Fladder i magen?
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Fladder i magen?

    Nu blir jag konfunderad. Nyss kände jag ett tydligt fladder långt nere i magen, typ nere vid urinblåsan. Det kom och gick på några sekunder. Men inte kan man känna något redan, det borde vara fysiskt omöjligt(v.9)? Förra barnet kände jag distinkt fladder i v 13-14, med första var det typ i v 16-17.
    Så det var väl världens mest lågt liggande tarm som spelade mig ett spratt..eller? Har någon varit med om supertidiga sprattelkänslor?
  2. 1
    Fladder i magen? Nu blir jag konfunderad. Nyss kände jag ett tydligt fladder långt nere i magen, typ nere vid urinblåsan. Det kom och gick på några sekunder. Men inte kan man känna något redan, det borde vara fysiskt omöjligt(v.9)? Förra barnet kände jag distinkt fladder i v 13-14, med första var det typ i v 16-17.
    Så det var väl världens mest lågt liggande tarm som spelade mig ett spratt..eller? Har någon varit med om supertidiga sprattelkänslor?
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Jag tycker jag känner barnet ibland, men det är bara en liten muskel som rycker...
  4. 2
    Jag tycker jag känner barnet ibland, men det är bara en liten muskel som rycker...
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Har också känt så vid ett par tillfällen! Men det är ju helt sjukt om det, mot alla förmodan, skulle vara bebisen man känner redan.... Fast det vore ju häftigt i fall det var så!
  6. 3
    Har också känt så vid ett par tillfällen! Men det är ju helt sjukt om det, mot alla förmodan, skulle vara bebisen man känner redan.... Fast det vore ju häftigt i fall det var så!
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Skönt att det inte bara är jag.. Har flera ggr känt nåt typ små luftbubblor/ryckningar eller hur ska jag förklara.?... Går in iv.11+0 imorgon. Minns tyvärr inte hur det kändes med pojkarna, sist var ju för 6½år sen...
  8. 4
    Skönt att det inte bara är jag.. Har flera ggr känt nåt typ små luftbubblor/ryckningar eller hur ska jag förklara.?... Går in iv.11+0 imorgon. Minns tyvärr inte hur det kändes med pojkarna, sist var ju för 6½år sen...
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    jag med!

    två eller tre gånger har jag känt ett slags kurrande eller fladder jättelångt ner i magen, ungefär vid urinblåsan. Jag har också avfärdat det som lite gaser eller något, men i bakhuvudet har jag ändå tänkt att det kanske var en supertidig upplevelse... Kul att fler har känt något liknande, då kanske det är minibebis ändå!
  10. 5
    jag med! två eller tre gånger har jag känt ett slags kurrande eller fladder jättelångt ner i magen, ungefär vid urinblåsan. Jag har också avfärdat det som lite gaser eller något, men i bakhuvudet har jag ändå tänkt att det kanske var en supertidig upplevelse... Kul att fler har känt något liknande, då kanske det är minibebis ändå!
  11. Anamone
    #6
    Jag med! dag på jobbet var det som att det bara tjongade till liksom.men i mitt fall var det nog mera livmodern som liksom hoppade till ( jag är bara i 8+3).
    har haft mycket fantomsparkar redan innan jag var gravid men det härkändes annorlunda.
  12. 6
    Jag med! dag på jobbet var det som att det bara tjongade till liksom.men i mitt fall var det nog mera livmodern som liksom hoppade till ( jag är bara i 8+3).
    har haft mycket fantomsparkar redan innan jag var gravid men det härkändes annorlunda.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Hi hi, det känner jag också lite då och då. Kommer ju ihåg precis hur det kändes. Men jag är rätt säker på att det är tarmarna som spökar i mitt fall, men säker är jag förstås inte. Men åh, vad jag längtar efter att få känna fladdret på riktigt.
  14. 7
    Hi hi, det känner jag också lite då och då. Kommer ju ihåg precis hur det kändes. Men jag är rätt säker på att det är tarmarna som spökar i mitt fall, men säker är jag förstås inte. Men åh, vad jag längtar efter att få känna fladdret på riktigt.

Liknande trådar

  1. Fladder =)
    By mullemull in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-25, 08:31
  2. Mag-fladder?
    By kids in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 19:16
  3. Fladder i magen
    By sanna_80 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 16:55
  4. fladder
    By bf 18 nov in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 08:15
  5. Fladder i magen
    By ksna in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 14:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar