Sjuka familjen...
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Sjuka familjen...

    Nu har pojkarna blivit sjuka igen..hemma från dagis igen...sedan de började i januari har de varit sjuka egentligen hela tiden. Jag trodde jag skulle få in extrapengar med tanke på att jag skulle jobba heltid, men ungarna sjukam jag har varit sjuk. Maken har varit sjuk...mindre pengar, men betalar ändå 2100 kr/mån på dagis..detta resulterar ju i att vi har mindre än vad vi hade när jag gick hemma med båda och då var vi alla friska..

    trots sjukdommar hinner man inte vila...jag har ungarna om dagarna och jobbar nätterna..undrar hur länge jag orkar med detta med knappt någon sömn och all oro om allt man tänker på...

    Skulle egentligen gått till BM idag men fick avboka. Inte varit där sedan vecka 9 och är Rh negativ så jag borde ta nya blodprov snart..

    Skulle oxå varit nere i stugan och tvättat idag men fick avboka det med...
    Suck suck suck

    Hoppas de blir friska snart..skit jobbigt att se dem så slöa och hängiga
  2. 1
    Sjuka familjen... Nu har pojkarna blivit sjuka igen..hemma från dagis igen...sedan de började i januari har de varit sjuka egentligen hela tiden. Jag trodde jag skulle få in extrapengar med tanke på att jag skulle jobba heltid, men ungarna sjukam jag har varit sjuk. Maken har varit sjuk...mindre pengar, men betalar ändå 2100 kr/mån på dagis..detta resulterar ju i att vi har mindre än vad vi hade när jag gick hemma med båda och då var vi alla friska..

    trots sjukdommar hinner man inte vila...jag har ungarna om dagarna och jobbar nätterna..undrar hur länge jag orkar med detta med knappt någon sömn och all oro om allt man tänker på...

    Skulle egentligen gått till BM idag men fick avboka. Inte varit där sedan vecka 9 och är Rh negativ så jag borde ta nya blodprov snart..

    Skulle oxå varit nere i stugan och tvättat idag men fick avboka det med...
    Suck suck suck

    Hoppas de blir friska snart..skit jobbigt att se dem så slöa och hängiga
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Usch då. Det är bedrövligt strax efter inskolningen på dagis med alla sjukdomar. Och du som har två små får det ju dubbelt upp!
    Måste du verkligen jobba nätterna när du har två sjuklingar hemma? Jag förstår ju att det blir kännbart ekonomiskt, men du måste ta hand om dig och lill* i magen också.
    Hoppas ni snart blir friska. Skickar "krya-på-er-kramar".
  4. 2
    Usch då. Det är bedrövligt strax efter inskolningen på dagis med alla sjukdomar. Och du som har två små får det ju dubbelt upp!
    Måste du verkligen jobba nätterna när du har två sjuklingar hemma? Jag förstår ju att det blir kännbart ekonomiskt, men du måste ta hand om dig och lill* i magen också.
    Hoppas ni snart blir friska. Skickar "krya-på-er-kramar".
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Måste måste jag väl inte.. men å andra sidan så är det inte så jätte mycket vila hemma heller, så då kan jag lika gärna jobba...och få in de extrapengarna som ändå behövs..

    Tack för svaret
  6. 3
    Måste måste jag väl inte.. men å andra sidan så är det inte så jätte mycket vila hemma heller, så då kan jag lika gärna jobba...och få in de extrapengarna som ändå behövs..

    Tack för svaret
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Trist med sjuka barn

    Hampus var också mycket sjuk i början medan Matilda har varit hemma en enda gång sen hon började i augusti. Ta hand om dig och magen så gott du kan i alla fall.
  8. 4
    Trist med sjuka barn Hampus var också mycket sjuk i början medan Matilda har varit hemma en enda gång sen hon började i augusti. Ta hand om dig och magen så gott du kan i alla fall.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Så jobbigt när de blir sjuka hela tiden..Wiktor har ändå varit sjuk i snart 5 månader...av och på..
  10. 5
    Så jobbigt när de blir sjuka hela tiden..Wiktor har ändå varit sjuk i snart 5 månader...av och på..
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Låter inge kull alls Hoppas verkligen att de kryar på sig och att ni får vara friska under våren. Vi har klarat oss bra. Fanny hade en lättare magsjuka för ett par veckor sedan, men sen inget mer, "Peppar peppar"
  12. 6
    Låter inge kull alls Hoppas verkligen att de kryar på sig och att ni får vara friska under våren. Vi har klarat oss bra. Fanny hade en lättare magsjuka för ett par veckor sedan, men sen inget mer, "Peppar peppar"

Liknande trådar

  1. Sjuka familjen:(
    By fru ragge in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 17:08
  2. Sjuka familjen
    By fru ragge in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 07:22
  3. Sjuka familjen
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 21:29
  4. Sjuka familjen...
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 16:22
  5. Sjuka familjen
    By Camilla in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 13:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar