Vad är individuell ränta?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Vad är individuell ränta?

    Jag har aldrig tagit ett lån i mitt liv, så jag vet ingenting. Läser nu om individuell ränta. En bank har 4-9% en annan 6-13%. Hur vet man vilken ränta man kommera att få? Funderar på om jag ska gå emot mina principer och ta lån för att köpa en bil. Vi har bara en och nu har sambon börjat jobba längre bort. Jag blir så låst och beroende av andra under veckorna när jag inte har egen bil. Tänkte kanske ett lån på 30-40 000 med återbetalning på 2-3 år högst. Spelar summan och återbetalningstiden roll i hur hög ränta man får?
  2. 1
    Vad är individuell ränta? Jag har aldrig tagit ett lån i mitt liv, så jag vet ingenting. Läser nu om individuell ränta. En bank har 4-9% en annan 6-13%. Hur vet man vilken ränta man kommera att få? Funderar på om jag ska gå emot mina principer och ta lån för att köpa en bil. Vi har bara en och nu har sambon börjat jobba längre bort. Jag blir så låst och beroende av andra under veckorna när jag inte har egen bil. Tänkte kanske ett lån på 30-40 000 med återbetalning på 2-3 år högst. Spelar summan och återbetalningstiden roll i hur hög ränta man får?
  3. Medlem sedan
    Mar 1998
    #2
    Individuell ränta är väl som så att ju kreditvärdigare du anses desto lägre ränta kan du få. Och tvärtom då. Hur hög ränta man själv får är nog svårt att veta innan du pratat med banken.
  4. 2
    Individuell ränta är väl som så att ju kreditvärdigare du anses desto lägre ränta kan du få. Och tvärtom då. Hur hög ränta man själv får är nog svårt att veta innan du pratat med banken.

Liknande trådar

  1. Någon som vet vad individuell
    By Furiosa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 18:36
  2. Individuell studiegång!
    By Sarapia in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 11:55
  3. Individuell utvecklingsplan
    By mi32 in forum Skolbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 18:25
  4. Individuell utvecklingsplan?
    By Anna in forum Småbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 20:23
  5. Individuell utvecklingsplan i all ära,
    By Själv uppstressad in forum _96 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar