Bo trångt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Bo trångt

    Om 2 tonåringar måste dela på ett litet sovrum varannan vecka hur skulle ni då inreda?
    En loftsäng med stort skrivbord under o en bäddfotölj?
    Eller ihopfällbar extrasäng?
    El uppblåsbar madrass?

    En loftsäng med säng under.
    Skrivbord för 2?

    Loftsäng med bäddsoffa under.
    Skrivbord för 2?
  2. 1
    Bo trångt Om 2 tonåringar måste dela på ett litet sovrum varannan vecka hur skulle ni då inreda?
    En loftsäng med stort skrivbord under o en bäddfotölj?
    Eller ihopfällbar extrasäng?
    El uppblåsbar madrass?

    En loftsäng med säng under.
    Skrivbord för 2?

    Loftsäng med bäddsoffa under.
    Skrivbord för 2?
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    Mina tonåringar delade ett rum på 7.5kvvm hade våningssäng och databord funkade utmärkt
  4. 2
    Mina tonåringar delade ett rum på 7.5kvvm hade våningssäng och databord funkade utmärkt
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Absolut så att båda får bekväm säng i alla fall, inte luftnadrass! Så jag tror på loftsäng med skön och lättbäddad soffa under, soffan ska vara sådan som är gjord för att sova varje natt i.
  6. 3
    Absolut så att båda får bekväm säng i alla fall, inte luftnadrass! Så jag tror på loftsäng med skön och lättbäddad soffa under, soffan ska vara sådan som är gjord för att sova varje natt i.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Inga ihopfällbara sängar eller luftmadrasser iaf, det är inte ett hem, det är camping.

    Jag hade kört med en våningssäng och ett skrivbord. Det finns väl ett köksbord i lägenheten också, om nu båda måste sitta vid ett bord samtidigt?

    Och så hade jag sett det som en övergångslösning, i väntan på att jag letat större.
  8. 4
    Inga ihopfällbara sängar eller luftmadrasser iaf, det är inte ett hem, det är camping.

    Jag hade kört med en våningssäng och ett skrivbord. Det finns väl ett köksbord i lägenheten också, om nu båda måste sitta vid ett bord samtidigt?

    Och så hade jag sett det som en övergångslösning, i väntan på att jag letat större.
  9. Medlem sedan
    Jun 1998
    #5
    Ett skrivbord för en person fick i så fall räcka. Våningssäng och en skrivplats vid fönstret, en skiva av något slag. Så fick de turas om att göra sina läxor där.

    Mina killar delar rum och där finns ett kombinerat skriv- och databord. De turas om att sitta där eller i köket, beroende på om läxan kräver datorstöd eller inte. Och om brorsan är hemma så klart.

    Ofta föredrar de köket, större, ljusare och lite mer sällskap:-)
  10. 5
    Ett skrivbord för en person fick i så fall räcka. Våningssäng och en skrivplats vid fönstret, en skiva av något slag. Så fick de turas om att göra sina läxor där.

    Mina killar delar rum och där finns ett kombinerat skriv- och databord. De turas om att sitta där eller i köket, beroende på om läxan kräver datorstöd eller inte. Och om brorsan är hemma så klart.

    Ofta föredrar de köket, större, ljusare och lite mer sällskap:-)

Liknande trådar

  1. För trångt?
    By Omaster in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 04:26
  2. Bo trångt
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 14:23
  3. Trångt
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 10:56
  4. Bo trångt?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 10:06
  5. Trångt...
    By asolo in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 10:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar