Ont i munnen.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Ont i munnen.

    Längst in i munnen har jag nog fått tandkötttsinflammation. Det började i morse, det blödde och det är ömt,svullet och gör skitont. Alvedon hjälper inte. har inget annat hemma heller.

    Jag borstar försiktigt med tandkräm på stället, det bedövar smärtan för en liten stund iaf. Listerine har jag också använt. Måste jag ringa tandläkaren? Såg på Apoteket att detta skulle vara bra, Corsodyl, ska köpa denna i morgon.

    Men har ngn en huskur, för jag lär ju inte kunna sova så bra med denna värk.
  2. 1
    Ont i munnen. Längst in i munnen har jag nog fått tandkötttsinflammation. Det började i morse, det blödde och det är ömt,svullet och gör skitont. Alvedon hjälper inte. har inget annat hemma heller.

    Jag borstar försiktigt med tandkräm på stället, det bedövar smärtan för en liten stund iaf. Listerine har jag också använt. Måste jag ringa tandläkaren? Såg på Apoteket att detta skulle vara bra, Corsodyl, ska köpa denna i morgon.

    Men har ngn en huskur, för jag lär ju inte kunna sova så bra med denna värk.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Har ingen bra huskur, men känner en massa empati för dig.
  4. 2
    Har ingen bra huskur, men känner en massa empati för dig.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Tack, detta är likvärdigt med att föda barn.
  6. 3
    Tack, detta är likvärdigt med att föda barn.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Ring tandläkaren så de kan spola rent. Annars finns risken att du inte får bort all "skit" så att inflammationen bara fortsätter. (Har tandborstningen inte hjälpt vid det här laget så är nog det fallet.)
    Har du testat att lägga en bit alvedon direkt mot det onda stället?
  8. 4
    Ring tandläkaren så de kan spola rent. Annars finns risken att du inte får bort all "skit" så att inflammationen bara fortsätter. (Har tandborstningen inte hjälpt vid det här laget så är nog det fallet.)
    Har du testat att lägga en bit alvedon direkt mot det onda stället?
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Om det kom så akut och gör så svinont som du säger så skulle jag råda dig att ringa tandläkarn snabbt -det låter som en infektion i en tandköttsficka eller så. Testa Cordosyl under tiden, om du har.
  10. 5
    Om det kom så akut och gör så svinont som du säger så skulle jag råda dig att ringa tandläkarn snabbt -det låter som en infektion i en tandköttsficka eller så. Testa Cordosyl under tiden, om du har.
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Nej, men jag nog prova.
  12. 6
    Nej, men jag nog prova.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Kan du inte lägga värktablett direkt på tanden? Inget vidare för emaljen men jag tycker det lindrar lite. Alvedon smaker ju fasansfullt, men acetylsalicylsyra är relativt sett okej
  14. 7
    Kan du inte lägga värktablett direkt på tanden? Inget vidare för emaljen men jag tycker det lindrar lite. Alvedon smaker ju fasansfullt, men acetylsalicylsyra är relativt sett okej
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Ska köpa i morgon.
  16. 8
    Ska köpa i morgon.
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Jag har precis gjort det, hoppas det hjälper.
  18. 9
    Jag har precis gjort det, hoppas det hjälper.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Köp corsodyl

    det funkar sketabra

    men ring tandis imorgon
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 10
    Köp corsodyl det funkar sketabra

    men ring tandis imorgon
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Jag ska.
  22. 11
    Jag ska.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Aaaaah... ja men då så. Då har jag det från en med erfarenhet. Kan jag komma med motargument ju. Rejäl tandvärk har man ju dessutom i 2-3 dagar. Lång förlossning.

    Sådan har jag haft... och jag har nog berättat vad som hände då (det är nog preskriberat).
  24. 12
    Aaaaah... ja men då så. Då har jag det från en med erfarenhet. Kan jag komma med motargument ju. Rejäl tandvärk har man ju dessutom i 2-3 dagar. Lång förlossning.

    Sådan har jag haft... och jag har nog berättat vad som hände då (det är nog preskriberat).
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    *S* Tandvärk är jämställt med bebisfödande ja. Vad har du haft, lång förlossning?
  26. 13
    *S* Tandvärk är jämställt med bebisfödande ja. Vad har du haft, lång förlossning?
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14
    Usch och fy. Har du inte en endaste liten ipren ? Det i kombination med alvedon är suvveränt till tandvärk. Någon du kan få låna av ??
    Jag brukar kombinera en ipren och två alvedon.

    Kan det vara visdomstand som spökar?
  28. 14
    Usch och fy. Har du inte en endaste liten ipren ? Det i kombination med alvedon är suvveränt till tandvärk. Någon du kan få låna av ??
    Jag brukar kombinera en ipren och två alvedon.

    Kan det vara visdomstand som spökar?
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Nä, men någonting ditåt. Visdomstand som betedde sig riktigt illa. Och jag hade en drömdejt samtidigt. Och istället för Alvedon lyckades jag av misstag ta Paracomp Flex... och drack lite vin.

    Och jag minns inte så mycket av den dejten, men hon ville inte se mig igen efter det
  30. 15
    Nä, men någonting ditåt. Visdomstand som betedde sig riktigt illa. Och jag hade en drömdejt samtidigt. Och istället för Alvedon lyckades jag av misstag ta Paracomp Flex... och drack lite vin.

    Och jag minns inte så mycket av den dejten, men hon ville inte se mig igen efter det
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    Tyvärr inga Ipren. jag får härda ut helt enkelt. Ringde faktiskt på hos en granne, men de hade inget. Det är nog ingen visdomstand, utan tandköttet som inte vill vara min kompis idag.
  32. 16
    Tyvärr inga Ipren. jag får härda ut helt enkelt. Ringde faktiskt på hos en granne, men de hade inget. Det är nog ingen visdomstand, utan tandköttet som inte vill vara min kompis idag.
  33. Medlem sedan
    Apr 2008
    #17
    Taskig kombo! Verkligen. Men du missade nog inget ändå där kanske.
  34. 17
    Taskig kombo! Verkligen. Men du missade nog inget ändå där kanske.
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Inte jag kanske, men hon gjorde nog det
  36. 18
    Inte jag kanske, men hon gjorde nog det
  37. Medlem sedan
    Nov 2006
    #19
    Å, neeeej!! Det där är ju tragik! Eller kanske tragikomik, om man är på det humöret, men det tog ett tag att bli det, kan jag tänka mig... *asg*
  38. 19
    Å, neeeej!! Det där är ju tragik! Eller kanske tragikomik, om man är på det humöret, men det tog ett tag att bli det, kan jag tänka mig... *asg*
  39. Medlem sedan
    Apr 2008
    #20
    Det tror jag säkert. ) Men du gör nog inte om det.
  40. 20
    Det tror jag säkert. ) Men du gör nog inte om det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ont i munnen
    By Nilsson_84 in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 13:02
  2. Munnen
    By Norping in forum _1106 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 21:07
  3. Har du ont i munnen?
    By mmaddee in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 21:11
  4. Ont i munnen
    By Mollsan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 21:13
  5. Ont i munnen
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 21:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar