Äntligen!!! En raketbebis!
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Äntligen!!! En raketbebis!

    Var ju hos BM kl 14 idag och fick tid för igångsättning nästa tisdag, BF+8 idag. Vid 15-tiden började det kännas lite konstigt i kroppen. Kl 16.30 är han född på toan hemma! Maken hann precis hem till krystvärkarna och ambulansen kom när huvudet var ute.
    Lite chockad men SÅÅÅ lycklig
  2. 1
    Äntligen!!! En raketbebis! Var ju hos BM kl 14 idag och fick tid för igångsättning nästa tisdag, BF+8 idag. Vid 15-tiden började det kännas lite konstigt i kroppen. Kl 16.30 är han född på toan hemma! Maken hann precis hem till krystvärkarna och ambulansen kom när huvudet var ute.
    Lite chockad men SÅÅÅ lycklig
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    OJ, härligt!!! GRATTIS! Måste vara lite häftigt och jag förstår chocken... Lycka till med lillkillen.
  4. 2
    OJ, härligt!!! GRATTIS! Måste vara lite häftigt och jag förstår chocken... Lycka till med lillkillen.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Åååhhhh... iiihhhhh... Så hisnande! Jättegrattis! Ska till BM idag, få se om det har samma effekt här. Men vi har så jäkla litet badrum bara ... :-/

    Ska be om akupunktur, hinnsvepning och varför inte en svepning med trollspöet :-)
  6. 3
    Åååhhhh... iiihhhhh... Så hisnande! Jättegrattis! Ska till BM idag, få se om det har samma effekt här. Men vi har så jäkla litet badrum bara ... :-/

    Ska be om akupunktur, hinnsvepning och varför inte en svepning med trollspöet :-)
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Haha, oj vad härligt! Mår ni bra allihopa?
  8. 4
    Haha, oj vad härligt! Mår ni bra allihopa?
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Oj, vilken förlossning! Skönt att allt gick bra och jätte grattis!!!
  10. 5
    Oj, vilken förlossning! Skönt att allt gick bra och jätte grattis!!!
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6
    Ja, vi mår jättebra, men varken jag eller maken kunde sova i natt. Låg och diskuterade vad som egentligen hände . Maken agerade ju barnmorska med bravur, men är nog lite chockad så här efteråt... Berättar mer sen!
  12. 6
    Ja, vi mår jättebra, men varken jag eller maken kunde sova i natt. Låg och diskuterade vad som egentligen hände . Maken agerade ju barnmorska med bravur, men är nog lite chockad så här efteråt... Berättar mer sen!
  13. Medlem sedan
    Dec 2004
    #7
    Vårt badrum på nedervångingen är också pyttelitet. Så när maken och ambulanskillarna skulle ta emot bebisen sa de till mig att jag måste maka mig lite närmare dörren. Min enda tanke var - "typiskt män, ser dom inte att jag håller på att föda barn här - och så tror de att jag kan flytta på mig"!
  14. 7
    Vårt badrum på nedervångingen är också pyttelitet. Så när maken och ambulanskillarna skulle ta emot bebisen sa de till mig att jag måste maka mig lite närmare dörren. Min enda tanke var - "typiskt män, ser dom inte att jag håller på att föda barn här - och så tror de att jag kan flytta på mig"!
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8
    Haha, ja -"flytta på en vägg eller nåt!"
    Gud o behöva maka på sig i det tillståndet man kan ju knappt byta position i sängen, oförlöst...
  16. 8
    Haha, ja -"flytta på en vägg eller nåt!"
    Gud o behöva maka på sig i det tillståndet man kan ju knappt byta position i sängen, oförlöst...
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Grattis! Skönt att allt gick bra. läste det du skrev för sambon så i natt har han knappt sovit livrädd för att nå liknande ska hända oss Men det verkar som om våran bebis helst vill stanna så länge som möjligt i värmen... Stora syster ville ju inte heller ut.
  18. 9
    Grattis! Skönt att allt gick bra. läste det du skrev för sambon så i natt har han knappt sovit livrädd för att nå liknande ska hända oss Men det verkar som om våran bebis helst vill stanna så länge som möjligt i värmen... Stora syster ville ju inte heller ut.
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Wow!
    Stort grattis till bebisen! Vilken dramatik han bjöd på!
  20. 10
    Wow!
    Stort grattis till bebisen! Vilken dramatik han bjöd på!
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11
    Ojojoj!!! Vilken spurt. Hoppas du mår bra Sprack du mycket eller klarade du dig? har en granne här som fick hemma i hallen själv med maken, hon sprack jättemycket för att ingen kunde tala om för henne hur mycket hon fick ta i....

    Jätte stort grattis till dig iaf!!
    Kram
  22. 11
    Ojojoj!!! Vilken spurt. Hoppas du mår bra Sprack du mycket eller klarade du dig? har en granne här som fick hemma i hallen själv med maken, hon sprack jättemycket för att ingen kunde tala om för henne hur mycket hon fick ta i....

    Jätte stort grattis till dig iaf!!
    Kram
  23. Medlem sedan
    Mar 2004
    #12
    Hahaha!! verkligen typiska det manliga släktet
  24. 12
    Hahaha!! verkligen typiska det manliga släktet
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Jösses!! Jag som tyckte att min dotter kom fort... Måste varit en chockartad upplevelse. Och du var ensam nästan hela vägen. Hur var det? Hann du tänka något alls? Det var verkligen en raketkille! Skönt att det gick bra!

    Kramar!
  26. 13
    Jösses!! Jag som tyckte att min dotter kom fort... Måste varit en chockartad upplevelse. Och du var ensam nästan hela vägen. Hur var det? Hann du tänka något alls? Det var verkligen en raketkille! Skönt att det gick bra!

    Kramar!
  27. Medlem sedan
    Aug 2004
    #14
    Grattis!! Ja det är vad jag kallar rakerbäbis!!! Tur att du var hemma och inte på stan!
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  28. 14
    Grattis!! Ja det är vad jag kallar rakerbäbis!!! Tur att du var hemma och inte på stan!
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #15
    Oj!! Wow vad spännande det måste ha varit! Tur att din man hann hem i alla fall!
  30. 15
    Oj!! Wow vad spännande det måste ha varit! Tur att din man hann hem i alla fall!
  31. Medlem sedan
    Oct 2008
    #16
    HÄFTIGT!! Skönt att slippa en långutdragen förlossning, även om jag förstår att ni är lite chockade
    Grattis grattis
  32. 16
    HÄFTIGT!! Skönt att slippa en långutdragen förlossning, även om jag förstår att ni är lite chockade
    Grattis grattis
  33. Medlem sedan
    Sep 2006
    #17
    Men snälla... vilken förlossning. Förstår chocken, jag hade fått panik!!
    Helt klart något att komma ihåg.
    Jätte grattis o hoppas att allt blir lite lugnare i fortsättningen
    Kramisar
    ~*~Under sker medan vi väntar. Mirakel tar lite längre tid~*~
  34. 17
    Men snälla... vilken förlossning. Förstår chocken, jag hade fått panik!!
    Helt klart något att komma ihåg.
    Jätte grattis o hoppas att allt blir lite lugnare i fortsättningen
    Kramisar
  35. Medlem sedan
    Aug 2003
    #18
    Grattis!
    Åh jag har drömt mardrömmar om din förlossning.
    Jag har BF idag och har drömt att jag oxå kommer stå där alldeles ensam. sen gick ju allt bra för dig och det är jättebra jue! Maken tycker jag är knäpp som håller på o frossar i förlossningsberättelser, men ajg kan inte låta bli...
    Skönt iaf att allt gått bra för er och lycka till med lilla bebben!
    kramar från erika (på besök från februarigruppen)
  36. 18
    Grattis!
    Åh jag har drömt mardrömmar om din förlossning.
    Jag har BF idag och har drömt att jag oxå kommer stå där alldeles ensam. sen gick ju allt bra för dig och det är jättebra jue! Maken tycker jag är knäpp som håller på o frossar i förlossningsberättelser, men ajg kan inte låta bli...
    Skönt iaf att allt gått bra för er och lycka till med lilla bebben!
    kramar från erika (på besök från februarigruppen)
  37. Medlem sedan
    Dec 2004
    #19
    Ja, jag sparck en hel del eftersom jag inte fick några fler krystvärkar när huvudet kommit ut. Så jag fick krysta utan värk samtidigt som ambulanspersonalen lirkade för att få loss axlarna och då kände jag själv att jag sprack en del. Som tur var sprack jag inte mot ändtarmen ( skräcken! ) och enligt BM som sydde var det ganska ytligt. Idag känns det helt OK där nere, så det kan inte ha varit så farligt.
  38. 19
    Ja, jag sparck en hel del eftersom jag inte fick några fler krystvärkar när huvudet kommit ut. Så jag fick krysta utan värk samtidigt som ambulanspersonalen lirkade för att få loss axlarna och då kände jag själv att jag sprack en del. Som tur var sprack jag inte mot ändtarmen ( skräcken! ) och enligt BM som sydde var det ganska ytligt. Idag känns det helt OK där nere, så det kan inte ha varit så farligt.
  39. Medlem sedan
    Dec 2004
    #20
    Ja, jag hann tänka " tänk den som ändå hade lite lustgas hemma" !
    Maken fick instruktioner av en BM på förlossningen hela tiden och när hon sa åt honom att få mig att lägga mig ner eftersom bebisen låg högt när vattnet gick tänkte jag: " Vad synd om den här bebisen dör för att jag inte kan lägga mig ner, men jag kan verkligen inte". Helt surrealistiskt! Kändes som att jag var utanför min egen kropp och helt utan kontroll. Obehagligt på ett sätt, men samtidigt skönt att inte behöva ta några egna beslut - kroppen skötte det själv liksom.
  40. 20
    Ja, jag hann tänka " tänk den som ändå hade lite lustgas hemma" !
    Maken fick instruktioner av en BM på förlossningen hela tiden och när hon sa åt honom att få mig att lägga mig ner eftersom bebisen låg högt när vattnet gick tänkte jag: " Vad synd om den här bebisen dör för att jag inte kan lägga mig ner, men jag kan verkligen inte". Helt surrealistiskt! Kändes som att jag var utanför min egen kropp och helt utan kontroll. Obehagligt på ett sätt, men samtidigt skönt att inte behöva ta några egna beslut - kroppen skötte det själv liksom.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Äntligen fredag äntligen.. ♥
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:20
  2. Raketbebis
    By cat m Vilgot o Molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 18:30
  3. Raketbebis är här!
    By miom in forum Förlossning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 10:10
  4. Äntligen glad, äntligen positivt!
    By hannsi in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 22:22
  5. Äntligen ÄNTLIGEN tillbaka!!!
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 12:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar