jag blir galen på min 2- åring (sömn)
Mammasnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    jag blir galen på min 2- åring (sömn)

    när hon vägrar att sova och bara håller på med annat fast hon är trött och gnor sig i ögonen jag försöker sjunga, stryka henne på ryggen vara mysig men hon bara flyger upp som en fjäder, det slutar med att jag lägger tillbaka henne mer och mer hårdhänt, känner mig som en fruktansvärd mamma, tillslut somnar hon

    hur fan pallar man??

    förresten har hon precis flyttat til stor säng
  2. 1
    jag blir galen på min 2- åring (sömn) när hon vägrar att sova och bara håller på med annat fast hon är trött och gnor sig i ögonen jag försöker sjunga, stryka henne på ryggen vara mysig men hon bara flyger upp som en fjäder, det slutar med att jag lägger tillbaka henne mer och mer hårdhänt, känner mig som en fruktansvärd mamma, tillslut somnar hon

    hur fan pallar man??

    förresten har hon precis flyttat til stor säng
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Att "stänga av" och koppla av så att man kan somna är något som många har svårt med, inte bara barn. Vår ena dotter somnade bäst om hon fick vara med i vardagsrummet, ligga i någons famn och ha lite lagom koll på oss andra. Den andra fick man lägga in i ett mörkt tyst rum där det inte hände något annat alls. När hon låg i spjälsängen kunde man gå därifrån men när hon flyttade över i större sägn fick man ligga brevid henne och vara genomtråkig. JAg brukade ligga och hålla i henne medan jag läste.
  4. 2
    Att "stänga av" och koppla av så att man kan somna är något som många har svårt med, inte bara barn. Vår ena dotter somnade bäst om hon fick vara med i vardagsrummet, ligga i någons famn och ha lite lagom koll på oss andra. Den andra fick man lägga in i ett mörkt tyst rum där det inte hände något annat alls. När hon låg i spjälsängen kunde man gå därifrån men när hon flyttade över i större sägn fick man ligga brevid henne och vara genomtråkig. JAg brukade ligga och hålla i henne medan jag läste.

Liknande trådar

  1. Jag blir galen på vår 5-åring
    By Tess5 in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 20:23
  2. Jag blir så arg på min 2-åring (sömn)
    By Familjnu in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 14:23
  3. Sömn för 1 1/2-åring?
    By Boelda in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 22:05
  4. Blir galen av 5 åring
    By fiia in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 07:23
  5. Jag blir galen snart *sömn*
    By Lena med Hampus 25/10 + 4 och bf 1/6 in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 20:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar