VAd väljer du?
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    VAd väljer du?

    Just nu är Pontus inne i en period när han hela tiden kommer med frågor som "Om du fick välja mellan att din hund, eller du själv dör, vad väljer du då" i oändliga varianter. Jag vet inte vad de ger honom riktigt, men de flesta går ut på döden och han funderar mycket över döden just nu. Tror ibland att han ska dö om han somnar osv. Visst har alla kilalrna gått igenom en "dödenperiod", meninte varit alls så rädda som han är. Någon annan som känner igen? Ska till centrum i dag, så jag tänkte kolla om de har "dödenboken" som många pratar om.
  2. 1
    VAd väljer du? Just nu är Pontus inne i en period när han hela tiden kommer med frågor som "Om du fick välja mellan att din hund, eller du själv dör, vad väljer du då" i oändliga varianter. Jag vet inte vad de ger honom riktigt, men de flesta går ut på döden och han funderar mycket över döden just nu. Tror ibland att han ska dö om han somnar osv. Visst har alla kilalrna gått igenom en "dödenperiod", meninte varit alls så rädda som han är. Någon annan som känner igen? Ska till centrum i dag, så jag tänkte kolla om de har "dödenboken" som många pratar om.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Jag känner igen

    det där med att välja när det gäller döden, vad som är värst osv. Men nu var det länge sedan. Tror de flesta får funderingar om döden i mer eller mindre omfattning.
    Döden-boken låter bra att låna, kan nog dra igång en bra diskussion.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  4. 2
    Jag känner igen det där med att välja när det gäller döden, vad som är värst osv. Men nu var det länge sedan. Tror de flesta får funderingar om döden i mer eller mindre omfattning.
    Döden-boken låter bra att låna, kan nog dra igång en bra diskussion.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3
    Ja här pratar Rebecca oxå om döden ...som om att "det bara är så" självklart....
    Däremot är jag i ett tillstånd som tycker att livet som människa är ganska läskigt då man tänker på att det tar slut...så småningom ; )
  6. 3
    Ja här pratar Rebecca oxå om döden ...som om att "det bara är så" självklart....
    Däremot är jag i ett tillstånd som tycker att livet som människa är ganska läskigt då man tänker på att det tar slut...så småningom ; )

Liknande trådar

  1. Då vi väljer, vilken 51-åring väljer Du?
    By Desperado in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 22:00
  2. Väljer du miljöbil nästa gång du väljer?
    By Eventa Aff in forum Månadens fråga
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 21:00
  3. Vad väljer man?
    By Milllan in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 15:05
  4. Vad väljer du just nu?
    By cec in forum Sex & erotik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 09:59
  5. väljer era nu på
    By Terese A in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 12:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar