Jag har en 16-årig dotter...
Ordet är fritt
  1. ÅJ67 m 3 kidz
    #1

    Jag har en 16-årig dotter...

    och idag när mina föräldrar kom för att uppvakta henne så hade de med sig min gamla övningskörnings-skylt och en spargris som det stod "till körkortet" med en peng i och då insåg jag plötsligt jag jag har inte en liten dotter längre utan jag har en dotter som är nästan vuxen. Det känns kul och hemskt på samma gång. Kul för hon verkar bli en bra människa, hemskt för jag inser att hon om inte allt för många år kommer att lämna hemmet för att stå på sina egna ben. Jag vet ju att hon kommer att lyckas men också att hon kommer få sig en och annan näsbränna av livet och då kommer inte jag kunna vara där och trösta och skydda på samma sätt som idag.
  2. 1
    Jag har en 16-årig dotter... och idag när mina föräldrar kom för att uppvakta henne så hade de med sig min gamla övningskörnings-skylt och en spargris som det stod "till körkortet" med en peng i och då insåg jag plötsligt jag jag har inte en liten dotter längre utan jag har en dotter som är nästan vuxen. Det känns kul och hemskt på samma gång. Kul för hon verkar bli en bra människa, hemskt för jag inser att hon om inte allt för många år kommer att lämna hemmet för att stå på sina egna ben. Jag vet ju att hon kommer att lyckas men också att hon kommer få sig en och annan näsbränna av livet och då kommer inte jag kunna vara där och trösta och skydda på samma sätt som idag.
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Var det jag som skrev?.... jag har också en 16 åring som är toppen men vart tog den lilla killen vägen? han var ju bebis nyss! nu är jag på G att ta körkort så jag hoppas att jag får det före honom
    Men hualigen det är skumt! jag gick ju nyss i gymnasiet....har jag verkligen ett barn som gör det själv nu?
  4. 2
    Var det jag som skrev?.... jag har också en 16 åring som är toppen men vart tog den lilla killen vägen? han var ju bebis nyss! nu är jag på G att ta körkort så jag hoppas att jag får det före honom
    Men hualigen det är skumt! jag gick ju nyss i gymnasiet....har jag verkligen ett barn som gör det själv nu?
  5. ÅJ67 m 3 kidz
    #3
    Visst är det konstigt för alldeles nyss var det ju jag som hade bekymmer om vilken linje jag skulle gå på gymnasiet och gick och fantiserade om första gången man skulle få ut och köra bil själv :.
  6. 3
    Visst är det konstigt för alldeles nyss var det ju jag som hade bekymmer om vilken linje jag skulle gå på gymnasiet och gick och fantiserade om första gången man skulle få ut och köra bil själv :.
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4
    Visst är det hemskt, och underbart på samma gång. Sonen åkte iväg nu ikväll för att planera flickvännens 18-årskalas. Hon fyller år om några dagar. Han börjar snart ta körlektioner efter att ha övningskört i över ett år. Och vi tror att han har körkort snart efter sin 18-årsdag i juni. Mammas lilla pojk
  8. 4
    Visst är det hemskt, och underbart på samma gång. Sonen åkte iväg nu ikväll för att planera flickvännens 18-årskalas. Hon fyller år om några dagar. Han börjar snart ta körlektioner efter att ha övningskört i över ett år. Och vi tror att han har körkort snart efter sin 18-årsdag i juni. Mammas lilla pojk
  9. ÅJ67 m 3 kidz
    #5
    Jag kan bara instämma, 2 år tills hon är myndig bara, jag tyckte det var alldeles nyss som jag satt på Neo med lillpumlan som en liten groda på bröstet.
  10. 5
    Jag kan bara instämma, 2 år tills hon är myndig bara, jag tyckte det var alldeles nyss som jag satt på Neo med lillpumlan som en liten groda på bröstet.

Liknande trådar

  1. 14 årig dotter.
    By KarolinaA in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 10:17
  2. 10 årig dotter
    By moa63 in forum Sömn – barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 23:34
  3. 14 årig dotter
    By anonymt namn in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 23:16
  4. 14 årig dotter
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 12:03
  5. Arg 11-årig dotter!
    By bosseleva in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 03:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar