NU är det dags!
Träning
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    NU är det dags!

    Har varit förkyld o risig ända sen nyår... Är fortfarande trött, men känner för att strunta i det nu ...

    Ska ner i vikt, få upp kondisen och bli starkare!

    Har läst hos er här inne ett tag och vet att ni är bra på att peppa... så jag hoppas få lite tips och mycket pepp!

    Planen är som följer...
    *Äta nyttigt, kör lite GI-inspirerat
    *Powerwalks tre ggr/vecka

    sen ska jag dra i gång med pump 2 kvällar i veckan... vad säger ni om den?
  2. 1
    NU är det dags! Har varit förkyld o risig ända sen nyår... Är fortfarande trött, men känner för att strunta i det nu ...

    Ska ner i vikt, få upp kondisen och bli starkare!

    Har läst hos er här inne ett tag och vet att ni är bra på att peppa... så jag hoppas få lite tips och mycket pepp!

    Planen är som följer...
    *Äta nyttigt, kör lite GI-inspirerat
    *Powerwalks tre ggr/vecka

    sen ska jag dra i gång med pump 2 kvällar i veckan... vad säger ni om den?
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    låter bra men take care

    Roligt att du vill komma igång och har viljan och gnistan, det är A och O. Eftersom du är lite konvalescent fortfarande föreslår jag att du börjar lite försiktigt.

    Maten: JA börja NU! Mycket grönt är bara bra för kroppen.

    Träningen: börja med att boka in dina träningar i kalendern. Den här veckan och nästa bokar du in dina tre promenader. Börja inte med att powerwalka alla pass hela tiden. Du vill inte ge kroppen en chock så den blir sjuk direkt igen - eller inte vill ut på ett nytt pass om ett par dagar.

    Första passet: vanlig promenad.
    Andra passet: lägg in ett par kortare avsnitt mitt i där du drar upp tempot ( 3+3+3 minuter kanske).
    Tredje passet: lägg till ytterligare något snabbare avsnitt. Nästa pass kan du förlänga de snabbare avsnitten någon minut.

    Fortsätt så och så småningom orkar kroppen ta i hela rundan. Gå gärna i terräng det stärker fler muskler än att gå på asfalt. Ännu hellre rakt ut i skogen (obanad terräng). Det går ju att gå bredvid stigen om man vill ha den effekten och ändå hitta hem utan problem...

    Om ett par-tre veckor provar du på att lägga till ett bodypumppass i veckan. Funkar det så lägg till det andra ytterligare några veckor senare.

    Målet ska vara ett program som kroppen och hjärnan klarar av under lång tid framöver. Inte ett fullspäckat program pang på som blir för mycket vilket gör att du lägger av efter påsk. Lycka till!
  4. 2
    låter bra men take care Roligt att du vill komma igång och har viljan och gnistan, det är A och O. Eftersom du är lite konvalescent fortfarande föreslår jag att du börjar lite försiktigt.

    Maten: JA börja NU! Mycket grönt är bara bra för kroppen.

    Träningen: börja med att boka in dina träningar i kalendern. Den här veckan och nästa bokar du in dina tre promenader. Börja inte med att powerwalka alla pass hela tiden. Du vill inte ge kroppen en chock så den blir sjuk direkt igen - eller inte vill ut på ett nytt pass om ett par dagar.

    Första passet: vanlig promenad.
    Andra passet: lägg in ett par kortare avsnitt mitt i där du drar upp tempot ( 3+3+3 minuter kanske).
    Tredje passet: lägg till ytterligare något snabbare avsnitt. Nästa pass kan du förlänga de snabbare avsnitten någon minut.

    Fortsätt så och så småningom orkar kroppen ta i hela rundan. Gå gärna i terräng det stärker fler muskler än att gå på asfalt. Ännu hellre rakt ut i skogen (obanad terräng). Det går ju att gå bredvid stigen om man vill ha den effekten och ändå hitta hem utan problem...

    Om ett par-tre veckor provar du på att lägga till ett bodypumppass i veckan. Funkar det så lägg till det andra ytterligare några veckor senare.

    Målet ska vara ett program som kroppen och hjärnan klarar av under lång tid framöver. Inte ett fullspäckat program pang på som blir för mycket vilket gör att du lägger av efter påsk. Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    Tack!

    Jo jag ska ta det lugnt i början, ska nog följa din plan där, låter bra Tror du talar av erfarenhet oxå, efter vad jag läst här inne

    Tack för tips!
  6. 3
    Tack! Jo jag ska ta det lugnt i början, ska nog följa din plan där, låter bra Tror du talar av erfarenhet oxå, efter vad jag läst här inne

    Tack för tips!

Liknande trådar

  1. Nu är det dags!
    By blixten80 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 09:50
  2. Dags
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 23:44
  3. Hur dags?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 22:24
  4. Dags att åka
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 10:37
  5. dags att ge upp...?
    By -Sara- in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 17:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar