Då var det dags...
_0911 Novemberbarn
  1. Pirrigt!
    #1

    Då var det dags...

    ... att skriva en rad här. En liten trea är det vi har i tankarna. Känns roligt men nervöst, under min senaste graviditet mådde jag inte alls bra och förlossningen var ett halvt trauma. Men men bättre lycka nästa gång kanske?
    Det enda som kan tänkas grusa bebisfabrikens glädjeämnen lite är en så tråkig, praktiskt grej som att jag bara är timanställd på mitt arbete där jag trivs väldigt bra. Är rädd för att inte få fortsätta senare om jag blir gravid. Samtidigt har jag ingen lust att vänta mer, livet tuffar ju trots allt på och vem vet när jag får en fast tjänst....
    Jaja igång är vi i alla fall, denna månad är första försöket och jag vågar inte hoppas för mycket på att det ska ta sig på en gång. Men visst vore det underbart om det gjorde det
  2. 1
    Då var det dags... ... att skriva en rad här. En liten trea är det vi har i tankarna. Känns roligt men nervöst, under min senaste graviditet mådde jag inte alls bra och förlossningen var ett halvt trauma. Men men bättre lycka nästa gång kanske?
    Det enda som kan tänkas grusa bebisfabrikens glädjeämnen lite är en så tråkig, praktiskt grej som att jag bara är timanställd på mitt arbete där jag trivs väldigt bra. Är rädd för att inte få fortsätta senare om jag blir gravid. Samtidigt har jag ingen lust att vänta mer, livet tuffar ju trots allt på och vem vet när jag får en fast tjänst....
    Jaja igång är vi i alla fall, denna månad är första försöket och jag vågar inte hoppas för mycket på att det ska ta sig på en gång. Men visst vore det underbart om det gjorde det
  3. Chili-
    #2
    Hej där!
    Vi har det lika, du och jag! Hoppas också på en trea men är lite orolig för jobbet. Har ett vikariat som går ut i oktober och arbete är det roligaste jag har haft under hela mitt liv. Är rädd att det inte kommer att förlängas om jag blir gravid.

    Jag har också mått fruktansvärt dåligt under de första 15- 20 veckorna. Förlamande illamående gjorde det omöjlit för mig att leva ett någorlunda normalt liv...

    Håller tummarna för oss båda!
  4. 2
    Hej där!
    Vi har det lika, du och jag! Hoppas också på en trea men är lite orolig för jobbet. Har ett vikariat som går ut i oktober och arbete är det roligaste jag har haft under hela mitt liv. Är rädd att det inte kommer att förlängas om jag blir gravid.

    Jag har också mått fruktansvärt dåligt under de första 15- 20 veckorna. Förlamande illamående gjorde det omöjlit för mig att leva ett någorlunda normalt liv...

    Håller tummarna för oss båda!
  5. Pirrigt!
    #3

    Hej!

    Ja visst är det trist att sånt som jobbet ska ta udden av förtjusningen men jag försöker tänka att det löser sig på något sätt för att inte oroa mig i onödan

    Jag mådde också hemskt illa hela förra graviditeten, det gav liksom aldrig med sig. Sen blev jag "utbränd" under graviditeten. Ja inte pga graviditeten men pga jag hade det väldigt stressigt runt omkring mig och var sjukskriven halva graviditeten. Det tog lång tid efteråt att "komma tillbaka" och jag är lite nervös för att jag ska börja må dåligt igen just för att det var så jobbigt att komma ur det värsta. Men den nervositeten/risken får jag stå ut med för vi väldigt gärna ha ett barn till till vår lilla skara
  6. 3
    Hej! Ja visst är det trist att sånt som jobbet ska ta udden av förtjusningen men jag försöker tänka att det löser sig på något sätt för att inte oroa mig i onödan

    Jag mådde också hemskt illa hela förra graviditeten, det gav liksom aldrig med sig. Sen blev jag "utbränd" under graviditeten. Ja inte pga graviditeten men pga jag hade det väldigt stressigt runt omkring mig och var sjukskriven halva graviditeten. Det tog lång tid efteråt att "komma tillbaka" och jag är lite nervös för att jag ska börja må dåligt igen just för att det var så jobbigt att komma ur det värsta. Men den nervositeten/risken får jag stå ut med för vi väldigt gärna ha ett barn till till vår lilla skara
  7. Lite anonym i början
    #4
    Hejsan!!

    Jag sitter i precis samma sits.. nästan läskigt likt. Har två barn sen tidigare och är supersugen på nummer tre. Men jag är bara timanställd, och jag tänkte fortsätta med mitt jobb länge (om det nu går) och sen jobba kvällar ibland så att pappan kan ta hand om lill*n. Det är min plan, men jag vet att det kan ändra sig.. Men fortfarande hoppas jag på ett stort +. Har inte testat ännu... får vänta ett par dagar till =)

    Kraamizar
  8. 4
    Hejsan!!

    Jag sitter i precis samma sits.. nästan läskigt likt. Har två barn sen tidigare och är supersugen på nummer tre. Men jag är bara timanställd, och jag tänkte fortsätta med mitt jobb länge (om det nu går) och sen jobba kvällar ibland så att pappan kan ta hand om lill*n. Det är min plan, men jag vet att det kan ändra sig.. Men fortfarande hoppas jag på ett stort +. Har inte testat ännu... får vänta ett par dagar till =)

    Kraamizar
  9. anonymt namn
    #5

    Missade ÄL-dagen

    tusan också. hade ÄL igår men dagen var laddad med tjaffs och irritation och när kvällen kom var stämningen inte alls på topp. Klarade bara inte av att vara en mekanisk verkstad och göra det bara för att det skulle vara, så ÄL eller inte så det blev ingen bebisfabrik igår .
    Dock kanske det kan finnas någon liten överlevare kvar därinne efter aktiviteterna två dagar tidigare om man har tur. Läste att de kan leva 2-5 dagar i livmoderna så det är bara att hoppas på att man har en extra gymnsam miljö a la spermiernas Bahamas eller något liknanade .

    PS. Tjaffset gick över och det kändes bättre "i luften" nu i morse. Men lite surt på ÄL:n..... DS
  10. 5
    Missade ÄL-dagen tusan också. hade ÄL igår men dagen var laddad med tjaffs och irritation och när kvällen kom var stämningen inte alls på topp. Klarade bara inte av att vara en mekanisk verkstad och göra det bara för att det skulle vara, så ÄL eller inte så det blev ingen bebisfabrik igår .
    Dock kanske det kan finnas någon liten överlevare kvar därinne efter aktiviteterna två dagar tidigare om man har tur. Läste att de kan leva 2-5 dagar i livmoderna så det är bara att hoppas på att man har en extra gymnsam miljö a la spermiernas Bahamas eller något liknanade .

    PS. Tjaffset gick över och det kändes bättre "i luften" nu i morse. Men lite surt på ÄL:n..... DS
  11. Pirrigt
    #6

    Var jag

    som skrev ovan Glömde byta namn
  12. 6
    Var jag som skrev ovan Glömde byta namn
  13. Pirrigt!
    #7

    Jag känner

    att kommande barn nog kanske kommer att bli mitt sista (man ska aldrig säga aldirg men det känns så . Jag ville ha fyra, sambon två så å är ju tre en kompromiss ). Så jag vill inte skynda tillbaka till jobbet för fort och missa bebisperioden. Men däremot kan jag tänka mig att börja jobba så där två dar i veckan när bebisen är runt sex-åtta månader (eller rättare sagt när den kan äta vanlig mat och inte bara livnär sig på amning längre). Det skulle min sambo tycka vara bra också tror jag. Han får krupp på att vara helt föräldraledig och bara gå hemma (trivs inte när han inte arbetar. Är lika dant på semestern ) men han vill vara hemma lite grand.
    Men visst känns det lite jobbigt att man inte sitter säker på jobbet. Orättvist också, man vill ju ha rätt att lev aoch planera sitt liv trots att man bara är timmis.
  14. 7
    Jag känner att kommande barn nog kanske kommer att bli mitt sista (man ska aldrig säga aldirg men det känns så . Jag ville ha fyra, sambon två så å är ju tre en kompromiss ). Så jag vill inte skynda tillbaka till jobbet för fort och missa bebisperioden. Men däremot kan jag tänka mig att börja jobba så där två dar i veckan när bebisen är runt sex-åtta månader (eller rättare sagt när den kan äta vanlig mat och inte bara livnär sig på amning längre). Det skulle min sambo tycka vara bra också tror jag. Han får krupp på att vara helt föräldraledig och bara gå hemma (trivs inte när han inte arbetar. Är lika dant på semestern ) men han vill vara hemma lite grand.
    Men visst känns det lite jobbigt att man inte sitter säker på jobbet. Orättvist också, man vill ju ha rätt att lev aoch planera sitt liv trots att man bara är timmis.

Liknande trådar

  1. Nu är det dags!
    By blixten80 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 09:50
  2. Dags
    By -svea- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 23:44
  3. Hur dags?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 22:24
  4. Dags att åka
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 10:37
  5. dags att ge upp...?
    By -Sara- in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 17:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar