En SIXTEN!
_0902 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    En SIXTEN!

    I tisdags kom Sixten med planerat snitt. Han vägde 3350 g och var 50 cm. Snittet gick bra, operationspersonalen kändes lite stressade så det var inte en så lugn upplevelse som jag hade trott det skulle bli. 09.02 föddes han och tårarna sprutade när jag hörde hans små skrik. Det kändes så otroligt skönt att äntligen få se och röra honom. Allt har gått bra. Han var lite kvidig i början som en del snittade bebisar blir men det gick över efter några timmar. Vi ammar och sover mest och jag försöker läka ihop. Och sen har vi ju tre andra barn att ta hand om. Nu är det fullt upp med andra ord! Kram till er alla!
  2. 1
    En SIXTEN! I tisdags kom Sixten med planerat snitt. Han vägde 3350 g och var 50 cm. Snittet gick bra, operationspersonalen kändes lite stressade så det var inte en så lugn upplevelse som jag hade trott det skulle bli. 09.02 föddes han och tårarna sprutade när jag hörde hans små skrik. Det kändes så otroligt skönt att äntligen få se och röra honom. Allt har gått bra. Han var lite kvidig i början som en del snittade bebisar blir men det gick över efter några timmar. Vi ammar och sover mest och jag försöker läka ihop. Och sen har vi ju tre andra barn att ta hand om. Nu är det fullt upp med andra ord! Kram till er alla!
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Grattis! Skönt att det gick bra för er! Kram!
  4. 2
    Grattis! Skönt att det gick bra för er! Kram!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Grattis till pojken! Fint namn!
  6. 3
    Grattis till pojken! Fint namn!
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Grattis till Sixten, så fint namn!
  8. 4
    Grattis till Sixten, så fint namn!
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5
    Grattis till Sixten!!
  10. 5
    Grattis till Sixten!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Stort grattis!! Om vi hade fått en pojke den här gången hade det också blivit en Sixten, tycker att det är ett så fint namn! Nästan sugen på att skaffa en fyra som bara måste bli en pojke så att vi också får en Sixten.

    Trist att du kände att personalen var stressad. Man hoppas ju att oavsett hur pressade de är så ska de kunna dölja sådant, särskilt när det är ett planerat snitt. Skönt att höra att allt gått bra och att du läker ihop fort.
  12. 6
    Stort grattis!! Om vi hade fått en pojke den här gången hade det också blivit en Sixten, tycker att det är ett så fint namn! Nästan sugen på att skaffa en fyra som bara måste bli en pojke så att vi också får en Sixten.

    Trist att du kände att personalen var stressad. Man hoppas ju att oavsett hur pressade de är så ska de kunna dölja sådant, särskilt när det är ett planerat snitt. Skönt att höra att allt gått bra och att du läker ihop fort.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    GRATTIS till sonen! *kram*
  14. 7
    GRATTIS till sonen! *kram*
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Åååhh, en Sixten!!! Ett av de bästa killnamn jag vet! Så skönt att allt gick bra, trots stressig op-personal. Det är ju en pink i Nilen om man ser till vad man får ut av det hela - en Sixten!!! Grattis till er allesammans!
  16. 8
    Åååhh, en Sixten!!! Ett av de bästa killnamn jag vet! Så skönt att allt gick bra, trots stressig op-personal. Det är ju en pink i Nilen om man ser till vad man får ut av det hela - en Sixten!!! Grattis till er allesammans!
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9
    Jättegrattis till sonen !! Förstar att du har fullt upp med 4 barn! Lycka till

    Thelma B
  18. 9
    Jättegrattis till sonen !! Förstar att du har fullt upp med 4 barn! Lycka till

    Thelma B
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10
    massor med grattis!
    Va härligt!
  20. 10
    massor med grattis!
    Va härligt!
  21. Medlem sedan
    Dec 2006
    #11
    Grattis till lille Sixten.
    Kram cats
  22. 11
    Grattis till lille Sixten.
    Kram cats
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Stort grattis till lilla Sixten, kan tänka mig att du har några som vill hjälpa dig där hemma med blöjbyten och påklädning......för det vill gärna mina "stortjejer " göra! Lycka till!
  24. 12
    Stort grattis till lilla Sixten, kan tänka mig att du har några som vill hjälpa dig där hemma med blöjbyten och påklädning......för det vill gärna mina "stortjejer " göra! Lycka till!
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Tack!
  26. 13
    Tack!
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14
    Ja, visst är det fint!
  28. 14
    Ja, visst är det fint!
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15
    Tackar!
  30. 15
    Tackar!
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16
    Tack så mycket!
  32. 16
    Tack så mycket!
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #17
    Det är mycket trevligt med en fyra, speciellt en Sixten! Det verkar som om det är en babyboom i Uppsala, väldigt fullt på BB, därav stressen tror jag!
  34. 17
    Det är mycket trevligt med en fyra, speciellt en Sixten! Det verkar som om det är en babyboom i Uppsala, väldigt fullt på BB, därav stressen tror jag!
  35. Medlem sedan
    Oct 2002
    #18
    TACK!!
  36. 18
    TACK!!
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19
    Ja, precis. Vem bryr sig om trist op-personal. Det är ju Sixten som räknas!!
  38. 19
    Ja, precis. Vem bryr sig om trist op-personal. Det är ju Sixten som räknas!!
  39. Medlem sedan
    Oct 2002
    #20
    Ja, det är fullt upp, men det funkar!
  40. 20
    Ja, det är fullt upp, men det funkar!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sixten
    By Lisalee in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-14, 08:47
  2. Sixten är här!!!
    By -TuvaLiten- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 21:33
  3. Sixten är så
    By hermelinen in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 10:59
  4. Sixten!
    By Keso in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 22:20
  5. Sixten har...
    By hermelinen in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 14:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar