2,5-års kontroll?
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    2,5-års kontroll?

    Vad ska de kunna då? Vad kollar de på?
  2. 1
    2,5-års kontroll? Vad ska de kunna då? Vad kollar de på?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Hmm, ingen aning faktiskt! Här tror jag att de inte gör någon koll förrän 3-års åldern, och då är det väl lite talförståelse de gör och barnet får rita också - om jag minns rätt. Matteo var ju nyfödd när Celia gjorde sin 3-årskoll, så minnet är lite luddigt...
  4. 2
    Hmm, ingen aning faktiskt! Här tror jag att de inte gör någon koll förrän 3-års åldern, och då är det väl lite talförståelse de gör och barnet får rita också - om jag minns rätt. Matteo var ju nyfödd när Celia gjorde sin 3-årskoll, så minnet är lite luddigt...
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Här får man välja om man vill gå 2,5-årskoll. Annars är det inte förräns vid 3 år igentligen. Så det är nog mest om föräldern vill följa upp vikt/ längd och ev. frågor...
  6. 3
    Här får man välja om man vill gå 2,5-årskoll. Annars är det inte förräns vid 3 år igentligen. Så det är nog mest om föräldern vill följa upp vikt/ längd och ev. frågor...
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Här bli de också kallade till 2,5 års koll och Algot ska dit på måndag. Har fått en blankett jag ska fylla i, lite om språkutvecklingen. Så det är det man kollar upp, minns inte riktigt vad mer det var från det att storebror gjorde kollen tyvärr, men det var inget avancerat i alla fall.
  8. 4
    Här bli de också kallade till 2,5 års koll och Algot ska dit på måndag. Har fått en blankett jag ska fylla i, lite om språkutvecklingen. Så det är det man kollar upp, minns inte riktigt vad mer det var från det att storebror gjorde kollen tyvärr, men det var inget avancerat i alla fall.
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5

    här har vi ingen 2,5 årskoll

    därimot 3 års koll så till hösten blir väl det antar jag. vet inte vad de ska kunna på 2,5 års kollen, har alrig vart på det med mina barn.
  10. 5
    här har vi ingen 2,5 årskoll därimot 3 års koll så till hösten blir väl det antar jag. vet inte vad de ska kunna på 2,5 års kollen, har alrig vart på det med mina barn.
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Det är nog olika mellan landstingen. Jag har precis bokat en tid och nästa gång igen blir nog vid 4 års ålder.
  12. 6
    Det är nog olika mellan landstingen. Jag har precis bokat en tid och nästa gång igen blir nog vid 4 års ålder.

Liknande trådar

  1. 1-års kontroll
    By stina2 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 08:28
  2. 2,5-års kontroll
    By Madde Albin & Simon in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 08:34
  3. Ett års kontroll
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 10:11
  4. 6 mån-kontroll
    By Lillis mamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 21:44
  5. 18 mån kontroll
    By safir in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar