kli under gipset
Klumpfot
  1. Sandra&Erik
    #1

    kli under gipset

    Hejsan
    Vi är nu hemma efter en vecka i Stockholm allt har gått jättebra och Erik är sin första dag på dagis idag! Tänkte höra hur era barn har haft det med kliande under gipsen Erik blir galen då det kliar på natten vi har testat med tavegyl men tycker inte att det hjäper något vidare...
  2. 1
    kli under gipset Hejsan
    Vi är nu hemma efter en vecka i Stockholm allt har gått jättebra och Erik är sin första dag på dagis idag! Tänkte höra hur era barn har haft det med kliande under gipsen Erik blir galen då det kliar på natten vi har testat med tavegyl men tycker inte att det hjäper något vidare...
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Hör dig för om allergimedicin, t ex flytande Clarityn. Har inte provat men hört att det funkar till det mesta. Insektsbett, kliande eksem mm mm...

    En lång smal sticka eller virknål kan man peta in uppifrån, om det är benet som kliar... (fast inte hela natten förstås)
  4. 2
    Hör dig för om allergimedicin, t ex flytande Clarityn. Har inte provat men hört att det funkar till det mesta. Insektsbett, kliande eksem mm mm...

    En lång smal sticka eller virknål kan man peta in uppifrån, om det är benet som kliar... (fast inte hela natten förstås)
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Jag använde en gammal bordskniv, där skaftet var av trä - den kliade precis lagom skönt, tydligen. Annars tycker jag ni ska höra med läkare om medicin, det kan vara så att just er lille inte reagerar bra på Tavegyl, men skulle svara på Clarityn eller annat läkemedel. Lycka till.
  6. 3
    Jag använde en gammal bordskniv, där skaftet var av trä - den kliade precis lagom skönt, tydligen. Annars tycker jag ni ska höra med läkare om medicin, det kan vara så att just er lille inte reagerar bra på Tavegyl, men skulle svara på Clarityn eller annat läkemedel. Lycka till.

Liknande trådar

  1. Gipset borta!
    By Gileae in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 12:46
  2. Nu ar gipset borta
    By Kikou in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 17:45
  3. Nu är gipset mindre
    By fru_bill in forum _95 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 07:32
  4. Gipset borta
    By pia_69 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 17:17
  5. Tidigt upp och gipset av, men
    By Kattis 4U in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 14:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar