Vad tror ni om detta?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Vad tror ni om detta?

    Jag har en känsla av att det ligger en hel del i det.

    http://nyhetskanalen.se/1.854432/200...ar_andra_lider
    Som sagt var...
  2. 1
    Vad tror ni om detta? Jag har en känsla av att det ligger en hel del i det.

    http://nyhetskanalen.se/1.854432/200...ar_andra_lider
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Det tror jag också

    det kan säkert stämma i många fall av mobbning.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  4. 2
    Det tror jag också det kan säkert stämma i många fall av mobbning.
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Sadism har ju alltid funnits och mobbning är en sorts sadism.

    Frågan tycker jag mer verkar dela upp sig i om störningen är medfödd eller om det handlar om personer som vill skada andra för att de själva är skadade, alltså att de åsamkar andra det de själva lider av. Antagligen finns det alla varianter.
  6. 3
    Sadism har ju alltid funnits och mobbning är en sorts sadism.

    Frågan tycker jag mer verkar dela upp sig i om störningen är medfödd eller om det handlar om personer som vill skada andra för att de själva är skadade, alltså att de åsamkar andra det de själva lider av. Antagligen finns det alla varianter.
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Men gud, ja! Det kanske inte är förklaringen i 100% av fallen, men visst finns det människor som verkar hitta sin livsnäring från att sparka på andra, gärna såna som redan ligger. Det fenomenet har synts tydligt här på OÄF bla.
  8. 4
    Men gud, ja! Det kanske inte är förklaringen i 100% av fallen, men visst finns det människor som verkar hitta sin livsnäring från att sparka på andra, gärna såna som redan ligger. Det fenomenet har synts tydligt här på OÄF bla.
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Och så finns det såna på oäf som älskar att sparkas också.
  10. 5
    Och så finns det såna på oäf som älskar att sparkas också.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Ja, jag vet inte. Jag kan tänka endera varianten, båda eller en kombination.
  12. 6
    Ja, jag vet inte. Jag kan tänka endera varianten, båda eller en kombination.
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    Oanade möjligheter av puckade personligheter
  14. 7
    Oanade möjligheter av puckade personligheter
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
  16. 8
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Ja tyvärr så säger även forskningen att det ofta är så. Vilket gör att det kan vara svårt att komma åt, speciellt eftersom man utgått ifrån att det ofta är "svaga" personer som mobbar när det i själva verket är tvärtom.
  18. 9
    Ja tyvärr så säger även forskningen att det ofta är så. Vilket gör att det kan vara svårt att komma åt, speciellt eftersom man utgått ifrån att det ofta är "svaga" personer som mobbar när det i själva verket är tvärtom.
  19. Medlem sedan
    May 2008
    #10
    Och argumentera genom att kasta halmgubbar. Här finns alla varianter representerade.
  20. 10
    Och argumentera genom att kasta halmgubbar. Här finns alla varianter representerade.
  21. Medlem sedan
    Oct 2008
    #11
    Och vissa tar aldrig av sig halmhatten! Den skymmer sikten...
  22. 11
    Och vissa tar aldrig av sig halmhatten! Den skymmer sikten...
  23. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    Man kan ju vara svag och stark samtidigt fast på olika sätt. Genomsvaga människor är däremot väldigt snälla.
  24. 12
    Man kan ju vara svag och stark samtidigt fast på olika sätt. Genomsvaga människor är däremot väldigt snälla.
  25. Medlem sedan
    May 2008
    #13
    Och du fortsätter i vanlig god anda att skriva på tills du ska sista ordet, snart kommer väl de personliga påhoppen på mig också. Det känns som om jag börjar kunna det här, så varför tar inte vi bara och skiter i att svara varandra?
  26. 13
    Och du fortsätter i vanlig god anda att skriva på tills du ska sista ordet, snart kommer väl de personliga påhoppen på mig också. Det känns som om jag börjar kunna det här, så varför tar inte vi bara och skiter i att svara varandra?
  27. Medlem sedan
    Oct 2008
    #14
    Humor är en bra egenskap.
  28. 14
    Humor är en bra egenskap.
  29. Medlem sedan
    Feb 2002
    #15
    Ar de? Det är jag inte alls sa säker pa att det stämmer. Manga "svaga" människor tycker jag ofta är fruktansvärt elaka. De är det da pa ett fult och falskt sätt.
  30. 15
    Ar de? Det är jag inte alls sa säker pa att det stämmer. Manga "svaga" människor tycker jag ofta är fruktansvärt elaka. De är det da pa ett fult och falskt sätt.
  31. Medlem sedan
    May 2008
    #16
    Och du och jag verkar verkligen inte ha samma sorts humor så om du skämtar och vill att det ska gå fram föreslår jag att du förtydligar dig eller klämmer dit ens smiley.
  32. 16
    Och du och jag verkar verkligen inte ha samma sorts humor så om du skämtar och vill att det ska gå fram föreslår jag att du förtydligar dig eller klämmer dit ens smiley.
  33. Medlem sedan
    Oct 2008
    #17
    Jag tror att vi bör skriva en uppsats om vad genomsvag innebär

    Jag tänker på såna där känsliga som tar åt sig av allt och drar sig undan, är lite blyga och bryr sig om alla andras känslor, de funderar för mycket och vänder och vrider på allt.

    Vilka tänkte du på?
  34. 17
    Jag tror att vi bör skriva en uppsats om vad genomsvag innebär

    Jag tänker på såna där känsliga som tar åt sig av allt och drar sig undan, är lite blyga och bryr sig om alla andras känslor, de funderar för mycket och vänder och vrider på allt.

    Vilka tänkte du på?
  35. Medlem sedan
    Oct 2007
    #18
    Njae, min uppfattning är att "svaga" människor faktiskt kan vara "farliga" just för att de är svaga. Så det håller jag inte riktigt med om.
  36. 18
    Njae, min uppfattning är att "svaga" människor faktiskt kan vara "farliga" just för att de är svaga. Så det håller jag inte riktigt med om.
  37. Medlem sedan
    Oct 2007
    #19
    Det kallar inte jag för att vara svag. Att vara känslig är inte jämförbart med svaghet. Möjligen i vissa kulturer där män ska vara "starka" i den betydelsen att de inte ska känna känslor. Men det är ju kulturellt och ingen sanning.
  38. 19
    Det kallar inte jag för att vara svag. Att vara känslig är inte jämförbart med svaghet. Möjligen i vissa kulturer där män ska vara "starka" i den betydelsen att de inte ska känna känslor. Men det är ju kulturellt och ingen sanning.
  39. Medlem sedan
    Feb 2002
    #20
    Precis dom! De är ofta de värsta när det kommer till att sticka folk i ryggen! Det jävliga är att man ofta inte fattar vad de haller pa med för man är fullt upptagen med att tycka synd om dem.
  40. 20
    Precis dom! De är ofta de värsta när det kommer till att sticka folk i ryggen! Det jävliga är att man ofta inte fattar vad de haller pa med för man är fullt upptagen med att tycka synd om dem.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. vad tror ni om detta då? (mat)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 16:28
  2. Vad tror ni detta är?
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 19:18
  3. vad tror ni om detta?
    By Malin1979 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 18:07
  4. Vad tror ni om detta?
    By Åsa m Johan 030227 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 10:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar