen övergått till ljusare röda upphöjda prickar. Ser nu att det kommit några nya såna som i morse. Han har ingen feber, ingen förkylning. Funderar på vad det kan vara?? Kan det vara vattkoppor? han har inte vad jag vet varit i kontakt med någon med vattkoppor. Vad tror ni??
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Barn kan ha virusprickar också så jag har svårt att uttala mig om dessa prickar som du beskriver, du får nog vänta och se hur det utvecklas. Jag gissar hej vilt på att det inte är vattkoppor
  4. 2
    Barn kan ha virusprickar också så jag har svårt att uttala mig om dessa prickar som du beskriver, du får nog vänta och se hur det utvecklas. Jag gissar hej vilt på att det inte är vattkoppor

Liknande trådar

  1. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:35
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  3. Vattkoppor eller?
    By Nina02&07 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 15:04
  4. vattkoppor eller ej?
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 10:02
  5. Vattkoppor eller myggbett eller...
    By K-line in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 06:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar