Dags att planera semestern?
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Dags att planera semestern?

    Var ska era 2-åringar semestra i år?
    Vi tar nog våran lille skrotnisse med oss till Dalarna i år men om orken sviktar och jag ballar ur så blir det stugan i Älvsbyn hela sommaren och dagsturer till Piteå havsbad som varje år. Lite skönt att göra det man alltid gör. Jag har inga bra nerver för skrikiga barn i bil men med god vilja, mycket vatten i flaskor och rejäla solglasögon så kanske....
    jag är grymt sugen på Dalarna och maken är med på noterna. Det blir husvagn för oss, billigast så.
    Kärlekens dörr är svår att öppna och svår att stänga.

    Jag bloggar: http://idennaljuvasommartid.blogg.se
  2. 1
    Dags att planera semestern? Var ska era 2-åringar semestra i år?
    Vi tar nog våran lille skrotnisse med oss till Dalarna i år men om orken sviktar och jag ballar ur så blir det stugan i Älvsbyn hela sommaren och dagsturer till Piteå havsbad som varje år. Lite skönt att göra det man alltid gör. Jag har inga bra nerver för skrikiga barn i bil men med god vilja, mycket vatten i flaskor och rejäla solglasögon så kanske....
    jag är grymt sugen på Dalarna och maken är med på noterna. Det blir husvagn för oss, billigast så.
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2
    Vi har hyrt en stuga i Bohuslän. Skall bli supermysigt.
  4. 2
    Vi har hyrt en stuga i Bohuslän. Skall bli supermysigt.
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    bulgarien hoppas jag på,lagom lång flygresa m Moa och en 4-5 mån bebis.
  6. 3
    bulgarien hoppas jag på,lagom lång flygresa m Moa och en 4-5 mån bebis.
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Vi ska försöka komma iväg till Italien. Vi älskar Italien båda två och skulle gärna hyra ett hus där i någon vecka eller två. Allt beror på hur det går med förlossningen osv. Men annars blir det Halmstad och landet ett par veckor som vanligt.
  8. 4
    Vi ska försöka komma iväg till Italien. Vi älskar Italien båda två och skulle gärna hyra ett hus där i någon vecka eller två. Allt beror på hur det går med förlossningen osv. Men annars blir det Halmstad och landet ett par veckor som vanligt.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Ser att ni funderar på att besöka min trakter i sommar.
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  10. 5
    Ser att ni funderar på att besöka min trakter i sommar.
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Vr bor ni?
    Har du några tips om sevädheter. Vad tror du om att campa i Leksand eller är det knökfullt där pga leklandet. Kanske man skulle campa i Rättvik och bara åka en dag till sommarland. Jag har semestrat i Rättvik innan. Där är det väl lugnt har jag för mig. Ändå kan man ju bada där med. Eller hur var det nu...Och HUR långt är det från Leksand till Falun? kan du svara så blir jag glad.
  12. 6
    Vr bor ni?
    Har du några tips om sevädheter. Vad tror du om att campa i Leksand eller är det knökfullt där pga leklandet. Kanske man skulle campa i Rättvik och bara åka en dag till sommarland. Jag har semestrat i Rättvik innan. Där är det väl lugnt har jag för mig. Ändå kan man ju bada där med. Eller hur var det nu...Och HUR långt är det från Leksand till Falun? kan du svara så blir jag glad.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7

    Dalarna

    Jag bor i Borlänge. Mellan Leksand & Falun är det ca 6 mil. Hur fullt de är på campingarna beror på när ni tänker åka. V31 är det oftast fullt pga classic car week. Rättvik har två campingar en som ligger vid siljan & en som ligger i "stan". Tips på sevärdheter.... beror lite på om man vill se eller göra saker. Men falu gruva, carl larsson gården. framtids museet, toomte land, sommarland, orsa grönklint, är väl bara några av sakerna jag kan komma på
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  14. 7
    Dalarna Jag bor i Borlänge. Mellan Leksand & Falun är det ca 6 mil. Hur fullt de är på campingarna beror på när ni tänker åka. V31 är det oftast fullt pga classic car week. Rättvik har två campingar en som ligger vid siljan & en som ligger i "stan". Tips på sevärdheter.... beror lite på om man vill se eller göra saker. Men falu gruva, carl larsson gården. framtids museet, toomte land, sommarland, orsa grönklint, är väl bara några av sakerna jag kan komma på
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Tack för ditt svar. Carl Larssongåden vill jag till, det är a och o för mig när det gäller denna semester. Gruvan har jag googlat på och dit vill jag också..tack för länk och tips. Vi får se om vi kommer oss ner men jag hoppas. Jag har sem. första perioden så classic meet kommer vi att missa till gubbens förtret. Få se om vi kommer oss ner. I bland känns det tufft att resa så långt, och stuga hade varit skönt jämfört med husvagn men hur XXX ska man ha råd med det då..men som jag längtar. Rättvik är så lugnt och fint annars så där kanske man kan campa och stora folkmassor och stress pallar inte åttabarnsmamman i år (heller).
  16. 8
    Tack för ditt svar. Carl Larssongåden vill jag till, det är a och o för mig när det gäller denna semester. Gruvan har jag googlat på och dit vill jag också..tack för länk och tips. Vi får se om vi kommer oss ner men jag hoppas. Jag har sem. första perioden så classic meet kommer vi att missa till gubbens förtret. Få se om vi kommer oss ner. I bland känns det tufft att resa så långt, och stuga hade varit skönt jämfört med husvagn men hur XXX ska man ha råd med det då..men som jag längtar. Rättvik är så lugnt och fint annars så där kanske man kan campa och stora folkmassor och stress pallar inte åttabarnsmamman i år (heller).

Liknande trådar

  1. Dags att planera graviditeten
    By Zusy in forum _1105 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 16:18
  2. dags att planera
    By mammaAngelica in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 11:59
  3. dags att planera
    By mammaAngelica in forum _0407 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 20:17
  4. Dags att planera sommaren
    By Skrållan med Elsa in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 18:01
  5. hur planera semestern?
    By salvia in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 17:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar