Amningslampa
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Amningslampa

    Jag brukar ligga i sängen och amma på natten. Jag behöver ha lite ljus så här i början så att jag kan hjälpa Oskar att hitta bröstvårtan. Har en sån där lampa i väggutaget men den ger inte tillräckligt ljus. Har också en sk spöklampa i blått från ikea som man kan ha liggande i sängen. Jag tycker dock att den ger så tråkigt ljus. Är det någon som har hittat något bättre alternativ?
    hannapannan
  2. 1
    Amningslampa Jag brukar ligga i sängen och amma på natten. Jag behöver ha lite ljus så här i början så att jag kan hjälpa Oskar att hitta bröstvårtan. Har en sån där lampa i väggutaget men den ger inte tillräckligt ljus. Har också en sk spöklampa i blått från ikea som man kan ha liggande i sängen. Jag tycker dock att den ger så tråkigt ljus. Är det någon som har hittat något bättre alternativ?
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Jag hade en så'n där som man stoppar i vägguttaget och det räckte för mig.
    Men en av mina kompisar köpte en glödlampa med lågt Watt som var röd. Den gav ett väldigt behagligt ljus.
    Fråga någon på lampavdelningen på Hornbach eller liknande företag.

    Kram!
  4. 2
    Jag hade en så'n där som man stoppar i vägguttaget och det räckte för mig.
    Men en av mina kompisar köpte en glödlampa med lågt Watt som var röd. Den gav ett väldigt behagligt ljus.
    Fråga någon på lampavdelningen på Hornbach eller liknande företag.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    vi har en röd spöklampa från ikea, den ger rätt mysigt ljus. Finns ju en grön också...
    Våran står uppe på sängramen ovanför min säng
  6. 3
    vi har en röd spöklampa från ikea, den ger rätt mysigt ljus. Finns ju en grön också...
    Våran står uppe på sängramen ovanför min säng
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Nej :-)
    Vi kör på blå spöklampa... som heter *lilla Bu* :-)
    Numera tänds den bara ett litet tag o sen släcker jag den igen...
    Dock är den suverän att ha med sig till badrummet när det ska bytas blöja eftersom vi inte vill tända taklampan

    Kram!
  8. 4
    Nej :-)
    Vi kör på blå spöklampa... som heter *lilla Bu* :-)
    Numera tänds den bara ett litet tag o sen släcker jag den igen...
    Dock är den suverän att ha med sig till badrummet när det ska bytas blöja eftersom vi inte vill tända taklampan

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5

    mobil m ljus

    Jag har en sängmobil som det är lampa i, den fungerar fin fint när jag matar Jennie på nätterna.
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  10. 5
    mobil m ljus Jag har en sängmobil som det är lampa i, den fungerar fin fint när jag matar Jennie på nätterna.
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6
    smart att ta den in i badrummet! Vi hade två sådana innan men nu är en sönder och en hittar jag inte... får väl ta en tur till ikea kanske... köper nog en med grönt ljus då.
  12. 6
    smart att ta den in i badrummet! Vi hade två sådana innan men nu är en sönder och en hittar jag inte... får väl ta en tur till ikea kanske... köper nog en med grönt ljus då.
  13. Medlem sedan
    Feb 2009
    #7
    Vi har en sån där liten lampa med lysdioder i. Man kan köpa dom i trepack lite varstans och klistra på väggen i tex skåp och mörka utrymmen. Man trycker på dom så lyser dom. Jag har klistrat en på väggen vid skötbordet och så har jag en som ligger bredvid sängen. Oftast behöver jag inte använda dom, men ibland kan dom vara bra att ha, så man slipper tända vanliga lampan.
  14. 7
    Vi har en sån där liten lampa med lysdioder i. Man kan köpa dom i trepack lite varstans och klistra på väggen i tex skåp och mörka utrymmen. Man trycker på dom så lyser dom. Jag har klistrat en på väggen vid skötbordet och så har jag en som ligger bredvid sängen. Oftast behöver jag inte använda dom, men ibland kan dom vara bra att ha, så man slipper tända vanliga lampan.
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Vi har dimmer på våra sänglampor. Det funkar otroligt bra på natten, man kan ju ställa in "lagom" ljus för vad man behöver göra..
  16. 8
    Vi har dimmer på våra sänglampor. Det funkar otroligt bra på natten, man kan ju ställa in "lagom" ljus för vad man behöver göra..
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Tack för alla bra svar!
  18. 9
    Tack för alla bra svar!
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10

    Å jag...

    ...har en sån där dagsljusväckarklocka! Den var lögn att hitta nya glödlampor till den över jul, eftersom allt ska vara ekomiljödiodertjohejsan nuförtiden, men jag hittade faktiskt sånna på Bauhaus till slut! Så nu när jag vet att det var rätt sort, ska jag dit och bunkra upp! Det är perfekt att bara vrida på lite grann mitt i natten när man ska amma, eller torka spya...
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  20. 10
    Å jag... ...har en sån där dagsljusväckarklocka! Den var lögn att hitta nya glödlampor till den över jul, eftersom allt ska vara ekomiljödiodertjohejsan nuförtiden, men jag hittade faktiskt sånna på Bauhaus till slut! Så nu när jag vet att det var rätt sort, ska jag dit och bunkra upp! Det är perfekt att bara vrida på lite grann mitt i natten när man ska amma, eller torka spya...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar