Gardasjön?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Gardasjön?

    Älskar Italien och funderar på att åka till Gardasjön i sommar. Kan det vara något? Har två barn som är 8 och 12 år. Är det bra att bada där? Någon som varit i Peschiera?
  2. 1
    Gardasjön? Älskar Italien och funderar på att åka till Gardasjön i sommar. Kan det vara något? Har två barn som är 8 och 12 år. Är det bra att bada där? Någon som varit i Peschiera?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Härligt!

    Jag älskar området runt Gardasjön, sök här i snacket så får du nog träff på flera inlägg från mig. Svarar lite snabbt nu också, så får du fråga igen om du undrar nå´t mer. Peschiera är mysigt! Ligger nära till mkt, Gardaland (som ju är ett "måste" med barn i din ålder ), Sirmione (där bodde vi sist, jättemysigt!), Marknaden i Lazise och om man gillar storstäder, Verona.

    Vi har inte badat i Peschiera, enda stället som vi badat i sjön (som f.ö inte är så jätte varm) är uppe i norra delen Riva de Garda, där var det toppen bra att bara. Plastpuntoner i sjön med hopptorn och nå´n liten ruschkana osv. Riva de Garda gillar jag mkt.

    Sök i snacket efter mer info, det finns nog mer!
    Trevlig Resa!
    /Pillan
  4. 2
    Härligt! Jag älskar området runt Gardasjön, sök här i snacket så får du nog träff på flera inlägg från mig. Svarar lite snabbt nu också, så får du fråga igen om du undrar nå´t mer. Peschiera är mysigt! Ligger nära till mkt, Gardaland (som ju är ett "måste" med barn i din ålder ), Sirmione (där bodde vi sist, jättemysigt!), Marknaden i Lazise och om man gillar storstäder, Verona.

    Vi har inte badat i Peschiera, enda stället som vi badat i sjön (som f.ö inte är så jätte varm) är uppe i norra delen Riva de Garda, där var det toppen bra att bara. Plastpuntoner i sjön med hopptorn och nå´n liten ruschkana osv. Riva de Garda gillar jag mkt.

    Sök i snacket efter mer info, det finns nog mer!
    Trevlig Resa!
    /Pillan
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    ja Gardasjön är ett helt underbart ställe!
    Utmärkta badställen. Vi körde runt hela Gardasjön o stannade på olika ställlen, övernattade inte på alla dock. Skulle gärna åak dit igen. Det är så vackert där!
  6. 3
    ja Gardasjön är ett helt underbart ställe!
    Utmärkta badställen. Vi körde runt hela Gardasjön o stannade på olika ställlen, övernattade inte på alla dock. Skulle gärna åak dit igen. Det är så vackert där!
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Jag har varit där och klättrat, det finns en del jättefin klättring med härlig utsikt. Dessutom finns det små "klätterparker" (eller vad man ska kalla dem) med små korta banor som skulle kunna passa barnen.
  8. 4
    Jag har varit där och klättrat, det finns en del jättefin klättring med härlig utsikt. Dessutom finns det små "klätterparker" (eller vad man ska kalla dem) med små korta banor som skulle kunna passa barnen.

Liknande trådar

  1. Gardasjön i sommar - tips?
    By PetraR in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 17:22
  2. Gardasjön vs Toscana?
    By Hedda m 3 in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 11:12
  3. vädret vid gardasjön i sep?
    By Anne S in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 22:45
  4. lgh/hus Gardasjön
    By Nathalie78 in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 21:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar