Oregelbunden mens av Levaxin?Eller annat
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Oregelbunden mens av Levaxin?Eller annat

    fel på mig?
    Min mens har börjat komma i 21 dagars cykler ist för i 28-29 som de senaste iaf 15 åren har börjat efter jag börjat äta levaxin men kanske efter att jag ätit det i ett halvår. Har dessutom "mens"värk vid ägglosning och mensvärk som börjar ca två-tre dagar nnan mens kommer. Har alltid haft kraftig mens värk så det är jag van vid men ej så länge . Och så ont vid ägglossning har jag ej haft dock kännt av!
    Nu senast vid ägglossning kom det även en liten blödning har aldrig hänt förr...KAN detta ha med Levaxinet att göra eller kan det vara ngt annnat tror ni?
    Ska i vilket fall som helst ringa läkare eller gyn imorgon men ville ha svar från er först för att se om det är ngn som har ett hum om vad det kan vara.
    TACK
  2. 1
    Oregelbunden mens av Levaxin?Eller annat fel på mig?
    Min mens har börjat komma i 21 dagars cykler ist för i 28-29 som de senaste iaf 15 åren har börjat efter jag börjat äta levaxin men kanske efter att jag ätit det i ett halvår. Har dessutom "mens"värk vid ägglosning och mensvärk som börjar ca två-tre dagar nnan mens kommer. Har alltid haft kraftig mens värk så det är jag van vid men ej så länge . Och så ont vid ägglossning har jag ej haft dock kännt av!
    Nu senast vid ägglossning kom det även en liten blödning har aldrig hänt förr...KAN detta ha med Levaxinet att göra eller kan det vara ngt annnat tror ni?
    Ska i vilket fall som helst ringa läkare eller gyn imorgon men ville ha svar från er först för att se om det är ngn som har ett hum om vad det kan vara.
    TACK
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Det låter som åldern Välkommen till klubben!
  4. 2
    Det låter som åldern Välkommen till klubben!
  5. Anonym
    #3
    Jag har nyss fyllt 30 så det hoppas jag verkligen inte ...
  6. 3
    Jag har nyss fyllt 30 så det hoppas jag verkligen inte ...
  7. Anonym
    #4
    även om jag vet att det kan komma tidigt... men jag vill gärna ha minst ett till barn. Väntar på att min Levaxindos ska hamna rätt snart. Har hållit på i 1,5 år med att ställa in rätt dos.
    Kändes som jag "lät" otrevlig i förra svaret och det var inte alls min mening men när jag läste det så kände jag att det kunde uppfattas så. Ja ja ni fattar
  8. 4
    även om jag vet att det kan komma tidigt... men jag vill gärna ha minst ett till barn. Väntar på att min Levaxindos ska hamna rätt snart. Har hållit på i 1,5 år med att ställa in rätt dos.
    Kändes som jag "lät" otrevlig i förra svaret och det var inte alls min mening men när jag läste det så kände jag att det kunde uppfattas så. Ja ja ni fattar
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Är du trettio så är det bäst att gyn kollar dig så att du vet hur det är. Det är viktigt speciellt när du vet att du vill ha fler barn
  10. 5
    Är du trettio så är det bäst att gyn kollar dig så att du vet hur det är. Det är viktigt speciellt när du vet att du vill ha fler barn
  11. Anonym
    #6
    Man kan gå till husläk. Klimakteriet kollas lätt med ett blodprov.
  12. 6
    Man kan gå till husläk. Klimakteriet kollas lätt med ett blodprov.
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    Det går bra det med antar jag men själv skulle jag föredra att gå till gynekologen som är expert på kvinnors hormoner
  14. 7
    Det går bra det med antar jag men själv skulle jag föredra att gå till gynekologen som är expert på kvinnors hormoner
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8
    Det kan mycket väl vara att du har fel dos Levaxin, förmodligen för låg om jag får gissa.
  16. 8
    Det kan mycket väl vara att du har fel dos Levaxin, förmodligen för låg om jag får gissa.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Det är ju precis samma blodprov....som oxå skickar sina blodprover till labb....!!
  18. 9
    Det är ju precis samma blodprov....som oxå skickar sina blodprover till labb....!!
  19. Anonym
    #10
    Precis som skutten skriver. Det är precis samma rutiner ang blodprover.
  20. 10
    Precis som skutten skriver. Det är precis samma rutiner ang blodprover.
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11
    Ja jag har för låg dos Levaxin men höjde för ca 6 veckor sedan ska ta nya prover om ca 6 veckor igen för att se om det är bättre.
    Skrev aldrig att jag ligger lågt och har gjort det sedan start för 1 och ett halvt år sedan!
    Men det är iaf så att man kan få oregelbunden mens av Levaxin?
  22. 11
    Ja jag har för låg dos Levaxin men höjde för ca 6 veckor sedan ska ta nya prover om ca 6 veckor igen för att se om det är bättre.
    Skrev aldrig att jag ligger lågt och har gjort det sedan start för 1 och ett halvt år sedan!
    Men det är iaf så att man kan få oregelbunden mens av Levaxin?
  23. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    Jag förlitar mig på att gynekologen inte bara tar ett blodprov utan också gör undersökning och tar upp patientens beskrivning. Lite mer än vad husläkaren gör.

    Ibland undrar jag varför ni fastnar på allt jag säger?
  24. 12
    Jag förlitar mig på att gynekologen inte bara tar ett blodprov utan också gör undersökning och tar upp patientens beskrivning. Lite mer än vad husläkaren gör.

    Ibland undrar jag varför ni fastnar på allt jag säger?
  25. Medlem sedan
    Aug 2004
    #13
    Vet inte om man kan få¨det av Levaxin, däremot av hypotyreos som du ju har.
  26. 13
    Vet inte om man kan få¨det av Levaxin, däremot av hypotyreos som du ju har.
  27. Medlem sedan
    Dec 2002
    #14
    Om man inte tycker att sin husläkare lyssnar, då skall lman nog byta läkare. Oavsett om man kommit i klimakteriet eller inte.
  28. 14
    Om man inte tycker att sin husläkare lyssnar, då skall lman nog byta läkare. Oavsett om man kommit i klimakteriet eller inte.
  29. Anonym
    #15
    Det går utmärkt att göra en gynekologisk undersökning hos husläkaren, om det är den undersökningen du syftar på.
    Och det går utmärkt för en husläkare att skriva en remiss till mammografi om patienten inte gjort den undersökningen dom senaste 2 åren.

    Det är nog inga här som fastnar på allt du säger, det kanske är snarare du som inte kanske kan ta andras åsikter.
  30. 15
    Det går utmärkt att göra en gynekologisk undersökning hos husläkaren, om det är den undersökningen du syftar på.
    Och det går utmärkt för en husläkare att skriva en remiss till mammografi om patienten inte gjort den undersökningen dom senaste 2 åren.

    Det är nog inga här som fastnar på allt du säger, det kanske är snarare du som inte kanske kan ta andras åsikter.
  31. Medlem sedan
    Oct 2006
    #16
    Är det så?
    När jag har för låg och innan jag blev behandlad öht var det tvärtom, för låååånga cykler (iom. att allt går sakta i kroppen, tydligen även ägglossning osv).

    Jag har aldrig hört att man får snabbare cykel, utebliven eller långt mellan. Därmed inte sagt att det inte händer alltså men inte ens giftstruma brukar ge för snabb (högst ovetenskaplig iaktagelse).
  32. 16
    Är det så?
    När jag har för låg och innan jag blev behandlad öht var det tvärtom, för låååånga cykler (iom. att allt går sakta i kroppen, tydligen även ägglossning osv).

    Jag har aldrig hört att man får snabbare cykel, utebliven eller långt mellan. Därmed inte sagt att det inte händer alltså men inte ens giftstruma brukar ge för snabb (högst ovetenskaplig iaktagelse).

Liknande trådar

  1. Oregelbunden mens?
    By Ida.A in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-16, 13:04
  2. Oregelbunden mens...
    By Pigglet in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 17:53
  3. Oregelbunden mens??
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 21:19
  4. Oregelbunden mens?
    By hoppfull in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 08:20
  5. Oregelbunden mens
    By 99gabsan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 02:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar