ögonläkare och optiker
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    ögonläkare och optiker

    mellantjejens syn har försämrats enormt.
    Så vi åkte och beställde nya glasögon.
    Ett par blå, danska, skitsnygga.
    "Running is the greatest metaphor for life, because you get out of it what you put into it".
    OW
  2. 1
    ögonläkare och optiker mellantjejens syn har försämrats enormt.
    Så vi åkte och beställde nya glasögon.
    Ett par blå, danska, skitsnygga.
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Oj då!
  4. 2
    Oj då!
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Har också varit på de ställena

    idag och på lördag får jag hem nya glasögon plus solglasögon dessutom får vi allt på sjukförsäkringen vilket känns enormt trevligt maken fixade nya glasögon för bara en månadsedan,

    sonen hans syn gick från fullgod till halvblind på 6månader för 1½årsedan kanske hade han sett dåligt innan men då han såg bra nära så reagerade ingen inte ens på syntestet skolsköterskan gjorde i slutet av sjuan och hösten i åttan innan vi flyttade hit blev det att akut fixa glasögon efter att ha fått underkänt på syntestet under hälsotestet.

    nu har dottern börjat klaga så vi har bokat tid åt henne också med både föräldrar och mor och farföräldrar med synfel vore det kanske konstigt om dom klarade sig.
    fast jag klarar mig skapligt utan glasögon medan maken blir i stort sett blind utan glasögon, sonen läser dock fortfarande utan glasögon men på längre avstånd än 1meter så behöver han glasögonen vi ska fixa nya glasögon åt honom innan han flyttar hem till sommaren tänkte vi man får ju passa på.
  6. 3
    Har också varit på de ställena idag och på lördag får jag hem nya glasögon plus solglasögon dessutom får vi allt på sjukförsäkringen vilket känns enormt trevligt maken fixade nya glasögon för bara en månadsedan,

    sonen hans syn gick från fullgod till halvblind på 6månader för 1½årsedan kanske hade han sett dåligt innan men då han såg bra nära så reagerade ingen inte ens på syntestet skolsköterskan gjorde i slutet av sjuan och hösten i åttan innan vi flyttade hit blev det att akut fixa glasögon efter att ha fått underkänt på syntestet under hälsotestet.

    nu har dottern börjat klaga så vi har bokat tid åt henne också med både föräldrar och mor och farföräldrar med synfel vore det kanske konstigt om dom klarade sig.
    fast jag klarar mig skapligt utan glasögon medan maken blir i stort sett blind utan glasögon, sonen läser dock fortfarande utan glasögon men på längre avstånd än 1meter så behöver han glasögonen vi ska fixa nya glasögon åt honom innan han flyttar hem till sommaren tänkte vi man får ju passa på.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Danska, skitsnygga låter bra!
  8. 4
    Danska, skitsnygga låter bra!

Liknande trådar

  1. Ögonläkare...
    By Ingelill in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 21:28
  2. Optiker vs ögonläkare?
    By Uttern in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 17:52
  3. Ögonläkare
    By SAix in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 13:55
  4. Om man behöver en ögonläkare
    By pinse in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 11:19
  5. Ögonläkare
    By Helena_2E in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 14:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar