Resebyrå - Afrikaresor?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Resebyrå - Afrikaresor?

    Någon som har nåt bra tips för en bra resebyrå för Afrikaresor? Ska ev. åka till Zambia i höst och kollar priser, men vet inte så noga hur man hittar bra, billiga rutter, vilka flygbolag som man ska kolla osv.
  2. 1
    Resebyrå - Afrikaresor? Någon som har nåt bra tips för en bra resebyrå för Afrikaresor? Ska ev. åka till Zambia i höst och kollar priser, men vet inte så noga hur man hittar bra, billiga rutter, vilka flygbolag som man ska kolla osv.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Jag har tidigare bokat via Tranås resebyrå/Tour Africa: http://www.tourafrica.nu/pages/Start...51&lngLangID=1

    Jag har även letat biljetter på resesiter, tex kelkoo.se, men det går väl på ett ut vilken site man föredrar.

    South African Airways har ofta bra pris, och det är mitt favoritbolag för resor till södra Afrika http://ww2.flysaa.com/

    Ethiopian Airways har också bra priser. De är inte lika bra som SAA, men helt ok.

    Andra bolag vi åkt med till regionen är British Airways, KLM och Lufthansa.
  4. 2
    Jag har tidigare bokat via Tranås resebyrå/Tour Africa: http://www.tourafrica.nu/pages/Start...51&lngLangID=1

    Jag har även letat biljetter på resesiter, tex kelkoo.se, men det går väl på ett ut vilken site man föredrar.

    South African Airways har ofta bra pris, och det är mitt favoritbolag för resor till södra Afrika http://ww2.flysaa.com/

    Ethiopian Airways har också bra priser. De är inte lika bra som SAA, men helt ok.

    Andra bolag vi åkt med till regionen är British Airways, KLM och Lufthansa.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Kolla in www.travellink.se
    Jag vet att Lufthansa nyligen haft jättenbilliga resor till Joburg och även Iberia. Någon sa att BA också hade offers. Du får väl flyga till SA och sen till Zambia därifrån antar jag. Tycker att det är ruskigt dyrt att flyga inom Afrika om man jämför med vad det kostar att flyga dit härifrån. Vet inte om Kulula flyger till Lusaka?
  6. 3
    Kolla in www.travellink.se
    Jag vet att Lufthansa nyligen haft jättenbilliga resor till Joburg och även Iberia. Någon sa att BA också hade offers. Du får väl flyga till SA och sen till Zambia därifrån antar jag. Tycker att det är ruskigt dyrt att flyga inom Afrika om man jämför med vad det kostar att flyga dit härifrån. Vet inte om Kulula flyger till Lusaka?
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Tack för ditt svar! Ska kolla. Jag såg Lufthansas kampanj, men den gällde bara för resor till slutet på maj, hoppas på en liknande kampanj till hösten...

    Min kompis (som jag ska hälsa på) brukar flyga med BA, via Joburg tydligen.

    Wihooo ska bli så spännande!!! Har aldrig varit i Afrika och detta kom som en skänk från ovan, att ha någon att hälsa på, och inte behöva ta med hela familjen, vi är ju lite för många numer...
  8. 4
    Tack för ditt svar! Ska kolla. Jag såg Lufthansas kampanj, men den gällde bara för resor till slutet på maj, hoppas på en liknande kampanj till hösten...

    Min kompis (som jag ska hälsa på) brukar flyga med BA, via Joburg tydligen.

    Wihooo ska bli så spännande!!! Har aldrig varit i Afrika och detta kom som en skänk från ovan, att ha någon att hälsa på, och inte behöva ta med hela familjen, vi är ju lite för många numer...
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Tack för länkarna! Resan är tänkt till hösten, men man vill ju vara ute i god tid ffa för att ladda upp lite grand
  10. 5
    Tack för länkarna! Resan är tänkt till hösten, men man vill ju vara ute i god tid ffa för att ladda upp lite grand

Liknande trådar

  1. Resebyrå?
    By BM66 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 16:41
  2. Resebyrå att lita på
    By AndersC in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 07:08
  3. Bra resebyrå?
    By mariamed4 in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 09:53
  4. Resebyrå online - får de...
    By Libra in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 20:28
  5. bra resebyrå för Thailand?
    By Signe in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar